*H* Skrevet 17. februar 2011 #1 Skrevet 17. februar 2011 hvor mye kjenner dere andre som er i deres 17. uke? jeg kjente litt aktivitet for 1-2 mndr siden, men når tror jeg ikke jeg kjenner så mye... når er det man SKAL kjenne det? etter uke 20? blir litt bekymra..
Gjest Skrevet 17. februar 2011 #2 Skrevet 17. februar 2011 Jeg er også i uke 17, og jeg kjenner ingenting. Enda d er to inne der! Jeg var på ul i uke 12, og var og hørte hjertelyd i uke 13, så jeg er ganske sikker på at det skal være liv der inne... Er dette din første? Med førstemann så kjente jeg liv fra uke 15, så jeg har tenkt over dette, men er ikke heeelt bekymra enda:)
*H* Skrevet 17. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 17. februar 2011 dette er min andre, så jeg hadde liksom regnet med å kjenne mer.. snakket med jordmor på ahus nå, og hun sa det er helt "normalt" å ikke kjenne så mye nå, og at det oftest er mellom uke 17-23 det tar seg opp. Med ordinær UL om 3 uker får vi jo svar, men er så kjipt å få en nedtur da var på tidlig ul i uke 11/12 og da var det liv, en ganske rolig baby, men liv. Datteren min som nå er 3, sprellet som en GAL på tidlig UL i uke 11, så kanskje det også er en forskjell - at nestemann blir en rolig baby istedet for turboen vi har nå...
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 17. februar 2011 #4 Skrevet 17. februar 2011 Jeg kjenner ingen ting heller. Sist kjente jeg ikke noe før uke 20-21, men ikke noe regelmessig før uke 22! Det er ikke før i uke 24 du skal kjenne det hver dag
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 17. februar 2011 #5 Skrevet 17. februar 2011 Er forresten ca i uke 17 jeg og. Skal på ordinær ul i morgen så da vet jeg hvor langt jeg egentlig er på vei, men var på ul da jeg var 12+2 og alt var fint da.
OKA Skrevet 17. februar 2011 #6 Skrevet 17. februar 2011 Hei Ikke bekymre deg, det er veldig individuelt når man kjenner liv, og i hvilken grad man kjenner det. Jeg har en frisk og sprek gutt i magen i uke 24, og kjenner ikke mye liv selvom. Jeg har riktignok morkaken foran, men jeg er så klart utålmodig etter å kjenne masse spark hver dag! Det verserer fryktelig mye forskjellig informasjon om når man skal kjenne liv hver dag, men overlege på KK i Bergen sier det er skal være daglig liv fra uke 26 og alt før det er individuelt. Det er lett å miste motet av alle som kjenner babyen fra uke 12 (da er fosteret 5,4 cm og 14 gram så det sier seg selv at det er få som kjenner det). Ikke tenk på det, i uke 17 kan du være ganske trygg på at alt er bra og det ikke er uvanlig å ikke kjenne liv. Jeg kjente det for aller første gang i uke 21.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå