Gå til innhold

Høy feber på 4 dagen. Tenner på vei. Ringer dere lege da?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer an på almentilstanden og barnets alder og evt andre symptomer som kan henge sammen med feberen. Hvis det er helt soleklart at feberen skyldes tannframbrudd, ringer jeg ikke - hva skal legen gjøre?

Han får to jeksler på en gang. Kjenner en tredje, men er nok en stund til den kommer ut.

Er pigg når har får paracet, men når han ikke får det så er han slapp og ynker seg. Vil bare ligge oppå mammaen sin :)

Drikker melk, men vil ikke spise. Tar seg ikke til øra eller andre plasser. Jeg kjenner at jekselen nesten er gjennom tannkjøttet, den ene delen kom opp i går.

Nettene er verst. Men som sagt. Pigg når han får smertestillende. Han er 11 mnd

Bare fortsett med Paracet, det er jo det som hjelper. Vi hadde det akkurat sånn - hvorfor må alle jekslene komme på èn gang?!? Det som hjalp hos oss ang spising, var å gi bare kald mat. Varme trekker jo mer blod til gummen, noe som øker smertene. Jeg ga kalde middagsglass og la også en liten isbit i en sånn fruktnetting-greie jeg har - det likte ungen godt.

Jeg ville ringt lege.

Min bestevenninne er tannlege, og hun sier at man får ikke feber på grunn av tenner, men man får tenner på grunn av feber.

Det vil si at tenner kommer på tidspunkt der kroppen allerede jobber med noe annet. Infekson, virus ol, og derfor har feber

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...