Gå til innhold

Har jeg rett på os og utsanningssstønad?? Vil ha mange svar!!!

Anbefalte innlegg

Jeg er en voksen dame som er alene med et barn på 6 år.

Jeg har veldig lyst til å begynne å studere, har blitt inspirert av mennesker rundt meg som oppfordrer meg til det og mener jeg vil få økonomisk støtte til det.

Jeg har ingen utdannelse og sliter med å få jobber, så slik innfrir jeg vel kravet.

Problemet er at da jeg ringte nav for å spørre, så mente de at jeg kanskje ikke oppfylte vilkårene men sa ikke så mye mer om det og de skulle sjekke det bedre.

Jeg har et voksent barn som jeg fikk os med i 2-3 år, så lurer på om det er dette de tenker på....at jeg ikke får en ny runde? Jeg utdannet meg ikke dengang.

Og hvis jeg får, rekker jeg 3-årig utdannelse selv om hun fyller 8 år før jeg er ferdig da?

Jeg setter stor pris på svar her fra noen som vet dette:-)

Fortsetter under...

Nå leser jeg litt lenger ned her og ser at en skriver at NAV kun ser på det yngste barnet??

Jeg har to små barn, den yngste bor 60/40 hos far, og den på 6 år bor 60/40 hos meg. Er det derfor jeg ikke får, fordi faktisk den yngste er det far som er forsørger for???

Kan vi bare bytte om på dette, lurer ikke nav da?

Dette håper jeg virkelig noen kan svare meg på, noen med lignende erfaringer!

Om dere har barna 50/50 i praksis så lurer dere NAV uansett.

Men du har rett til OS fram til 6-åringen fyller 8 år, sånn sett hadde det vært greiest å ha den yngste av dem mtp 3 års utdannelse.

Utdanningsstønaden blir vurdert på individuell basis, så man kan ikke vite på forhånd om dette er noe man får. Ville tro at om de ser på utdanningen som nødvendig, så vil du få den: http://www.nav.no/Familie/Enslig+mor+eller+far/Utdanningsst%C3%B8nad

Så har du i tillegg Lånekassen.

Her er det en del jeg ikke får vite.

Har du mottatt stønad til barnepass for yngste barnet, eller OS tidligere?

Dersom du har det, så bør du vite at om du mottar stønad til barnepass, så løper samtidig tiden du kunne hatt OS. Så har du hatt stønaden i en del år, så er det ikke mye igjen av tiden med OS.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...