Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle dere her inne!

Jeg er i gang med første forsøk. Er det noen her som har lykkes første gang?

Jeg er veldig avslappet og tar det som det kommer, men er selvfølgelig veldig spent ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg lykkes på første ivf forsøk i mai 20o8. Driver nå på med søsken forsøk og har ikke hatt like mye flaks denne gangen. Er på rugedag 4 i 3 fryseforsøk.Lykke til

Skrevet

Vi var så heldige å lykkes på første forsök! 13+1 idag! UL igår visste en veldig livlig og frisk liten sak ;)

Skrevet

Jeg ble gravid og fikk barn etter første IVF i 2008, men har slitt en del med søsken, trengte fire innsettinger før nr to satt.

Skrevet

Heisan

Jeg ble også gravid på første forsøk i 2008:) Gutt på 2år:)

Ble også gravid på første innsett på søskenforsøk:) 13uker på vei

Men hadde 2 avbrutte frysforsøk og ett avbrutt på fersktforsøk mellom disse to:)

Flott at du er avslappet,det tror jeg er veldig viktig

Lykke til:)

Skrevet

Vi ble også gravide på første forsøk, er nå 17 uker på vei.:-)

Jeg var også ganske avslappet til det hele, nettopp fordi jeg ikke skjønte hvorfor jeg ikke skulle bli gravid på første forsøk..hehhe.. Tror det er bra å ikke stresse.

Lykek til :-)

Skrevet

Vi ble gravide paa foerste forsoek med nr.1, og naa paa foerste soeskenforsoek! 14uker paa vei naa. Helt utrolig. Foeler oss veldig heldige.

Skrevet

Takk til dere som har svart meg, det gir meg håp og ro;)

Jeg skal holde dere oppdatert! Uttak i uke 10....

Skrevet

Vi ble gravide på første forsøk og er nå 38+2 :-) Vi gikk gjennom ICSI fra start for min mann hadde sterilisert seg for en del år siden etter å ha fått 2 barn (før han møtte meg) og måtte derfor ha TESA for å få ut de små før vi kunne prøve.

Jeg var også veldig avslappet til det hele og hadde i hodet at vi minst måtte prøve 3 ganger før vi var heldige nok til å bli gravide, så gleden var stor når det skjedde på første forsøk! Vi hadde 2 embryo satt inn og et festet seg.

Ikke hør alt for mye på kjerringråd om hva du må gjøre etter du har satt inn embryoene... (ingen vits i å stå på hodet i timesvis osv..) men lev så normalt som mulig. Vi gikk en lang tur fra sykehuset der vi satt inn embryo til togstasjonen og slappet av sammen. Det eneste rådet jeg fikk fra sykehuset/sykepleierne var å spise mat som inneholder mye protein i 2-4 uker før embryoene ble satt inn (mens du sniffer + tar sprøyter - sprøytenen er ikke vonde, bare et lite stikk og du blir veldig fort vant til det, så ikke bruk energi på å høre på "worst case historier"!) og i et par uker etter at de var satt inn.

Har du spørsmål så er det bare å spørre :-)

Lykke til! Dette blir spennende!

Skrevet

Hei shh11!

Takk for et veldig fint og utfyllende svar!

Vi skal gjennomføre sammen behandling som dere og av samme årsak ;)

Jeg hører ikke så mange kjerringråd, sansynligvis fordi jeg ikke leter etter dem.... Men jeg har ikke hørt dette med proteinrik mat heller!?! Hvorfor det egentlig? Det er drøye 2 uker til uttak, så jeg har jo fortsatt tid til å spise proteiner;)

Lykke til videre!

Skrevet

Grunnen til proteinrik mat var for å unngå hyperstimulering under behandling. Også, sa en lege til meg, at det var muligheter for at eggene ble av bedre kvalitet og ved lavt proteininnhold i kroppen kunne føre til lavere eggproduksjon (de forsker mye på dette for tiden visstnok) og at selve embryone når satt inn hadde større mulighet for å feste seg pga at slimhinnen på innsiden av "uterus" ble sterkere... Har i ettertid hørt fra en annen lege at det har ingen betydning for kvalitet av egg for enten har du bra eller ikke, men at det kan være med å påvirke antall egg.

Uansett, det funket bra for meg. Jeg følte meg aldri dårlig under behandlingen, hadde 20 egg ved uttak hvorav 13 var fruktbare og 7 embryos ble god kvalitet. Satte in 2 embryos hvorav det ene festet seg og har 5 på frys for søskenforsøk når den tid kommer.

Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...