Gå til innhold

Trenger dine beste tips til jobbsøknader - og noen spørsmål!

Anbefalte innlegg

Er i jobbsøke-modus om dagen. Stillingene jeg søker har ofte maaange søkere, trenger noen tips for å skille meg litt ut - på en positiv måte ;-)

Har en 5årig master - og 3 år med relevant arbeidserfaring.

Hvordan skille seg ut i en jobbsøknad? Kom gjerne med tips til relevante nettsider!

Ser det er noen elektroniske søknadsskjemaer som har mulighet til å laste opp bilder. Hva slags bilde legger man med, og hvis man evt. ikke legger med bilde - er det negativt?

Fortsetter under...

Viktigste er å ha en ryddig og informativ CV. Ville jobbet mest med CVen fremfor selve søknaden hvis jeg var deg. Ha gjerne et bilde (kun overkropp) på CVen, men da bør det være nøytralt med nøytrale klær. Gjerne sort hvitt. Ikke bruk familiebilde (med barn f.eks.) og ikke fra stranden på Kreta, håndballbanen etc. (ja - har sett mange rare bilder gjennom årene ;-)

Skriv gjerne opp nøkkelkompetanser og mål med karrieren øverst på Cven. Europeisk CV mal synes jeg er veldig tiltalende.

Kjempebra om du skriver et søknadsbrev (maaaange gidder ikke dette) men det bør ikke være altfor kreativt (med mindre det er en kreativ stilling). 3 delt søknadsbrev synes jeg er fint. Del 1 bakgrunn/utdannelse/erfaring. Del 2 motivasjon for og bidrag til stillingen. Del 3 personlige egenskaper og hva du ønsker for fremtiden. 1 side er passe lengde.

Finnes kjempemasse bra på nettet av tips til søknader og CV, så bruk MR Google så finner du nok det du trenger :-)

LYKKE TIL!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...