Gå til innhold

Min 3 år gamle jente skal ta polyppene,vi er så engstlige,noen med erfaring her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk vite det gikk greit å komme med henne så lenge hun ikke har feber men hun er tett i nesen å slim i halsen.Vi er kjempenervøse å vet ikke hvordan den operasjonen kommer til å bli,hvor går dem inn å hvor lenge tar det?Noen med erfaringer å gode råd for engstelige foreldre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Sønnen min tok falske mandler/ pollypper i Januar, han var og tett og forkjølet men han var så bra som han kunne få blitt. Klarnet jo aldri helt opp og var alltid tett i nesen. De sa så lenge almentilstanden var bra så kunne vi komme. Går inn gjennom nesen og skraper vekk de falske mandlene. Hos oss la de også inn dren det hele tok vel 30 min og han våknet ganske fort etterpå. Jeg syns det hardeste er når de legger barnet i narkose og du skal forlate de. Klarte meg til jeg gikk ut av døren så kommer tårene, vet det bare er dumt og at det går greit.

Etterpå kunne han spise bløte ting og det han ville ha selv. vi ventet vel på sykehuset i litt over 1 time så kunne vi dra. Syntes han var i overaskende god form selv senere på dagen. Lykke til

Skrevet

tar dem gjennom nesen når dem skal ta polyppene også?Ligger ikke det i halsen eller tar jeg feil nå?Forlate ungen?I brevet vi fikk så fikk en av foreldrene lov å følge med inn.Vi har bestemt pappa skal bli med inn fordi han er en rolig person å flink til å trøste.

Skrevet

Jeg har en venninne som begynner å bli ganske dreven på dette med mandler, polypper og dren. Hun har tvillingjenter på snart fire år, og de har begge vært gjennom en god del operasjoner.

For halvannet år siden, når de var 2 1/2 så hadde de begge operasjoner for å legge inn dren, fjerne mandler og polypper. Nå for et par uker siden ble den ene jenta operert igjen for å legge inn nytt dren og fjerne mer polypper.

Også hun synes selve narkosen er det verste. Slik jeg har forstått det så får man være med barnet helt til det er lagt i narkose, men ikke under selve operasjonen. Men man får være der når barnet våkner.

Erfaringsmessig så kommer barna seg ganske fort, men når det nærmer seg en uke etter mandlene er fjernet så får de gjerne vondt i halsen og blir litt dårligere og spiser mindre. Men det går over :)

Skrevet

Vår gutt tok falske mandler/polypper i september i fjor + innlagt dren. Han var da 2,5 år. Vi fikk begge være med inn på operasjonsalen, så satt jeg å holdt han mens de la inn veneflon i hånden noe som ikke var særlig populært, men de var flinke så det gikk raskt.

Så gir de først litt beroligende middel gjennom veneflonen, så narkosemiddel. Fikk forklart at så snart som den gikk inn, så sovnet han. Det hele gikk kjempefort, var ganske ekkelt når han plutselig gikk fra hylskriking til å være i full narkose, men jeg hadde han på fanget. Da løftet de han bare kjapt bort og vi ble sendt ut. 20 min senere kom de ut å forklarte hvordan det gikk, og etter 50 min var de ferdig. Inn på oppvåkning, hvor vi satt med han til han våknet.

Måtte vente ca 1 time ¨på sykehuset etterpå. Formen var fin, han fikk jo spise så mye is som han bare orket;) Litt for fin egentlig, for han herjet så han begynte å blø fra nesen, noe som kan skje hvis de ikke tar det med ro.

Det verste er når de legges i narkose, for da blir de liksom "røsket bort" fra deg og du/dere blir sendt ut. Tårene kom hos meg også da, men det tar så kort tid før du får se henne igjen at det går fint. Prøv å gjør noe i mellomtiden, som gå å kjøpe noe mat ol. Får tankene over på noe annet.

Lykke til!

Skrevet

Jeg tok polyppene mine da jeg var 3 år gammel. :)

Mamma sa at det gikk bra med meg og hadde ingen tengn på at jeg hadde vondt etterpå. Selv husker jeg ingenting.

Men vet jeg tok dem fordi jeg var snørrete hele tiden, og det måtte være noe annet enn enn forskjølelese som varte i over et år. :P

Mine ble tatt gjennom nesa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...