Gå til innhold

Jadaså, neidaså..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har født! :-)

Ble satt igang 8.februar med foleykateter, dro hjem og kom tilbake dagen etter kl:09.00.

Først da ble jeg lagt inn. Fikk 2 modningstabletter den dagen og masse masse rier hele natten (viste seg å bare være maserier for det bare ga seg uten tegn til å ha modnet).

Så 2 tabletter til torsdag, og ingenting skjedde..

Siden jeg har hatt KS tidligere gir de helst kun 2x2 Prostin-E modningstabl, men legen avgjorde at jeg skulle ha en "hviledag" og ga meg 2 nye tabletter på lørdag (med 6 t mellomrom vel og merke).

Ingenting skjedde og jeg begynte VIRKELIG å miste motivasjonen.

Ville for alt i verden slippe KS, og få oppleve "vanlig" fødsel.

Søndag ble jeg overført til føden, da de skulle ta vannet.

Men neida, jordmor og lege på dagvakt mente jeg var alt for umoden og hadde for liten åpning (1-2cm). Så de satte meg på drypp..

Det ga rier i en halvtime, så lå jeg der de neste 4-5 timene og kjedet meg (da vet du selvsagt at ikke en dritt er på gang).

Kveldsvaktene (lege/jordmor osv) var litt mer optimistiske kan man si.

De tok vannet kl: 17:00 (lege stod klar utenfor og operasjonssrom var ledig tilfelle noe skulle gå galt med navlesnor osv, siden jeg ikke var optimalt moden).

Da skal jeg si det ble action. Jordmor sjekket meg kl:19:30 og da var jeg i det hun kalte aktiv fødsel med 4 cm åpning.

Neste gang hun sjekket meg var kl: 21:00 og hun konstaterte full åpning, takk... "Ikke rart du har hatt vondt, nei".

Fikk en morfinsprøyte og benyttet meg av lystgass, ellers ingen annen form for smertelindring.

Jeg fikk ingenting gratis, og måtte presse så jeg har blodutredselser i øya enda. Presset litt over 1 time og kl: 22:15 var prinsen min ute! <3

3680g, 52cm og 36cm hodeomkrets.

Revnet fra Oslo til Bodø, innvendig og utvendig, ellers er livet LYKKE!

Takk for meg, jeg kommer ikke tilbake (hahaha), skal nyte livet med 2 friske sønner ;-)

Lykke til til resten av dere! :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde kanskje vært greit å få med i overskriften at det var en fødselshistorie, hehe

Skrevet

Gratulerer med gutten! :-)

Skrevet

Tusen takk, begge to! :-)

Skrevet

gratulerer med gutt nr 2 =) Kos dere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...