Gå til innhold

Kan noen forklare fleksitid for meg?

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg har forstått det, men er bare forvirra... hører så mye forskjellig.

Altså: Arbeidstid er 08 - 16.

Mandag jobber jeg 08 - 17 - altså får jeg 1 time pluss.

Tirsdag går jeg kl.15 og går da i null mtp pluss/minus tid. Men skal jeg ikke likevel ha betalt ?

Jeg jobber via vikarbyrå, logger på tidsprogrammet på jobb, men sender timelister uavhenig av dette til byrået. Nå er det ikke slik at jeg jobber hele timer ekstra, det er 7min her, 13min der osv, minutter som da samles til å bli hele timer. Så jeg lurer jo på hvordan jeg skal føre det. Jeg tenker at jeg fører 8-16 hver dag på timelisten til vikarbyrået, mens hva jeg faktisk jobber, ligger i systemet på jobben. Ved endt kontraktslutt, kan tidsprogrammet gjøres opp. Vi kan ha 35+timer, alt over det blir slettet hvis man ikke fører det på overtid. Motsatt kan vi ha 10- timer.

(vil jo selvsagt ikke ha minus timer)

En på jobben mener jeg får dobbelt opp om jeg får betalt for den timen fra 16 - 17, samtidig som jeg går hjem kl.15 den neste dagen, men jobber jeg 16 timer på 2 dager, så spiller det jo ingen rolle om det er 9 timer ene dagen og 7timer den neste, skal jo likevel ha betalt for 16 timene..

En annen mener jeg skal føre opp akkurat hva jeg jobber, men når det er 13min her og 7min der, så er jo ikke det så enkelt.

Noen som forstår hva jeg mener og er jeg helt på bærtur?

Skal ta det med sjefen, men han har ikke vært tilgjengelig denne uken, uansett er det jo greit om jeg forstår det selv.. hehe

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142918560-kan-noen-forklare-fleksitid-for-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg jobbet i Manpower måtte vi skrive opp det vi faktisk jobbet. Så jobbet jeg 13 min lengre en dag måtte jeg skrive det og gikk jeg før en annen måtte jeg skrive det.

Hva som ble registrert på kortet var ikke for betaling fra Manpower, men for at arbeidsgiver ville følge med på at de ikke betalte for mye.

Jeg jobbet også for Manpower en periode. Hadde arbeidstid fra 08-15.30 - men med mulighet for å flekse litt. Fikk beskjed av både Manpower og oppdragsgiver om å føre 7,5 time på timelisten fra Manpower hver dag - uansett. Jobbet jeg 9 timer, så skrev jeg 7,5. Gikk jeg hjem etter 6 timer dagen etter, så skrev jeg likevel 7,5. Med mindre jeg gikk i minus - da skulle jeg skrive reellt timeantall (gjorde aldri det, så var ikke aktuelt).

Nå oppdraget nærmet seg slutten passet jeg på at jeg lå sånn ca i 0, slik at jeg logget ut med +5 minutter siste dagen :-)

Er det dette som er fleksitid??? Jeg trodde fleksitid betød at man kunne velge (til en viss grad) starten på arbeidsdagen og slutten på arbeidsdagen...? Ikke at man kunne velge lengden på arbeidsdagen.

Altså.. Mannen min har fleksitid, med kjernetid fra 9.00 - 15.00. I kjernetiden må han være på jobb, mens han kan velge om han vil jobbe fra 9.00 - 17.00 eller 7.00 - 15.00.

Men uansett.. Så lenge du ikke får overtidsbetalt for den timen fra 16.00 - 17.00 så ser jeg ikke helt problemet?

Signerer svaret til Stinen. Det du (hi) snakker om er vel egentlig ikke fleksitid,men at du jobber 1 time mer på mandag og 1 time mindre på tirsdag. Dette er egentlig kanskje mer en definisjon på overtid som blir tatt ut i avspasering spør du meg. Har lik fleksitid som mannen til Stinen.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...