Gå til innhold

Mannen liker ikke navnet jeg liker :( Hvilket syns dere er finest til jenta vår?

Anbefalte innlegg

Jeg vil så gjerne ha Lovise, mens han heller vil ha Sofie. Jeg liker å Sofie, men føler at Lovise er enda litt sjeldnere, og passer så fint til storesøskna sine navn.

Hva mener du?

Fortsetter under...

Dessverre for deg så er jeg enig med mannen din...jeg liker Sofie best :-) Jeg kjenner 2 stk små Lovise, så for meg er ikke det så sjeldent. MEN, begge navnene er fine, skjønt jeg har alltid vært veeeeeeeldig svak for Sofie :-) Lykke til uansett, det er kjett når man ikke blir enige. Her hjemme er vi heller ikke enige....

Takk for svar :) Sofie er nydelig - for all del!!! Men han har liksom ikke vært så delaktig i denne navnprosessen før nå (uke 31), så jeg har liksom allerede sett for meg en Lovise, ser du ;) Men det er i grunnen veldig greit å ha to navnalternativer til hun er født, så ser vi nok fort hva hun passer å hete. Slik har det jaffal vært med de to andre ;)

Med storesøster stod det å melleom Sofie og Emma, men da vant Emma...så kanskje vinner Sofie denne gangen ;)???

Synes begge er fine. Blir ikke feil om dere velger et av disse. Men Sofie er veldig, veldig vanlig hvis det betyr noe for dere. Var det 4. mest brukte jentenavnet i fjor, bare slått av Emma, Linnea og Sara.

Lykke til!

Av alterativene deres liker jeg ditt, altså Lovise, best, men Sofie er også fint :)

Når vi fikk eldstejenta sto det mellom Sigrid og Idunn, og selv om vi bare har brukt Sigrid så er liksom Idunn litt oppbrukt for meg, hehe! Så, for meg hadde Sofie vært "oppbrukt" siden det var et hett alternativ til storesøster.

Jeg liker ikke Lovise, jeg synes det har et "slitt" preg over seg ala Hønse-Lovisa.

Sofie er et fint navn, selv om det er mye brukt. Personlig synes jeg også det passer bedre til søskennavnene.

Kanskje dere bør vente og se, og heller velge et nytt navn begge liker?

Annonse

Pee-Jay...jeg skjønner hva du mener, for jeg hadde det slik da vi fikk Elias og det stod mellom det og Noah...Noah er oppbrukt for meg, men ikke Sofie ;) Er litt rart egentlig...men Emma er liksom ingen Sofie, så jeg føler ikke at jeg har brukt opp DET navnet ;)

Ja! Sofia var egentlig førstevalget først, meeen så tenkte jeg at det var fint at det slutter på E siden de to andre begynner på E ;) Dessuten føler jeg at det er eeenda flere Sofiaèr nå enn Sofièr :)

Runden med Louise eller Lovise har jeg å hatt med meg selv og konkluderte med Lovise til slutt ;)

Ellers takk for innspill :) Lett vil det nok aldri bli!

Annonse

Jeg er nok veldig enig med mannen din ja! Elias, Emma og Sofie :)

Lovise passer jo det også, men synes det passer dårligere inn med Elias og Emma, nettopp fordi det er sjeldnere, og har en helt annen klang enn de andre navna.. Heia Sofie! :)

Hehe. Jeg har aldri hørt om Hønse-Lovisa! Tante Sofie vet jeg jo hvem er, men jeg tenker jo ikke på henne når jeg hører navnet Sofie!

Sofie er et nydelig navn, det ville jeg ha valgt!

(Jeg har en Emil selv, og tenker ALDRI på Emil i Lønneberget når jeg snakker til han!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...