Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Uff!

Våknet i morges til litt blod når jeg tørket meg... noen minutter senere kom litt friskt blod... har ikke vært mer blod utover dagen i dag. Når jeg blødde var det ingen smerter i det hele tatt... men utover dagen i dag har jeg hatt litt murringer... ikke noe smertefult på noen måte, men sånn dagen før mens følelse. Har ikke følt meg så veldig gravdid lenger siste uken... litt større pupper enn normalt, men ikke på langt nær så ømme som i uke 7/8.. er nå i uke 10...har også begynt å få litt mer energi denne uken... Føler så på meg at noe er galt nå altså! Menslignende smerter har jeg hatt hele tiden ,men de avtok litt et par uker(når puppene var på sitt verste) for så å komme tilbake nå... Blir helt stresset av dette kjenner jeg!! Veldig redd for at det er en MA. Mormunnen er også litt åpen på en måte og ligger lavt nede....Har ringt både lege, kk, legevakt og 4 private praksiser i dag for å få time, men alle bare sier at hvis det ikke er smerter involvert så blir det ikke prioritert!!

Noen som har vært ute for dette?? Blir veldig glad for svar... er veldig urolig her nå:(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142921136-bl%C3%B8dning-i-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg er sykepleier, og har tidligere jobbet på kvinneklinikk. Jeg burde vel ikke si det, men når det gjelder ø-hjelp, så kan det alltids lønne seg å overdrive litt... Må skynde meg å si, at symptomer kommer og går, så det behøver ikke å bety noe!!! Litt blødning, som har stanset, er heller ikke så veldig farlig. Men som gravid selv, så forstår jeg jo at du er noe bekymret! Det du gjør nå, er å ringe opp igjen til legevakten! Fortell at du har blødd i dag, og at du nå har fått så kraftige smerter at du har vært nødt til å ta smertestillende...

Hmmm, en nødløgn, shoot me : ) Men da kan du etter ultralyd hos vakthavende på gyn. forhåpentligvis legge deg til kvelden i trygg forvisning om at det slår et lite hjerte nede i magen!

Lykke til!!!!

Medfølelse og klem!!!!

Takk for svar!!

Vet jo at det er normalt å kunne ha en liten blødning uten at det er noe, men det er det med mormunnen som bekymrer meg mest egentlig.. og at jeg har mindre symptomer(selv om jeg strengt talt ikke har hatt så sterke symptomer i det hele tatt, det hadde jeg heller ikke med nr1)...Har fått time til ul i morgen tidlig, så får vel bare holde ut... og i mellomtiden har jeg bådratt meg alt fra MA til svangerskap utenfor livmoren og er nå mest redd for at det skal komme masse smerter som følger av ett eller annet før jeg får kommet meg til UL. Helt avsindig mye tanker og så mye forskjellig å finne på nettet om dette her:(:( Og ja, har skjønt at den generelle regel i helsevesenet er å overdrive for å bli hørt.. men angst å depresjon som blir forsterket av sånne uvissheter var heller ikke grunn nok... men i morgen vet jeg:)

Noen andre med erfaringer?

Hei :-)

jeg våknet natt til tirsdag med magesmerter og litt blod.utover tirsdag ble det bare mer og mer blod og det holdte på hele dagen og litt av natten. siden har jeg ikke hatt noe mer blod. men det kom ganske mye, som en vanlig mens det som kom. uansett,jeg tok en clear blue digital i dag og det kom opp "gravid" med en gang. dette gjorde jeg siden jeg har mistet en gang før og da var testen negativ etter bare en liten uke.dessuten da legen min at hvis jeg fikk ny positiv test om en liten uke skulle hun ta en ultralyd, siden jeg bare er 5 uker nå og de ikke ville sett noe uansett. legen sa også at det muligens hadde vært to der inne men blødningen kanskje tydet på at den ene var mistet...?!

ville bare trøste deg med å si at blødninger tydeligvis ikke trenger bety noe farlig, jeg krysser fingrene for deg og håper vi begge får fortsette og ha noen små i magen ;-)

lykke til i morgen!

klem fra meg :-)

Takk for svar...

Det er alltid godt å høre at det har gått bra med andre! Kun hatt den ee blødningen i morges, men har en del murringer... som om mensen skal komme liksom.. på ingen måte vondt, men det murrer og stikker.. litt nedpress også.... Skal bli godt å få den UL kjenner jeg... blir jo gal av dette her!

Lykke til videre til deg og:)

klem

Lykke til med ultralyden idag! Ikke les så altfor mye, da blir det bare bekymringer! Det er jo ikke uvanlig å blø litt, og sjansene for at alt er bra er jo størst! : ) Det murrer og stikker i min mage også, livmoren vokser jo, og ligamenter strekkes : ) Virker som om det er helt annerledes denne gangen enn de to forrige!

Håper du har sovet godt i natt! Ha en GLAD dag!

Klem igjen!

Annonse

Kom deg til legen å få undersøkt det! Blødninger må ikke være et tegn på at noe er galt, men det kan være det.

Jeg har tidligere vært igjennom en MA.. Det var så vidt jeg begynte å blø i uke 13, etter undersøkelse hadde fosteret kun levd i 8 uker. Jeg hadde absolutt ingen smerter. I de ukene jeg gikk og trodde at alt var i orden, følte jeg meg mindre og mindre gravid. Ømme bryster og de små tegnene med kvalme av og til osv avtok fort..

Dette er ikke for å skremme deg med min historie, men blødninger må sjekkes!

Lykke til, og krysser fingrene for deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...