Anonym bruker Skrevet 17. februar 2011 #1 Del Skrevet 17. februar 2011 Har vært 50% sykmeldt siden begynnelsen av desember. I begynnelsen av januar forandret legen det til 100% og sykmeldte meg frem til permisjon (permisjonen starter om 1 uke). Men den veldig greie arbeidsgiveren min klarer ikke å sende inn det skjemaet med inntektsopplysninger til Nav! Snakket med Nav og lurte på hva jeg skulle gjøre og de rådet meg til å ta direkte kontakt med regnskapsfører. Gjorde det, men hun ville ikke gjøre noe uten att sjefen min hadde gitt beskjed om det. Så snakket igjen med arb.giver og hun sa hun skulle ordne det(4 uker siden). Noen timer senere ringte arbeidsgiver og sa att hun hadde snakket med regnskapsfører og att nå var alt i orden. Så ringte jeg til Nav for å sjekke etter ett par uker og de hadde da registrert att "noe" som hadde med meg å gjøre hadde blitt innlevert, men akkurat hva det var kunne de ikke svare på. Men siden inntektsskjemaet var det eneste som manglet ,så gikk de utifra att det var det og jeg kunne forvente å få penger på konto 15. februar. 15. februar kom og ikke hadde det kommet inn penger på konto og ikke hadde det blitt registrert på Dine utbetalinger på nav.no, så jeg ringte nok en gang Nav for å høre hvordan det gikk. Da fikk jeg vite att inntekten fortsatt ikke var registrert, men att det var mulig de hadde papiret i systemet. De skulle sjekke det opp og gi meg tilbakemelding. Dagen etter ringte de fra Nav og sa att det fortsatt manglet. De kunne ikke se å ha mottatt det verken på fax eller pr. post. Og arbeidsgiver hadde sendt inn FEIL(!!!!) skjema! Skjønner ikke hvordan det er mulig... Ringte til arbeidsgiver igjen og fikk beskjed om att jeg bare kunne kontakte regneskapsføreren for å få henne til å sende det som var nødvendig. Dama på regneskapskontoret ville snakke med Nav og ringte meg igjen etter en stund for å få meg til å ringe til Nav. Hun hadde ikke skjønt HVA som egentlig var problemet. Så jeg hadde en samtale på 53 minutt med Nav, og ble satt over til den ene etter den andre for å få svar på noe jeg allerede visste (jeg hadde sagt til både arb.giver og regneskapsdama att de skulle gå inn på nav.no og finne skjemaet som heter nav 08-30.01, fylle det ut og sende det eller faxe det til Nav. Jeg ga de til og med adresse og fax nr.). Så var det å ringe tilbake til regneskapsføreren og si det samme som jeg hadde sagt til henne tidligere. Og da kom det frem att hun ikke var klar over att jeg var sykmeldt nå. Hun trodde det var snakk om en sykmelding jeg hadde helt i begynnelsen av svangerskapet pga. truende abort. Og hun hadde ikke hørt ett ord ifra sjefen min om att jeg hadde ny sykmelding nå! Ringte til arb. giver for å få henne til å levere det regneskapsføreren trenger for å fylle ut ett nytt skjema, med rette datoer osv. Så det lovte hun å ordne i dag (men jeg tror det ikke før jeg får se det). Men da går det uansett 3 nye uker med behandlingstid, og jeg kan vell ikke vente noen utbetaling før i midten av mars...? Litt lei av å ha tom konto og vil ikke att det skal gå alt for mye utover sparepengene... Men er forbredt på att hun roter det til igjen! Er det normalt att det skal være så innmari vanskelig for en arbeidsgiver å sende inn ett skjema...?? Syns det er helt vanvittig... Ser det er mange som klager på Nav, men jeg har bare positive erfaringer med dem... Fikk f.eks. svar på søknaden om foreldrepenger bare 2 uker etter att jeg søkte:). Og de er alltid hyggelige og hjelpsomme i telefonen:) Meen, her er det altså arbeidsgiver som er problemet.... Ååå, blir så irritert... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142919556-%C3%A5%C3%A5%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå