Gå til innhold

NÅ har vel sjefen tråkka langt over grensa her.... eller?

Anbefalte innlegg

H*n anbefalte meg en kiropraktor(en jævla dyr en) og jeg sa jeg skulle se om jeg fikk ringt i dag. Jeg har ikke gjort det, for jeg har ikke hatt mulighet, ungene har hylt og herja. Jeg er sykemeldt.

SÅ sjefen min har vært der i dag, og spurte kiropraktoren: har xxx ringt å fått time?

og det fikk jeg i dag på chatten....

Er ikke det å gå litt langt over grensa?

Fortsetter under...

Om ikke sjefen din har tenkt å ta utgiftene med besøket kan han heller ikke be deg om å gå til en lege,kiropraktor eller annet. Han kan jo anbefalle men ikke forlange eller forvente at du skal det. Han har a heller ikke noe med å sjekke opp om du har time eller bestille for deg.

Hvordan vet du at sjefen hadde spurt om det?

Sjefen kan jo spørre om akkurat hva h*n vil, men kiropraktoren bryter taushetsplikten ved å svare på spørsmålet.

Jeg regner med at sjefen vil ditt beste og gjerne vil ha deg tilbake på jobb. Kan du ikke si til sjefen at du gjerne vil til kiropraktor men at du ikke har råd?

Min tidligere arbeidsgiver dekket inntil 12 kiropraktortimer i året, en super investering for å holde folk med dårlige rygger i arbeid.

Kanskje sjefen din kan spytte inn litt penger til behandling?

Sjefen min sa det til meg på chatten på fb. H*n sa det selv.

Jeg vil nå allefall ikke bruke den kiropraktoren NÅ, når sjefen min tydeligvis ikke kjenner grensene og kan spør. Aner jo ikke hva kiropraktoren kommer til å si jeg... jeg kunne seff ha jugd til sjefen å sagt at jo jeg har ringt, siden kiropraktoren faktisk har taushetsplikt, men jeg ble så satt ut, og egentlig litt irritert, for det er privatliv mener nå jeg da

Sjefen kommer aldri til å spytte inn penger i behandling, og 600 kr pr behandling blir for mye. H*n sa at kiropraktoren hadde sagt jeg trengte 3-4 behandlinger, så var jeg bra....

hvorfor skal h*n prate om min helse til andre liksom....

Annonse

JA, sjefen din har tråkket over grensa, og om kiropraktoren har uttalt seg om deg så har også h*n tråkket over en grense!

Men hvor er barna dine når du jobber? Hvorfor er de ikke der nå som du er syk?

Det hørtes veldig dyrt ut. Som regel tar de 600 for første konsultasjon, deretter rundt 300. Tipper din også gjør det med mindre det er eneste kiropraktor med monopol i 50 mils omkrets.

Lurer på om du kanskje ikke har så veldig lyst til å bli friskmeldt igjen jeg hi. Ganske digg å gå hjemme, ikke sant?

Jeg er pålogga på fb ja...... er ikke det lov når man er sykemeldt?

Nå har det seg sånn at jeg ligger rett ut, har en unge som er sjuk, derfor ikke skole, og siden jeg ikke kommer meg ut, så er minsten også hjemme fra bgh.

Var det noe du tenkte på?

Jeg er forresten også alenemor, så har ingen til å hjelpe meg.

Hmm, kan du finne en billigere kiropraktor da??? I Ålesund koster min 28o kr,med mindre det har gått opp litt etter nyttår. Betaler 500 kr for 30 minutt hos naprapat, noe jeg nå har prøvd ut...Du får mer råd om hva du bør gjøre hos en naprapat. Kiropraktor er inn og knekke, og ut på 10 min....

Lyst å forbli syk ja selfølgelig. Elsker å gå hjemme med sure unger.

Jeg går på veggene skal jeg si deg. ikke kan jeg gjøre husarbeid, ikke kan jeg gå ut med bikkja, jeg ligger strak ut med sinnsyke smerter i ryggen.

jeg tar paralgin forte.

14.34: Hvorvidt hi har lyst til å forbli syk er helt irrelevant i denne saken. fikk du ikke med deg hva saken dreier seg om?

Den dreier seg om hvorvidt arbeidsgivere går over streken i slike tilfeller, og om hvorvidt kiropraktor har brutt taushetsplikten.

Hvis så har skjedd, er det faktisk ganske alvorlig. Vi har noe som heter personvern her i landet, og det er det gode grunner til.

Annonse

Ungene er på skole og barnehage til vanlig. Jentungen er syk(noe jeg skrev litt lengre oppe her) og derfor kommer jeg meg ikke avgårde for å levere guttungen. bilen er innesnødd, jeg har ikke rygg til å grave den ut. venter på hjelp i ettermiddag. Var det akseptabelt?

Det her er en naprapat, 600 kr pr gang. noe jeg faktisk ikke har råd til

var hos kiropraktor i fjor, og regner med at jeg blir å gå der nå også.

Ja, det er faktisk greit å koble av med nett mellom slagene til unga her. prøvde å snakke med ei venninne i tlf tidligere, men ungene maser og hyler og herjer så jeg måtte bare gi opp. De er ikke sånn til vanlig, men skjønner jo at de kjeder seg.

Takk. Noen som skjønner hva jeg mener her.

hadde jeg ville forblitt syk, så hadde jeg hatt null problemer med å forblitt sykemeldt.

Men han har jo på en måte brutt taushetsplikten, med å si at jeg ikke har ringt, sjefen har tråkka over grensa med å spør kiropraktoren.

HI

Fordi jeg hater å ligge å grine i tlf. Holder å ligge å grine til legen syns jeg. Hadde store smerter, så derfor syns jeg det igrunn var hensiktsmessig å vente til jeg kunne snakke uten at stemmen sprakk.

Men det er nå fiksa nå da. skal til kiropraktor.

Men det er nå ikke det problemet går ut på. det var faktisk om sjefen hadde tråkka over grensa.... og hva jeg evt kan gjøre?

Mitt innlegg var skrevet 14.33, og ditt om syk unge var skrevet 14:34, så spurte siden jeg ikke visste at også en av ungene var syk. Finnes faktisk dem som holder ungene hjemme fra barnehage siden de er hjemme med sykemelding, og de reagerer jeg på (kan selvsagt være mange grunner til det, menmen). At du er syk, ene ungen er syk og bilen er innesnødd gir deg min fylle sympati :)

Men du har på annen side nok hatt tid til å ringe kiropraktoren, men forstålig at det ikke frister når dette er et dyrt alternativ og du nok ikke trodde at sjefen ville sjekke opp dette. Om sjefen synes det er så viktig at du får hjelp, så snakk om kostnadene. Koster jo sjefen din om du er syk, så kan jo hende h*n sparer i lengden av å betale kiropraktor for deg, i alle fall 50% av utgiftene.

Han kan spørre kiropraktoren om du har ringt, men kiropraktoren kan ikke svare på det.

Sjefen din kan spørre kiropraktoren om behandlingen for ett gitt sykdomsbilde og det kan selvfølgelig kiropraktoren svare på.

Jeg ble sykemeldt i går, etter en tlf til legen(med store smerter, grein i tlf til han) så nei, å ringe kiropraktor når jeg griner av smerte, det gjør jeg ikke.

Det her fikk jeg vite av sjefen min rett før to i dag, så jeg har enda god tid på meg til å ringe kiropraktor for å si det sånn. hadde ikke kommet meg dit i dag uansett.

MEN jeg har ringt nå, mandag skal jeg inn, så da håper jeg folk er fornøyde.

men var nå heller ikke det som var poenget da, hvorfor jeg ikke er til behandling allerede osv.

poenget var om sjefen min hadde tråkka over grensa....

Og nå MÅ jeg gjøre noe jeg ikke skal gjøre...ut å måke snø, får ikke opp ytterdøra nemlig... hurra for alenetilværelsen.

Tenk dere om dere som ønsker å være alene...

er du syk nok, og går til legen, slipper du å grine deg til en sykemelding...

synes du skal ta deg en tur på jobb jeg, og slutte å snylte.

og første bud : ikke ha sjefer og arbeidskolegaer på fb....

ubehagelig å bli sjekket på den måten. arb.giver har bare lov til dette hvis de tror at du ved skjellig grunn driver å misbruker systemet. kjenner ikke til hvilke vilkår som må ligge til grunn for dette. og hvor mye mistanke sm må ligge til grunn. er alvorlig.

i dette tilfellet høres det ikke bra ut. en ting er at arb.giver ringer og hører hvordan det går med deg. foreslår en behandling ol. men, har ingen rett til å ringe behandlere å sjekke ved så vage antagelser. og at arb.giver kommuniserer med deg gjennom fb er ikke bra heller. bør ringe på mobil, hjemtlf, eller sende mail.

blir bra du! og håper at du får råd til kiropraktor. høres vondt ut. god bedring!

Men her på dib så må man sørge for å få med seg hver lille detalj for ellers så spør bare folk om det!:P

Og med tanke på at du var på fb mens du var syk hjemme, så var jo sjefen din på fb mens h*n var på jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...