stearin Skrevet 17. februar 2011 #1 Skrevet 17. februar 2011 Hvor ofte bytter dere ut flaskene og smokkene som er på flaskene? Eller trenger man ikke å gjøre det i det hele tatt? Jeg har byttet selve flaskene ut en gang siden vi begynte med flaske (5 mnd siden). Nye smokker til flaskene har jeg kjøpt et par ganger mer.
Tulipan2010 Skrevet 17. februar 2011 #2 Skrevet 17. februar 2011 Hvorfor skal man bytte flasker? Det er ikke frekt ment, men jeg forstår faktisk ikke hvorfor. De vaskes jo og steriliseres... Selve smokken har jeg byttet, men det er fordi det kommer mer melk ut av nr 2, som da passer bedre for større babyer.
pip pip Skrevet 17. februar 2011 #3 Skrevet 17. februar 2011 Jeg bruker også de samme flaskene jeg har helt siden fødselen. (snart 11 mnd siden) Bare byttet ut smokkene til flaskene.
Gjest Skrevet 17. februar 2011 #4 Skrevet 17. februar 2011 Flaskene trengs ikke å byttes ut før de blir slitt.. Men så for de ser slitt ut bør de byttes ut fordi det kan bli frigjort stoffer som er i plasten...
stearin Skrevet 19. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 19. februar 2011 Vet ikke med dere, men mine avent flasker var ihvertfall ganske slitte før jeg skiftet de ut. En måtte jeg kaste for en stund siden, og de andre var full av riper og begynt å få en annen farge liksom. Har vasket de for hånd og i oppvaskmaskin og ikke sterilisert de ofte. Samme med smokkene, de begynte å få et belegg på seg som jeg ikke får bort med vasking og sterilisering.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 19. februar 2011 #6 Skrevet 19. februar 2011 Tuttene skifter jeg ca 1 gang i mnd akkurat som smokkene.. Flasker bytter jeg ikke..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå