mamazon <3<3<3 Skrevet 17. februar 2011 #1 Skrevet 17. februar 2011 Er det noe jeg gjør/ikke gjør, eller er mine barn bare sånn? Mini sover 30 minutter og våkner gråtende, uansett om han sover inne eller ute, sovner selv eller ved puppen, mett eller ikke. Nå er han snart 6 mnd, så av erfaring går det seg litt til etter hvert, de to andre har ihvertfall stort sett sovet lengre dupper i vogna fra 7-8 mnd. Synes "alle" andre babyer sover to-tre timer i slengen. Blir litt vanskelig med måltidsrytmen også, han blir jo så fort trøtt igjen, og da er det ikke så greit å dra fram grøtskåla, blir bare krøll. Bare litt frustrert
mT3 Skrevet 17. februar 2011 #2 Skrevet 17. februar 2011 Du er nok ikke alene. Fikk endelig min nr.3 til å sove 1-2 timer i strekk på dagtid når hun passerte 7mnd. Stussa fælt første dagen, måtte inn å skjekke om det var liv :-D
Karma! Skrevet 17. februar 2011 #3 Skrevet 17. februar 2011 Det er helt vanlig og noen er bare slik :-) Stress mens det holder på men går for de aller fleste over ved 9mnd alder :-) Anbefaler boka healthy sleep habits happy child av marc weissbluth. Der er det masse gode tipa man kan prøve :-)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 17. februar 2011 #4 Skrevet 17. februar 2011 Veldig vanlig, og skyldes at de skifter fra tung til lett søvn etter ca 30-45 min.. les mer her om hvordan man kan prøve å løse dette problemet; http://www.pantley.com/elizabeth/books/007159695X.php?nid=568&isbn=007159695X
bitthen Skrevet 17. februar 2011 #5 Skrevet 17. februar 2011 Du er ikke alene! Jeg har en som bare sover 30 minutter (han er 8 mnd). Dette fører til hele 4 lurer om dagen og mye styr. Sjekket linken til lykkelig og gla, men desverre har jeg prøvd det meste. Han sover bare 30 min om vi triller også faktisk. Det jeg IKKE har prøvd er å legge han i senga om dagen. Kanskje det kan løse dette?? (Han er til gjengjeld kjempeflink å lalle sove om kvelden.) Det er ganske travelt det med den kortsovingen... Får jo ikke gjort noe mer utfordrende enn å ta oppvasken mens han sover
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå