littlefairy Skrevet 17. februar 2011 #1 Skrevet 17. februar 2011 varmer dere opp melken på forhånd før dere gir da? eller bare pumper dere ut og gir mm med en gang`? den er jo fortsatt litt lunken så derfor jeg spør... og hvis dere fryser ned mm, og tiner den i kjøleskapet, er det bare å varme opp flasken i ett vannbad da? (beklarer, er førstegangs her og aldri gjort dette før.. tenkte å prøve så jeg kanskje kan dra ut i et par timer en kveld )
Puppen og lillemor Skrevet 17. februar 2011 #2 Skrevet 17. februar 2011 de gangene jeg har pumpet meg (for at samboeren min skal kunne gi henne mat når jeg ikke er hjemme) så har jeg pumpet tidligere i uken og hatt melk i fryseren. Den dagen jeg skal bort setter jeg melka i kjøleskapet slik at den kan tine sakte der.. Jeg har bare varmet melken i mikroen - men du kan jo like gjerne gjøre det i et vannbad. (jeg vet at mange mener man ikke skal varme melka i mikroen, men helsesøster mente dette ikke var noe problem, i hvert fall ikke siden jeg gjør det en sjelden gang.. men man må passe på å riste melka godt slik at varmen fordeler seg jevnt når man bruker mikro.. hvis ikke risikerer man at noe av melka er kjempevarm, mens resten bare er lunken..) Jeg anbefaler også å prøve flaske en gang eller tre før du drar bort.. man vet aldri om de små godtar flasken eller ikke. Her var det totalnekt på aventflaskene, men MAM (bruker mam smokker også) gikk helt greit! Lykke til!
littlefairy Skrevet 17. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 17. februar 2011 ja har et lite lager i fryseren nå og tenkte å pumpe meg litt idag og gi fra flaske for å se om han tar flaska... så derfor lurer jeg også på om jeg må varme melka når den er nypumpa?
jlille Skrevet 17. februar 2011 #4 Skrevet 17. februar 2011 Det spørs på hvor kresen babyen din er på temperaturen på melka Så lenge ikke melka er kald, går det nok bra.
fruandersen gutt 5.okt`10 Skrevet 17. februar 2011 #5 Skrevet 17. februar 2011 Det er nok babyen din som avgjør det, hehe.. Om jeg gir pumpet melk rett etterpå så er ikke min så kresen på det, så jeg varmer den ikke. Har hørt at noen trer en ullsokk o.l. over flaska mens de pumper, for da holder den seg jo litt varmere Ja, jeg varmer den tinte melka i vannbad da. Husk å riste flaska for at varmen skal fordele seg, og seff teste at den ikke blir for varm. Har hørt at noen babyer ikke syns om den opptinte melka, men det er ikke tilfellet her iallefall. I begynnelsen varmet jeg bare opp litt av melka, for å se om han ville ha den, så slapp den å gå til spille.. Lykke til!
littlefairy Skrevet 17. februar 2011 Forfatter #6 Skrevet 17. februar 2011 takk for svar.. ja det er nok lurt å teste ut alt sammen før jeg drar ut å pappaen sitter igjen her... hehe ser det for meg...
Puppen og lillemor Skrevet 17. februar 2011 #7 Skrevet 17. februar 2011 husk også at selv om babyen kanskje protesterer og ikke vil ha flaske hvis du gir den, så kan flaska bli godtatt om f.eks pappaen gir den.. du lukter mat vet du.. og babyen vil kanskje heller kosesuge på puppen enn på flaska.. hehe
♡ Mams og gutten ♡ Skrevet 17. februar 2011 #8 Skrevet 17. februar 2011 Jeg varmer ikke mm før den gis, så lenge den er romtemp vil babyen min ha. Mm er holdbar i romtemp i 6-8 timer, så man har litt å gå på
kirvill Skrevet 17. februar 2011 #9 Skrevet 17. februar 2011 Når en skal varme opp morsmelk er det viktig at en ikke varmer den opp over 40 grader. Da går viktige næringsstoffer vekk. Les mer på ammehjelpen: http://ammehjelpen.no/artikkel/42/Oppbevaring-av-melk Jeg varmer den over vannbad med en digital temperaturmåler fra clas olhson. Perfekt og ganske lettvint det også Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå