mammatil4ioktober :) Skrevet 17. februar 2011 #1 Skrevet 17. februar 2011 Eg er gravid med termin 17 april og fekk bekrefta sv.skaps forgiftning via urinprøve i går Blodtrykket er på 120/70 Går det an at dette forsvinn sjøl, eller må eg ha dette til graviditeten er slutt? Er det farleg for babyen? Noko eg kan gjere for å hindre at det utviklar seg meir? Det vart funne protein i urinen...
Sissin Skrevet 17. februar 2011 #2 Skrevet 17. februar 2011 Hei Dirflos =) Jeg vet at min mor hadde svangerskapsforgiftning med begge mine yngre søstre, og med den yngste gikk hun ganske lenge også. Jeg tror nok de hadde enten satt i gang fødselen eller utført keisersnitt i dag. Blodtrykket ditt er jo perfekt, så det kan hende de vil se dette litt an. Vet du hvor mye protein du hadde i urin? Er du hoven i ansikt, hender og føtter? Siden dette ikke er en ufarlig tilstand for deg eller barnet, så kan det godt hende du vil bli satt i gang om ikke så lenge, eller keisersnitt. Kommer an på hvordan tilstanden din er og utvikler seg. Viktigste er at du blir fulgt opp skikkelig. Du må bare kreve at de forteller og forklarer, og holder deg informert hele tiden. Jeg tror ikke det er så mye du kan gjøre for å hindre at det utvikler seg.. Tilstanden er så kompleks og kan komme av så mange forskjellige ting. Svangerskapsforgifting forårsaker at barnet vokser saktere eller slutter å vokse fordi det får for lite næring gjennom morkaken. Du må altså stå på krava og passe på at du får den oppfølginga du skal ha, forhåpentligvis har du med proffe folk å gjøre =) Lykke til, dette går nok bra =D
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 18. februar 2011 #3 Skrevet 18. februar 2011 Hei! Tror ikke du trenger å bekymre deg, blodtrykket ditt er veldig fint!!! Og du får vel oppfølging av lege/gyn? Jeg har siden uke 20 hatt svingende blodtrykk, alt fra 100/50 til 140/95 og jeg har ligget konstant på 1+ protein i urinen. Jeg har termin 03.mai og går annenhver uke til kontroll for å sjekke blodtrykk og urin. Det er dessverre ikke noe man kan gjøre selv annet enn å ta det veldig med ro, ikke stresse, men hvile mye, drikke masse vann, unngå salt mat osv. Jeg har fått beskjed om at dersom blodtrykket stiger til 160/100 og det blir mer proteiner i urinen, vi snakker da 2+ og 3+, da må man legges inn og fødsel må settes igang. Hvor mye proteiner i urinen hadde du da? Prøv å ikke bekymre deg, ta dine forhåndsregler og stress ned og slapp av, regner med du har fått ny time til kontroll om ikke så altfor lenge - for det er viktig å følges opp av lege/gyn ifht blodtrykket og urinen. Ellers ville jeg bare ønske deg lykke, lykke til - håper det ikke utvikler seg noe særlig mer, men med blodtrykk på 120/70 er jo det kjempefint, så prøv å ikke bekymre deg så mye Trøsteklem fra
Sissin Skrevet 20. februar 2011 #4 Skrevet 20. februar 2011 Syns det ble veeeldig stille fra deg Dirflos, håper alt er i orden?
april2011mamma Skrevet 20. februar 2011 #5 Skrevet 20. februar 2011 det er ikke uvanlig med 1+ i urinen faktisk, legen min sa at mange får utslag på det fordi de enten har vasket seg, dusjet rett før urinprøven ble tatt eller fordi de har hatt sex dagen før osv..... så 1+ er ikke farlig.... blodtrykket er fint så det går nok bra:) slapp av og nyt siste del av svangerskapet:) nå er det ikke lenge igjen!!! jeg har også termn 17 april, og sist urinprøve hadde jeg også 1+ men både lege og jordmor sa at det var ingenting å tenke på! tvi tvi........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå