Gå til innhold

Skal lage kanelboller....Men hvordan unngå "lekkasjer"?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Muffinsformer er løsningen ja! Og det som ev. renner ut da blir jo bare sånn deilig kliss:P

Når jeg lager det så bruker jeg alltid mye mer smør, kanel og sukker! Blir aldri for mye, men blir fort tørt om du tar for lite så vær raus:)

Har aldri opplevd at noe renner ut. Du smører et tynt lag med smeltet smør, drysser sukker og kanel over. Ruller sammen. La den siden du avslutter rullen med ha 2-3 cm uten fyll...da fester den seg godt.

Annonse

Hvorfor i all verden skal det at smøret smelter og renner ut ha noe med hvorvidt man er flink til å bake å gjøre? Min bestemor er pensjonert baker, men det er da smeltet smør på stekepapiret når hun baker kanelboller også!

Takk til deg over her :)

jeg baker faktisk en del, og smelta smør renner og er vanskelig å kontrollere...

Jeg har aldri fått til det her med kanelboller pga at smøret renner ut....

(jobber igrunn hos en baker, og de har samme problemet med enkelte av kanelbollene)

Nå ble jeg nyskjerrig. Hvordan lages kanelBOLLER? Jeg kjenner kun til kanelsnurrer....

Lager du bolle og legger sukker/kanel/smør oppi slik som med skolebolle eller ruller du det inni bollen på en måte?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...