Gå til innhold

Svangerskaps kurs

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ikke vært i noen av svangerskapene.

I forrige svangerskap kunne ikke kommunen tilby noe. Og fødeavdelingen(på lite lokalsykehus)hadde heller ikke noe tilbud. Var aldri på omvisning på fødeavdelingen heller. Men jeg klarte meg helt fint uten. Leste meg litt opp på egenhånd, og tok resten som det kom. Og det gikk altså helt fint.

Denne gang har jeg ikke hørt noe om noe kurs(bor nå på et langt større sted enn sist). Men jeg har ikke fått gå til jordmor, kun fastlege. Men det har altså ikke vært nevnt, kanskje fordi jeg er 2. gangs?

Legen min har kun sagt noe om samtale på fødeavdelingen ang fødsel(og gjennomgang av forrige fødsel), men føler i grunn ikke behov for det heller. Skal ta litt med legen neste time, og tror det holder.

Jeg er gravid for 3. gang, og var på svangerskapskurs i første svangerskap. For min del var det totalt bortkastede penger! Lærte INGENTING nytt, og det gjorde heller ikke mannen min. Følte jeg fikk mye mer ut av å gå til jordmor, enn et svangerskapskurs.

Anbefaler forøvrig "På vei" av Gro Nylander. Minst like informativt som et svangerskapskurs!

Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...