Gå til innhold

Skal jeg snakke min far fra det her? eller bare la han gjøre det?

Anbefalte innlegg

Altså, han bor hos et familiemedlem, leier altså, han vurderer å flytte pga vanskelig fremkommelighet. Han sliter veldig med helsa, kommer seg ikke ut osv. Og nå sitter det her familiemedlemmet å skriver på FB at de skal kjøpe bil SAMMEN. Familiemedlemmet sliter økonomisk, og jeg ser bare at om de kjøper sammen, så er det ikke min far som kommer til å bruke bilen, men han kommer til å betale alle reperasjoner osv.(jeg kjenner familien min godt for å si det sånn)

Han havnet på sykehus for en stund siden, og da gikk det en uke før de oppdaget at han ikke var hjemme. så de bryr seg bare om fordeler, og pengene hans.

Jeg tror vel egentlig at han ser det selv, men er usikker....

Fortsetter under...

Du burde snakke med ham. Selv om han er myndig og kan bestemme seg så kan det likevel vært lurt med en liten prat så han er klar over at han kanskje blir utnyttet og for å kanskje forhindre at han blir sittende igjen som raka fant

Skjønner den, men du burde likevel gjøre det. Og det kan jo tenkes at han føler seg i takknemlighetsgjeld over for disse menneskene (selv om han ikke har noen grunn til det) og at han føler seg litt presset?

Da vil det sikkert være lettere for ham å sette ned foten om han kan skylde litt på deg og si at du ikke ville det. Da vil du bli "den store stygge ulven", men om det kan hjelpe din far så gjør det sikkert ikke noe.

Bare noen tanker...

10:16

Jeg har sagt fra til den personen det gjelder at jeg ikke liker det, og fikk slengt tilbake....du er bare sjalu du....

Om jeg blir den store stygge ulven, så gjør ikke det noe, vil ikke at min far skal bli lurt.

Takk for svar, da vet jeg at jeg ikke er så veldig overbeskyttende og sær datter.

HI

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...