Gå til innhold

fa opp produksjonen nar prod har sunket til bare noen par ml, ved hjelp av kun pumping, rad tips_

Anbefalte innlegg

Skrevet

s;nnen min er 6 mnd og en uke na. etter 5,5 mnd ca fikk han igjen lite interesse for amming, og hadde mistet slangene til pumpen min pluss fikk ikke leid her, sa fikk bare ammet maks 1 eller 2 ganger om dagen. da sank prod betraktelig og na er han ikke interessert i det hele tatt. har de siste dagene provd a pumpe for a oke prod i hap om a kunne pumpe og gi melk, men provd ca hver 3 time, og kommer fortsatt kun et par ml pa hvert bryst, merker ingen forbedring etter et par tre dager her. lurer pa om det er veldig vanskelig a fa prod oppe a ga igjen bare ved hjelp av pumpingen, andre her som har provd det samme, har det gatt, noen rips og rad___tegn og tastatur funker ikke helt<(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke rart at produksjonen går ned når babyen ikke er interessert... Men jeg tror nok at du kan klare å få den opp:) Det ser ofte verre ut enn det er:)

Du kan prøve Syntocinon nesespray som setter i gang utdrivningsrefleks. Må ha resept på den, men det fikses på telefon med legen. Spør om de kan fakse resepten til din nærmeste apotek, så slipper du å styre så mye:) Den sprayen er veldig grei å bruke.

Du kan også prøve å pumpe enhver time. (det hjulpet meg skikkelig!) Men da må du nok ha noen å ta seg av barnet og husarbeid!

Men husk- ikke slitt deg for mye! Det viktigste barnet ditt trenger- er DEG!!!

Sier det fra egen erfaring. Jeg pumpet i ca 2 måneder så lille jenta mi skulle få mm på flaska. Men til slutt hadde jeg ikke ork til noen verdens ting:( Og det tok meg 7 uker å stoppe produksjonen!

Så jeg synes det er kjempe bra at du vil opprettholde produksjonen og babyen din er så heldig å få mm! Men ikke glem å tenke på seg selv!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...