Gå til innhold

Hudsopp- hvite flekker på huden (pityriasis versicolor) Kan jeg sole meg?

Anbefalte innlegg

Jeg har hudsopp på overkroppen, som viser seg som hvite flekker her og der.Da jeg solte meg i sommer, kom det flere flekker. Har begynt med canesten behandling etter at jeg fikk påvisst hudsopp hos hudlege.Det jeg lurer på, er om man kan ta sol mens man er under behandling? De hvite flekkene (soppen) sprer seg jo ved feks. soling, men nå som jeg behandler dette, gjør det kanskje ingenting?

Fortsetter under...

Jeg mener å huske at soppen ikke sprer seg pga solen - men du ser de bare bedre når du er brunere i huden fordi der selve soppen er forblir huden hvit

Når det er sagt - solarium er fali ;)

Det er en sopp som alle mennesker har, men hos noen gir det utslag i hvite flekker, pga sol, varme, fuktighet... Flere flekker opptrer når man utsetter seg for feks. soling... Flekkene forsvinner en god stund etter behandlig. Det er ikke en hudsykdom slik M. Jackson hadde.

Noen andre som vet?

HI

Annonse

Det har jeg lest mange ganger. Kjenner godt til det siden mange i min familie har det og kjenner en dermatolog.

Det han "ødela" seg på var jo å fjerne de friske pigmentene for å ikke være flekkete.

Mye verre diagnose på fargede enn hvite.

Heldigvis helt ufarlig og kløftitt. Men kan være sjenerende.

vitiligo er noe annet enn sopp i huden.

viteligo er arvlig og er en hudsykdom.

da hjelper ikke canesten.

finnes noe behandling for viteligo men, ikke god behandling som altid vil virke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...