Brillemamma Skrevet 17. februar 2011 #1 Skrevet 17. februar 2011 Det gjelder innføring av grøt. Med de to andre har jeg begynnt når de var 4 mnd. Førstemann fikk mme, så da er det jo anbefalt å begynne med grøt ved 4mnd alder. Med nr 2 begynnte jeg med grøt fordi jeg var lei av å amme og ville trappe ned.. MEN denne gangen går ammingen så fint, og vi koser oss begge to mye under amme stundene. Er så koselig atte! Så jeg har ingen behov for å trappe ned ammingen enda iallefall... Så jeg lurer egentlig på når man merker at man bør begynne med grøt? Bør jeg begynne med grøt om hun sover dårligere om natten? Om hun vil ha oftere pupp? Har lyst å full amme til hun er 6mnd...
Alt-er-mulig Skrevet 17. februar 2011 #2 Skrevet 17. februar 2011 Hei Hvis hun er happy og sover godt behøver du jo egentlig ikke gjøre store forandringene så lenge du er fornøyd. Det som går an er å introdusere noen skjeer grøt om en stund over en lengre periode, sånn at dersom du skulle miste melken/mengden slipper du en hard kamp fordi hun aldri har fått annet... Jeg fullammet til 6 mnd selv, men vennet han til grøt og litt andre smaker. Det tok ikke vekk lysten på pupp:-) Det regulerer seg ofte naturlig og etterhvert kan det hende hun trenger mer påfyll enn bare melken. Det metter jo ikke på samme måte alltid når de vokser... Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå