Gå til innhold

Syk baby på 6 1/2 mnd, sliter med å få i han nok væske og mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han drikker kun halve melkeflaska, og ikke noe annet, han nekter plent.

Jeg har prøvd alt, fra glass, (han drakk litt fra glass før, men nå skjønner han lunta) og prøvd å gi han vann / saft på tskje, tutekopp, og til med sugerør...

og noe fast føde, nekter han plent!

Han hoster en del, har feber og er slapp. Siden søndag har det vært sånn, og var hos lege tidligere i uka, men de "fant" ikke noe på han.

Opp til 39,0 i feber i dag også...

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd paracet? Paracet er smertestillende og febernedsettende. Føler han seg bedre så vil det også være enklere å få i ham nok mat og drikke. Vi er alle biologisk programert til å få redusert mat/drikkelyst når vi er syke og føler oss dårlige. Særlig inntak av væske er svært viktig for små barn som lett blir dehydrerte. Hvordan er bleiene hans? Normalt våte eller tørrere? Personlig hadde jeg besøkt Volvat (hvor jeg er medlem) og fått kjørt en hematokrit (hydreringsgrad) og en CRP ("infeksjonsprofil") dersom jeg følte meg utrygg.

Skrevet

Snuppa her var sjuk for litt siden, og legen anbefalte oss da saftis. Lollipop slo an her. Hvis du ikke vil gi is, kan du kanskje forsøke å fryse saft med pinne/skje i slik at han kan slikke?

God bedring til den lille.

Skrevet

Eplejuice funket her da jenta mi var sjuk da hun var liten. Bare vann den ut litt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...