Gå til innhold

Noen som har blitt nektet ks på riksen eller ullevåll?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ks blir jo kun innvilget på medisinsk grunnlag så om du ikke har annen grunn enn at du ikke vil føde vaginalt kan jeg ikke tenke meg et eneste sykehus som vil innvilge ks.. Selv på riksen eller ullevål må man ha en medisinsk grunn for å få det innvilget... Skal du absolutt ha det får du reise til utlandet og betale for det selv...

Du har ikke peiling på hva du snakker om 23.25.

Jeg har fått innvilget to ks på Riksen de siste 3 årene, utelukkende på fødselsangst.

Skyt meg...bryr meg ikke hva du mener. Hadde hvertfall full forståelse og møtte et utrolig helsepersonell da jeg var hos samtaler hos både jordmor og fødselslege på riksen.

Annonse

Er ikke hun som skrev det aktuelle innlegget, men det står jo ikke et pip i hovedinnlegget her om evt angst, stort barn etc etc. Ut fra innlegget ditt oppgir du jo bare at du ikke vil føde vaginalt, hvordan skal vi kunne vite noe mer da. Da får du svar du kanskje ikke liker:p

Det du burde få er jo hjelp med å takle angsten. Om ikke det fungerer, så er jo faktisk KS et alternativ selv om det ikke er noe fysisk galt. Nå har jo HI hatt en traumatisk førstefødsel, så det skulle telle for et KS.

Til HI: Du får nok uansett ikke noen fødeplass i Oslo, men jeg vet Ullevål har gaia-jordmødre, så ville anbefale deg å ta kontakt med dem likevel for å spørre om råd. Kanskje de vet om en gaia-jordmor som kan hjelpe deg.

Hvis du er over uke 8 får du hvertfall ikke plass på riksen for å si det sånn, ullevål kan du vel få frem til uke 12 kanskje, ellers er det ahus eller bærum. Er stappfullt i oslo, nytter ikke å komme så sent dessverre;)

Annonse

http://www.jordmorforeningen.no/tj/layout/set/print/content/view/full/2571

Det er visstnok det de kaller jordmødrene som har spesialisert seg på fødselsangst på Ullevål. Virker som det er forskjellige navn på dette rundt om kring i landet, skal ikke være så enkelt å finne fram :/

Hva med Gjøvik?

Dette er en stor pdf-fil, men står der at de har 2 jordmødre som jobber spesielt med fødselsangst:

http://www.sykehuset-innlandet.no/SiteCollectionDocuments/SI-magasinet/SI-magasinet%202010/SI-mag-nr-6-2010.pdf

de har to på lillehammer å, skal til samtale med en av den den 2 mars.... men termin er i slutten av mars, så blir så stressa!

var på samtale og ul i dag, men fikk bare beskjed om å komme igjen på ny ul og ny samtale om 2 uker....

men hvordan jeg skal takle de neste to ukene vet jeg ikke....

ikke klarer jeg tenke på noe annet, eller sove....

sluttet å røyke da jeg ble gravid.... men i dag måtte jeg ta en for å roe ned litt

Kraftig fødselsangst regnes jo som medisinsk grunn da.. I hovedinnlegget sier HI ingenting om årsaken til hvorfor hun ønsker ks bare at hun ikke vil føde vaginalt. På kun DET grunnlaget får man ikke ks nei...

Hilsen anonym 23.25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...