Novadona Skrevet 17. februar 2011 #1 Skrevet 17. februar 2011 Han er 4 mnd på søndag, men har i morgen fått to små skjeer med grøt til dagen. Han har ikke reagert, men har trengt litt mere malt eneste. Han får nå to teskjeer malt til dagen og har bæsjebleie en gang til dagen. Gtten går forrøvrig bare mp mme og drikker rundt en liter til dagen. Kan jeg starte å gi tre skjeer grøt? Vi bruker Havregrøt Ris-Hvete.
Brillemamma Skrevet 17. februar 2011 #2 Skrevet 17. februar 2011 Klart du kan! Om han ikke reagerer er det bare å øke på. Jeg økte på med en t-skei annenhver - hver 3.dag jeg
Alt-er-mulig Skrevet 17. februar 2011 #3 Skrevet 17. februar 2011 Hei Klart du kan gi mere grøt! Det er mye disse barna skal venne seg til etterhvert, men har de siste dagene gått fint kan du bare øke mengden! Husk bare underveis at om de plutselig ikke vil ha grøt når det har gått en stund, går det an å bytte på litt i merke og smak. Jeg trodde nemlig ikke min ville ha grøt lenger, men vips gikk det ned på høykant igjen da jeg byttet smak. Han ble nok lei:-) De er egentlig akkurat som oss, vi liker jo forandring vi også:-)) Lykke til! P.s, ikke fortvil angående avføring. Det går seg til veldig ofte. Et triks i startfasen kan være noen slurker melk først hvis de sliter med magen, det er tarmene vant til og grøtfordøyelsen går lettere. Jeg har aldri gjort det, men helsesøster og lege ga meg tipset:-)
Novadona Skrevet 17. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 17. februar 2011 Toppers jenter, da får han det i morgen. Kanskje gulpingen vil avta litt også nå da, øh, det må jeg si hadde vært kjekt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå