Gå til innhold

Høres kanskje skikkelig dum ut nå, men hvordan kjenner man kynnere?

Anbefalte innlegg

Høres kanskje skikkelig dum ut nå, men hvordan kjenner man kynnere? Er rett og slett ikke sikker på om jeg har hatt det eller har det.. er 27+2 så burde vel kanskje kjent noe, men tror ikke det.. iallefall ikke som er vondt eller ubehagelig..

da er bekkenløsning det eneste som er veldig ille..

Fortsetter under...

Magen blir hard, og du kjenner at den strammer seg. Eller, det vel livmoren som strammer seg godt, sånn at magen kjennes knallhard ut. Kan gjøre vondt, men ikke alle kjenner det. Har hatt venninner som har gått svangerskapet gjennom uten å kjenne en eneste kynner, men iflg jordmoren jeg går til har alle dem i større og mindre grad.

I første svangerskap hadde jeg masse kynnere fra rundt uke 20, særlig ved fysisk aktivitet, de ble vonde en gang uti 3 trimester, men ikke veldig vonde.

Nå denne gangen har jeg kjent dem tidligere, og de er litt vondere denne gangen. Men på en måte er vondt feil ord å bruke, er vel mer type ubehagelig.

Du har vel hatt hold når du har løpt eller gått fort? Sånn kjennes det ut for meg, bare at det gjør vondt i hele den delen av magen hvor livmoren er. Det er som å ha krampe i magen.

I forrige svangerskap var det også sånn, men da var det ikke direkte vondt. Bare en salgs stramming av magen liksom.

Det tok neste hele svangerskapet før jeg skjønte at det var det folk snakket om som kynnere :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...