Gå til innhold

Dere med termin første uka i oktober-hvordan er symptombildet?

Anbefalte innlegg

Hei, alle sammen!

Tenkte bare å høre på hvordan dere opplevde gravideten med symptomer og alt nå når vi er kommet så langt.

Mine symptomer har gradvis blitt mindre etter uke 6, men har noe kvalme inn i mellom.

Har dere fått mørkere brystvorter feks? Skriv i vei :) Moro å høre hvordan dere opplever ting og tang :)

Fortsetter under...

Mine symptomer om dagen er:

Mørkere brystvorter.

Drikker mye og går ofte på toalettet.

Endel ligamentsmerter.

Stikkinger

Fort andpusten

Veldig trøtt og sliten.

Har vært sykemeldt frem til nå, begynte pån i gjen på jobb i går.

Så etter jobben i dag er jeg veldig stinn i magen og ene rumpeballen når jeg beveger meg. (er det vanlig , har løftet en del på de små barna i barnehagen i dag.) Håper jeg ikke har gjort noe galt.

Mine symptomer er :

Vonde bryster! og de har blitt større, gått fra DD til en F !

Tisser hele tiden også på natten

magen er sprengt (later som den har vokst hehe)

berg og dalbane humør, litt deppa.

trøtt og sliten

ganske øm i livmor området og får noen stikkinger innimellom.

Thats me :-D

Her er det kvalme, kvalme og atter kvalme!!! Utrolig slitsomt, og har vært sykemeldt denne uka! Håper på at dette snart skal forsvinne....blæ...har lyst å spise noe godt igjen!! Pizza og sjokolade!!!!

Mine symptomer er:

Kvalm, kvalm og atter kvalm. Har vært sykmeldt i 2uker nå, orker ingen ting. Sliter med å få i meg mat, samtidig som det er det eneste som døyver kvalmen litt. Med storebror var jeg sengeliggende til uke 15...så frykter dette nå også.

Ellers ømme bryster og veldig oppblåst mage. ;)

Annonse

Mine symptomer; gradvis større bryster - opp en cupstr + ømme.

Nå varierer det litt mer. Ellers vært en del trøtt og slapp. Vært litt kvalm, mest når jeg er sliten på ettermiddagen/kvelden. Plages en del med luft i magen - "gulper" luft - blir litt kvalm av det. Begynt å ta miniform nå, det hjelper en del. Må bruke løse stilongs/kosebukser hjemme, for at det ikke skal stramme over magen. Tar ellers folat og B-vitamin og hviler en del. Er 7+0 imorgen.

Heisann!

Jeg har ikke så mye symptomer egentlig.. ENNÅ :) så går og uroer meg for at jeg kanskje ikke er gravid, hehe.. men jeg har aldri vært gravid før, og noen får jo mye symptomer, mens andre slipper unna, ettersom jeg har skjønt..

Har ihvertfall ømme bryster, som sprenger endel.. og tisser OFTE.. masse på natta også.. hadde litt stikkinger, men det har blitt borte igjen..

Er i uke 8 nå..

Jeg er snart i uke ni, har termin 6.okt.

Min symptomer er:

Konstant kvalme, men sultfølelse

Sure oppstøt og gulping

Sur og grinete for ingenting (heldigvis har jeg en samboer som ser humoren i min atferd og har lyst til å skrive bok om det)

Ekstremt var på lukter, klarer ikke stanken av dampen som kommer ut av oppvaskmaskinen når den er ferdig, da må hele huset luftes. Også matlukt får meg til å bli dårlig

Trøtt, sovner rundt 20- tiden hver dag

Svimmel og sliten

ØMME bryster, og større bryster, vanligvis har jeg brukt 75B, siden jeg ikke lenger orker bh med spiler har jeg nå kjøpt meg tre sports-bher i strl 44-46!! :D Gjør ikke meg noe! ;)

Utrolig kort tålmodighet, tar buss og t-bane til og fra jobb i rushtiden midt i Oslo hver dag, og kan mildt sagt koke over av folks lukter og bråk.

-I begynnelsen hadde jeg voldsomme stikkinger i magen, ble sykemeldt fordi det gjorde så vondt(før jeg visste at jeg var gravid).

-Mye springing på do for å tisse, t.o.m på natta.

-Fikk svineinfluensa 4 uker på vei. Verste influensa jeg har hatt på mange år. Frøs, hodepine, feber, muskel/leddsmerter og hoste.

-Trøtt, men begynner å bli bedre (8 uker på vei).

-Vondt i ryggen, kan våkne midt på natta av smerter. Så gruer meg hvis man skal plages med rygg/bekkenløsning så tidlig.

-Lyst på saft is, lollipopp, aller helst pære-saftis :)

-Popkorn og mye annet lukter fælt.

-Kan lukte ting helt plutselig som ingen andre kjenner.

-Alle hunder lukter SURE føtter :/ kjeftet på samboer'n, så var det hunden som spaserte forbi... :P

Jeg har termin 8. oktober, og det er første gang for oss!!! Vi er kjempe glade!!

Er veldig mye kvalm, må spise for å holde meg i sjakk,. Har bare kastet opp en gang, men det var når jeg venta for lenge med å spise.

Ellers så er jeg veldig trøtt, og går en del mer på do.

Har lagt på meg på magen siden jeg må spise heile tida... Himmla kjipt.. Det er jo ingen som vet at jeg er gravid enda, men tror noen begynner snart å lure pga magen.... Kjipt at det bare er fett au da....

Blir fortere sliten på treningane (aerobic, styrke, zumba og gåturer).

Det er vell ikke så rart, med alt som skjer i kroppen for tiden ;-)

Har termin 8.oktober.

Mine symptomer er:

- Kvalme, kvalme, kvalme.

- Sultfølelse. Er sulten og må spise minst hver 3 time for å unngå å bli kvalm. Noe som gjør at jeg allerede har lagt på meg nesten 2 kg :(

- Trøtt og sliten

- Humørsvingninger. Gråter fordi jeg er så lei av å være kvalm. Gråter av alt på tv. Hehe.

- Litt ømme brystet. Var ille de første ukene, men ga seg når kvalmen tok over.

- Magetrøbbel. Luft i magen og diaré innimellom. Føler meg oppblåst.

- Må tisse hele tiden. Våkner kl 05 om natten fordi jeg må tisse, og jeg har aldri måttet stå opp om natta for å tisse før!

Annonse

Hehehehehe, jeg drar godt på smilebåndet når jeg leser alle innleggene :) Det er ikke enkelt å være gravid nei! Det er jo en fantastisk ting, men av og til når jeg blir kvalm, kjenner at fordøyelses systemet stopper opp, vekta er på vei opp, humøret svinger hit og dit, man svimler når man reiser seg, sovner stående... og nåde om man rører brystene... da butter det litt i mot av og til :)

Men dere! Tenk så bra det blir til slutt!

Og nå er vi så pass langt på vei at vi snart har nådd den magiske grensen på 12 uker, og da vil mange av symptomene gi seg. I allefall den plagsomme kvalmen :)

Hold ut, jenter :)

Hei!

Ikke så sinnsykt mye tegn på graviditet tror jeg. Fram til uke 7 kjente jeg kke noe annet enn ømme bryst. Uke 7 har vært litt trøblete, mye hodepine, lett feber og generelt uggen. Hvor mye av dette som relateres til graviditeten aner jeg ikke. Sannsynligvis så brygger jeg nok på noe i tillegg :-( Tisser kanskje enda mer enn før og sover dårligere.

Uke 9 termin 1 oktober:

Litt kvalm av og til.

Sur som en eddikk ene minuttet og glad den neste, mest omvendt :)

Har ikke så langt funnet noe jeg har lyst på å spise, og jeg som elsker mat.

Ømme brøst, sikkert vekst en del uten å vite hvor mye.

Var plaget av bekkenløsning fra uke 6, men har blitt bedre av å gå til fysioterapeut.

Trøtt og tørst konstant.

Tisser sikker 5-6 ggr per natt, ork...

Litt smerter i nedre del av magen av og til.

Gud så mye det var... Det verste er nokk den totale utmattelsen og kvalmen. Men når alt dette er skrevet så kan jeg bare si: ER SÅ GLAD FOR Å VÆRE GRAVID:)

hei.

jeg har termin i siste uken i oktober..:)

har hatt mye stikking og småverk frem til nå. var veldig bekymret for at noe var gale, nå når smertene endelig har avtatt er jeg like bekymret. tenker mye på at det ikke vokser lenger.. er nok sikkert helt normalt håper jeg..:) nå de siste dagene har jeg vert mye kvalm, ømme bryster og humørsvigninger. deppa og glad om en annen. begynner å grine for ingen ting, og pluttselig bryter ut i latter..:) sover utrolig lett om natten, og går i en evig døs om dagen..

Jeg er nå i uke 10 (termin 2. oktober) og har hatt veldig lite symptomer egentlig. Hadde skikkelig murringer i eggstokkene i dagene før vi tok graviditetstesten, ikke som menssmerter, men vondere og de vekslet mellom høyre og venstre side. Så jeg sa til samboeren min at enten er jeg gravid, eller så har jeg noe alvorlig galt! Hehe! Vi var jo veldig spente siden dette var første "forsøket" etter at jeg sluttet med p-pillene i desember, men det ble full klaff og positiv test 2 dager før forventet mens.

Siden uken før testen er de eneste symptomene at puppene har vokst og er tidvis VELDIG ømme, samt at jeg nok blir litt fortere sliten enn før, men jeg studerer og jobber for fullt og merker egentlig ganske lite. Heldigvis ikke vært kvalm i det hele tatt foreløpig, men derimot brekker jeg meg ("tørr"-brekninger uten å kaste opp) dersom jeg lukter noe ekkelt eller hvis jeg tenker på ekle ting (mat jeg ikke liker, etc.).

Jo, nå kom jeg på en ting til - jeg føler meg mye mer sulten (ulvehunger?) og blir fort sulten etter måltider, men samtidig blir jeg fortere mett også, så det har kanskje en naturlig sammenheng. :)

Jeg er i 10. uke (dvs. uke 9+2) ifølge barnimagen.com i allefall. :)

Var på 1.svangerskapskontroll i uke 8+0, og da regnet legen min seg fram til termin 2.oktober, som er det samme jeg hadde regnet meg fram til på forhånd. Men det er jo termin naegele som er regnet ut fra første dag i siste menstruasjon (som for meg var 24. desember, ganske lett å huske ;)), drar man på UL får man jo en mer nøyaktig termin. Men jeg gidder ikke ta noe UL før uke 18. :)

aaah, ja, men da skjønner jeg jo :P hehe.. Noen sier de er i uke 10 når de er feks 9+2, som deg, mens andre sier de er 9 uker på vei ;) Men stemmer jo med d du sier. Bare vanskelig å tyde noen ganger, når noen følger den ene og noen den andre ;)

Har også (foreløpig) termin 1. oktober!

Symptomene mine er:

megaømme bryster (holdt på å slå til 10-åringen som ble borti brystet mitt med albuen ved et uhell i sofaen her om dagen!)

trøtthet (ekstrem til tider...)

MÅ ha appelsin og appelsinjuice

stikkinger nederst i magen

(dessverre) en soppinfeksjon som IKKE vil gi seg :(

tungpustethet (astmaliknende symptomer)

oppblåst mage

Må legge til at forrige gang jeg var gravid (for vel 10 år siden hadde jeg INGEN symptomer i det hele tatt, ikke engang da jeg fikk svangerskapsforgiftning 1 mnd før termin. Var supersprek hele tiden!

Men inget svangerskap er likt, sies det, og nå har jeg tross alt vel 10 år til "på baken", så det merkes vel bedre denne gang...

9+4 i dag (termin 2. okt), og har sett lille frø sprelle på UL. Koselig:-) Symptomer kommer og går litt, uvel store deler av dagen, men ikke så kvalm som i forrige svangerskap. Oftere migreneanfall, oppblåst i magen, ømme bryst. Trøtt. Føler meg absolutt gravid, og gleder meg til jeg kommer litt lenger ut i svangerskapet :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...