Gå til innhold

Hjelp! Hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes at slike Mollie/Milla/Lotta-navn høres ut som klengenavn. Jeg vet ikke helt hva jeg kommer til å tenke når jeg om 30 år kommer inn til min nye fastlege/tannlege/advokat, som presenterer seg som Milla/Mollie Johansen.

Dette er jo imidlertid en trend i endring, og om noen år er det sikkert ingen som tenker på det som kallenavn lenger, siden stadig flere velger denne typen navn. Men per i dag synes jeg at slike navn er forbeholdt barn som egentlig heter Camilla, og som ikke klarer å uttale navnet sitt riktig ennå.

Jeg tenker at det vil skape masse trøbbel for jenta å ha et navn som staves ulikt det alle forventer.

Dessuten synes jeg ikke om trenden med engelske navn på norske barn.

Til slutt får det meg til å tenke på barnebøkene om Milly-Molly-Mandy.

Søtt på småjenter - ubrukelig på voksne damer.

Nei, dere har nok rett begge to.

Det vanskeligste for meg å svelge, er nok det at han har en tendens til å like slike navn som jeg synes er engelske/amerikanske. Selv liker jeg helst norske, litt gammeldagse navn.

Får håpe vi finner et vi liker begge to til slutt:)

Annonse

Synes det er litt småharry. Men skal det først brukes, så bør det være med skrivemåten Molly, etter min mening.

Synes det funker bra på norsk, kanskje fordi jeg kjenner ei Molly ganske godt. Men hos meg er det andre navn i den gaten som er MYE finere, som f.eks Lilly.

Jeg syns navnet er kjempesøtt, men det må skrives Molly. Vet ikke om jeg ville brukt det, for selv om jeg liker det godt, så blir det litt for mye kallenavn... Eneste jeg har truffet som heter det var en kjempehyggelig gammel dame, så jeg synes Molly passer like godt til gamle som unge :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...