pifi med tre nurk Skrevet 17. februar 2011 #1 Skrevet 17. februar 2011 Lillegutt er 4 mnd, og får kun mm... han bæsjer ca hver 4. eller 5. dag, kan gå opptil 8-9 dager mellom hver gang. Det er jo ikke så uvanlig for mm- babyer å ha avføring såpass sjeldent.. Uansett, da han var 2 mnd fikk vi et sånn new born kit til tripp trapp stolen hans, og han sitter der ved alle våre måltider, dvs at han sitter der flere ganger om dagen, men aldri leeenge av gangen. Det som er rart er at lillegutt bare bæsjer når han sitter i det setet, jeg kan faktisk ikke huske sist han bæsjet noe annet sted enn der.. han må som regel jobbe litt for å få det ut og når han først bæsjer så er det "all over the place" så trekket i setet er vasket ganske mange ganger kan du si... er det noe med sittestillingen som gjør det "enklere" å bæsje der enn f.eks i liggende stilling eller når han får mat eller hva som helst?? Synes det er litt rart/morsomt...
Novadona Skrevet 17. februar 2011 #2 Skrevet 17. februar 2011 Vår bæsjer bare i vippestolen eller på fangen når han "sitter" der. Han er 4 mnd på søndag. Jeg har akkurat samme tankene som deg, underlig greier. Ville tro det var relativt greit når han feks lå på siden i sengen, men har tar visst tyngdekraften i bruk!
lisamor83 Skrevet 17. februar 2011 #3 Skrevet 17. februar 2011 Vesla vår er snart 3 mnd. Får mest mm, men noe mme (på kvelden og noen ganger ei faske på dagtid) Hun sitter alltid i newborn setet på tipptrapp stolen mens vi spiser middag.. og ja - hun bæsjer nesten alltid når hun sitter der! hehe
Gjest Mentha og ♥Keiseren♥ Skrevet 17. februar 2011 #4 Skrevet 17. februar 2011 Kiropraktoren til lillegutt fortalte at systemet gjerne kan stoppe litt opp til tider når de ligger stort sett hele dagen, og at når de får skifte stilling så får det fortgang på ting. Hun anbefalte meg blant annet å løfte lillegutt opp i stående og la han "hoppe" litt noen sekunder ved luftsmerter bl.a, eller å massere med å trykke beina opp mot magen (det blir kanskje noe lignende press som hvis de sitter f.eks?). Nå er min bare 6 uker gammel, men regner med at det fortsatt er gjeldende så lenge de ligger mest. Så jeg tenker det godt kan ha noe med at de får endret stilling, tyngdekraften får kommet til sin rett og systemet får litt hjelp på veien
pifi med tre nurk Skrevet 17. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 17. februar 2011 Takk for tips! Jeg har han jo "stående" i fanget mitt innimellom og sånn , men ja, han lligger jo mest..så det er nok det som gjør at sittestillingen er fin å bæsje i.. morsom å høre at andre erfarer det sammen. Lurer på hvordan det skal bli neste uke da vi er på hytta, uten noen sittemuligheter for han.. da får jeg prøve tipsene dine Mentha!
MissVaiper Skrevet 17. februar 2011 #6 Skrevet 17. februar 2011 Det er nok litt tyngdekraft også inni bildet. Hehe, ser for meg voksne ligge å bæsje... Tidligere bæsja snuppa vår oftest når hun satt på pappan sitt fang. Nå bæsjer hun ofte når hun sitter og spiser grøt eller lignende. Det er vel forøvrig og en kjent sak at når de blir mer mobile, så "gjemmer" de seg ofte litt når de skal bæsje, for eksempel bak en dør eller sofa...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå