Puppen og lillemor Skrevet 17. februar 2011 #1 Skrevet 17. februar 2011 snuppa mi har en stund "tullet" litt med spisingen - vil ikke spise hvis hun er for trøtt og ikke hvis hun ikke er sulten nok.. så det er et strev å finne riktig tidspunkt.. men det har da gått på et vis.. Men i dag er det helt krise: Hun spiste som vanlig ved 4-tiden i natt, log spiste hun littegranne ved 7.30-tiden i dag tidlig.. og siden har hun ikke spist (klokka er nå 14)! Jeg har prøvd å legge henne til flere ganger, men hun hyler som besatt.. jeg skjønner ikke om hun har vondt noe sted eller om hun "bare" er sinna.. Men hva gjør jeg? Hvor lenge kan hun gå uten mat.. Hun er stort sett blid og fornøyd da.. litt mer survete enn vanlig kanskje, men akkurat nå ligger hun og leker med tærne sine.. (hun er 4 måneder) Trenger desperat noen råd her nå..
Alt-er-mulig Skrevet 17. februar 2011 #2 Skrevet 17. februar 2011 Hei Det kan jo være så mangt med disse små og ingen er like... Har hun tenner på gang? Det kan påvirke matlysten, min fikk 2 tenner 4 mnd gammel.. Hvis almenntilstanden hennes er fin hadde jeg ikke bekymret meg. Plutselig spiser de igjen, men det er klart at det ikke kan gå altfor lenge heller uten væske. Har du prøvd grøt? Du skriver også at hun har "tullet" en stund... Har du sjekket henne hos kiropraktor/naprapat? Når du ammer henne på natten er det da i sengen liggende, mens på dagtid sittende? Ofte kan en ørliten justering av nakken gjøre underverker og være årsaken til sutring, gråt og puppe"nekt" Good luck!
Alt-er-mulig Skrevet 17. februar 2011 #3 Skrevet 17. februar 2011 Hei Det kan jo være så mangt med disse små og ingen er like... Har hun tenner på gang? Det kan påvirke matlysten, min fikk 2 tenner 4 mnd gammel.. Hvis almenntilstanden hennes er fin hadde jeg ikke bekymret meg. Plutselig spiser de igjen, men det er klart at det ikke kan gå altfor lenge heller uten væske. Har du prøvd grøt? Du skriver også at hun har "tullet" en stund... Har du sjekket henne hos kiropraktor/naprapat? Når du ammer henne på natten er det da i sengen liggende, mens på dagtid sittende? Ofte kan en ørliten justering av nakken gjøre underverker og være årsaken til sutring, gråt og puppe"nekt" Good luck!
Novadona Skrevet 17. februar 2011 #4 Skrevet 17. februar 2011 Fått i seg mat? Ja, hva med grøt, eller mm eller mme fra flaske?
Puppen og lillemor Skrevet 17. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 17. februar 2011 jeg har prøvd å legge henne til 3 ganger til siden jeg skrev innlegget.. med samme resultat - hyling og skriking! Hun spenner hele kroppen og stritter imot.. Men etter å ha sovet en halvtime så ville hun endelig ha ltt mat.. og spiste godt, bare for å kaste opp 2 minutter etterpå.. (det var virkelig oppkast, ikke "bare" gulp)! Så nå prøver jeg igjen litt senere.. og ser hvordan det går.. hun pleier å få litt grøt på kvelden også.. så forhåpentligvis vil hun ha det Jeg tviler på at det har med ammestilling å gjøre.. for jeg sitter stort sett alltid og ammer (også om natta). men takk for gode innspill folkens
hedgechok Skrevet 17. februar 2011 #6 Skrevet 17. februar 2011 Hvis denne oppførselen er ikke vanlig ville jeg kontakte lege eller helsestasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå