trøndermamma Skrevet 17. februar 2011 #1 Del Skrevet 17. februar 2011 Vi er en familie som stort sett prøver å spise sunt, men som likevel har stoooort forbedringspotensiale. Spesielt gjelder dette i helgene, hvor vi ofte skeier ut litt for mye med brus og god mat. Problemet er at jeg synes det er fryktelig vanskelig å finne god og sunn mat! Nå har vi overvekt å diabetes i slekta så jeg har en drøm om å kunne legge om kostholdet litt. Så det jeg håper på er tips til sunne og gode retter som vi kan kose oss med...feks. i stede for taco.. Og hva kan man spise hvis man har lyst på noe søtt, men skal spise noe annet enn sjokolade? Noen bra nettsider med greie og gode oppskrifter? Tips noen? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142920285-k%C3%A4rnfrisk-familj-s%C3%A5-g%C3%B6r-du-av-ninka-bernadette-mauritson-synes-dette-er-litt-ekstremt-men-trenger-tips/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomstre Skrevet 17. februar 2011 #2 Del Skrevet 17. februar 2011 Taco gjør du sunnere ved å bruke karbonadedeig, kesam, fullkornstortilla og lettere gulost. Krydderblandingen kan også lages selv. Bruk fersk løk og hvitløk i karbonadedeigen og ha i 1 ss chillipulver, 1 ts kumin 2 ts oregano og en klype salt. Ha i litt vann og kok slik som man gjør med ferdig krydderblanding. Vi synes dette blir myye bedre på smak, og man kan lett tilpasse i forhold til hvilke smaker familien liker. Ellers har jeg gitt opp sjokoladeavhengigheten selv. Men har gått over til mørk (70%) kokesjokolade. Da holder det gjerne med et par ruter for å slukke sjokoladehungeren - det kan jeg leve med Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142920285-k%C3%A4rnfrisk-familj-s%C3%A5-g%C3%B6r-du-av-ninka-bernadette-mauritson-synes-dette-er-litt-ekstremt-men-trenger-tips/#findComment-142920379 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ny vestfold Skrevet 17. februar 2011 #3 Del Skrevet 17. februar 2011 fjern alt av søtsaker,og brus,saft og juice....drikk rikelig med vann igjennom hele dagen,spis frukt som mellom mat,og en gulerot el en frukt føre middag. Ha en plate med 70 el 80 % sjokolade liggende i skapet,får du lyst på noe søtt,ta en liten bit,så har du ikke lyst på lenger.Gå en tur på ca !/2 time hver dag,el rock med rockering. Kjøp hi-maismel på helsekost foretning,bruk det i maten, bland litt inn i middagen,frokost blanding,smør på skiva ol.. 1ss om dagen er nok,det er veldig næringsrikt og sunt,og fjerner søtsuget og øker forbrenningen. velg knekkebrød el grovt brød,mer grovt mel og mindre fint, etter å ha holdt dere helt borte fra søtt i 2 uker,samtidig bruker hi mais mel,så smaker faktisk ikke godteri og brus like godt lenger. Lykketil Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142920285-k%C3%A4rnfrisk-familj-s%C3%A5-g%C3%B6r-du-av-ninka-bernadette-mauritson-synes-dette-er-litt-ekstremt-men-trenger-tips/#findComment-142921659 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå