Gå til innhold

Navn til vår lille prinsesse :)

Anbefalte innlegg

Vi vil ha et fint navn, men et navn som ikke er så vanlig.. Kjedelig når jenta vår heter det samme som de andre jentene i barnehagen liksom.. Noen som har et bra forslag?? Vi har diskutert Emilie, det er det hvertfall ingen jeg vet om som heter, hva synes dere om det? Forslag til mellomnavn som passer Emilie?

Alle forslag mottas med takk, ikke enkelt disse navnegreiene.. :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142919770-navn-til-v%C3%A5r-lille-prinsesse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil også si at Emilie er blant de mer vanlig navn jeg hører på jenter i dag.

Hvis dere ønsker noe som ikke er så vanlig blant hennes venner ville jeg går for

Ellen

Siri

Ingeborg

Kristin

Trude

Taran

Erin

Eva

Mona

Linn

Nina

Heidi

Anne

Lene

Ellisiv

Ellinor

Birgitte

Hilde

Margrete

Merete

Sissel

Lise

Marianne

Karianne

Ingvild

Ingun

Åse

Karin

Inger

Randi

Berit

Jeg er så latterlig lei av Emilie! Det er definitiv ikke lite brukt i hvert fall. Ser noen kommer med forslag om Eline her, og det er ok. Jeg syns Elise er helt nydelig. :) Hvis du likevel velger Emilie ville jeg droppet mellomnavn. Emilie er mer enn langt nok.

Annonse

Jeg syns Emilie er et pent navn, men jeg som andre her inne, tror nok at hun vil få en navnesøster eller to i barnehagen og på skolen, det samme med Emily, pent og populært (har tre kollegaer på liten arbeidsplass som har kalt datteren sin dette, alle med forskjellige stavemåter).

Syns Ella er et fint navn som man godt kan sette mellomnavn på:

Ella Marie f.eks.

Ellers så forstår jeg ikke hvorfor man er så redd for å velge populære navn, det er jo en grunn til at de er populære ;o) Selv har jeg et vanlig og et uvanlig navn på tvillingjentene mine, bryr meg ikke om det. Valgte de navnene jeg likte :oD

Emilie er et navn jeg ser på som veldig vanlig og utrolig oppbrukt. Så om du ikke vil ha et vanlig navn bør du nok ikke velge det, men om du virkelig liker det så er det jo bare å kjøre på. Hva med Amelia, Amalia eller Emilia? De ligner, men er ikke like mye brukt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...