Gå til innhold

Hvor lenge kan man gi Nestle risgrøt? Junior liker ikke noe annet.. u/t

Anbefalte innlegg

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja så lenge du vil egentlig. Men næringsbehovet øker, så da må du øke mengden. Tilslutt vil det være magesekken som stopper.

Hva med å prøve annen grøt, men evt ha litt smør eller kanel i? Eller blande i ekstra banan? Noen sverger til raspet eple.....

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Takk for svar :) Jeg prøver å gi Hipp sin, vanlig rishavre og den med banan. Men det er kun vanlig risgrøt han spiser og koser seg med. Kan nok hende jeg har det litt "travelt" Det er bare rundt 2 uker siden jeg endelig fikk han opp i en hel porsjon grøt uten brekninger og spytting!

Men smør og kanel skal jeg jaggu prøve, det virker nesten som det er konsistensen på de andre grøtene han ikke liker, for han er vant til mat som ikke er så søtt, spiser middagsglass osv..

Kanskje smør vil jevne ut konsistensen litt, igjen- takk fro svar :)

Skrevet

Nul problem. Håper du finner ut av det.

Evt kan du også prøve å bytte merke. Vet at tulla mi liker mest nestle sin havregrøt, men foretrekker Hipp middagsmat.

Husk å bruke smør uten salt. TINE har en slik type.

Good luck :D

Skrevet

Sorry, leste innlegget litt kjapt.

Om han bare har prøvd det i 2 uker, så vil det gå bedre med tiden. Kan godt starte med tynn grøt og så gjøre den tykkere etterhvert.

Skrevet

Du kan prøve å blande i bitte litt annen grøt, og øke mengden så han venner seg til smaken..

Start med veldig lite..

Skrevet

Husker ikke helt hvorfor,men har lest at man ikke skal gi barn så mye kanel. Ville nok heller bare tatt smør:) lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...