Gå til innhold

Han føler ekteskapsløfter til meg er hyklerisk og uten verdi, da han jo allerde har gitt disse løftene til sin eks.

Anbefalte innlegg

Det at han er villig til å gifte seg nå når han fikk kniven på strupen betyr jo at han elsker deg høyt siden han er villig til å ofre egne prinsipper av redsel for å miste deg.

Jeg skjønner at det er sårt, men her blir det damn if you do, damn if you don't for hans del.

Fortsetter under...

"Han sier han elsker meg, alltid har gjort det og alltid kommer til å gjøre det."

er ikke det det viktigste da?at dere har det bra i hverdagen,sammen,med barna,uten barna,som familie,dere elsker hverandre og barna?

fatter ikke hva som forandra seg så grasalt for deg?han SIER jo at han elsker deg!er ikke det nok?hva med å forstå mannen din istedet for at han må forstå seg ihjel på deg??

Leita opp innlegget mitt fra igår, og ser det er nye svar, og takker for det.

Vi fikk prata litt i går. Han kom tidlig hjem med skjemaene til å fylle ut, og insisterte på at vi nå gifter oss, at det jo er det riktige å gjøre når vi tross alt elsker hverandre.

Han lå seg langflat og bad om unnskyldning. Siden det er viktig for meg, er det viktig for han. Han sa også at det var et større offer for meg å gi meg i denne situasjonen, at jeg tross alt gav opp noe som var viktig for meg. Noe jeg trodde på. Han gav jo ikke opp noenting som helst, han bare fikk, for han fikk gifte seg med meg. Han sa han hadde vært sta og dum, og holdt på "prinispper" om å ikke gifte seg igjen som egentlig bare var dumme, særlig når jeg vart så lei meg.

Når papirene er levert inn, og signert av vitner har vi fire måneder på å bestemme oss, om vi vil gjennomføre giftermålet eller ikke. Vi planlegger i såtilfelle å gifte oss alene i kirka med barna våre.

Jo det dreier seg om å være gift, men det var ikke derfor jeg ville gå. Det var fordi jeg fikk inntrykk av at han ikke elsket meg nok. Jeg må ærligtalt si at om man elsker hverandre og den ene ønsker å gifte seg, så ser jeg faktisk ingen grunn til å la det være. Er det et så fryktelig stort offer å gjøre for sin kjære? Om svaret er ja, så er det kasnkej ikke så mye kjærlighet i bunn.

Så nå har vi snakket med vitner og skal ordne med underskrifter, så sender vi inn søknad og så ser vi hva vi ender opp på.

HI

Huff og huff, stakkars mannen din. Han sier at han har vært sta og dum? Jeg syns du har overreagert noe helt ekstremt, og jeg håper for alt i verden at du har beklaget din reaksjon overfor ham.

Har du virkelig lyst til å gifte deg når du har fremprovosert det og han ikke har ønsket det av egen vilje? Du høres eiesyk og vanskelig ut.

Annonse

Det har jeg. Jeg har også sagt som en nevnte her ovenfor, at jeg må finne ut av hvorfor dette er så viktig for meg. Og at jeg må gå i meg selv, og finne ut hvorofr jeg ikke greier å glede meg over det vi har, og bare hekte meg oppi hva vi ikke har.

Vet ikke om vi kommer til å gifte oss, men alt skal være på plass, om vi velger det. Det blir nok til tror jeg, jeg tror ikke jeg greier å la det være.

hi

Må jo være lov å ha en dialog, par må kunne snakke om ting, kommunisere for å forstå hverandres synspunkt, å utvikle seg sammen.

Ekteskap på totalt feil premisser. Det kommer ikke til å funke. Og for de som har vært gift tidligere, så har ekteskap nr 2 under 40 % sjans for å overleve. Lykke til, og stakkars mann :(

Her aner jeg konturene av en situasjon som kommer til å ende opp med rett i Helvete, siden kursen allereder ser ut til å være plottet inn i autopiloten. Lykke til med videre manipulering og hersketeknikk, HI. Jeg synes oppriktig synd på den stakkars mannen din, og litt synd på deg som skal stå i kirken og ha alle disse innleggene i bakhodet...

Fy faen så slemme dere er mot HI.

Selvsagt er det den kjærligheten han føler HER OG NÅ som skal stå i sentrum når man er i et forhold og evt gifter eg. Å nekte den andre parten å være nr 1 i hans liv, er å "ære" forholdet til ekskona og helligholde det som det "eneste sanne" forholdet i livet sitt.

Sånn ville i alle fall jeg ha tolka hans meninger i det øverste innlegget. Han gjør det riktige når han nå snur på flisa, sier at han skjønner HI og er villig til å sette DETTE forholdet øverst.

Dersom han fortsetter å hevde at "det gikk ikke første gang, da er alle ekteskap bare tull" da sier han jo samtidig at han bare er sånn passe engasjert eller bare sånn passe forpliktet.

Jeg ville ha følt det eksakt som HI. Jeg er også sammen med en skilt mann, og hans eks ville ha ekteskap før det var gåt et år. Siden han er "klok av skade" og syntes at alt gikk for fort og deretter gikk nedad bakke, vil han ikke gifte seg med meg heller. Vi har halvannet år bak oss nå, og han har nylig begynt å bli litt interessert i å bo sammen (vi har bodd separat til nå). Men jeg føler som HI: hvis jeg må MASE om det, da er det jeg som vil det sterkest. Og hvis jeg vil det sterk og han vil det bare litt, da er vi kanskje i feil forhold....?

Det sa jeg til ham også (og det dreier seg altså ikke om vielse, men om å BO sammen!), og jeg sa at det var ydmykende for meg å måtte trygle en mann om å dele hverdagene sine med meg. Han har også endret sine tanker mye omkring dette, og akkurat nå er HAN den som vil sterkes, fordi jeg kjølnet litt av alle de ydmykende samtalene jeg hadde om temaet. Jeg har aldri møtt en varmere, kjærligere, sniller mann, men jeg har min stolthet.

Stå på HI. Veldig glad på dine vegne for at mannen faktisk skjønner at det betyr å prioritere DEG, sette deg som nr 1 og gjøre deres parforhold til det viktigste i livet, ikke vandrende i skyggen av noe annet forhold!!!

Spørsmålet er vel om et forhold der en av partene har vingla på et eller annet område, noensinne kan funke. Jeg velger å tro ja, men det er muligens veldigt naivt.

Blir rar av noen av svarene du har fått HI, jeg synes det endte godt jeg og det virker ikke som han har snudd om på "tvang", jeg tror virkelig han mener det han sier nå. Ønsker dere lykke til jeg, bli gift og ha det godt sammen :)))

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...