*høygravid med lillemor* Skrevet 16. februar 2011 #1 Skrevet 16. februar 2011 Da jeg ble gravid fant jeg ut at termin var 23 mars. Men på ordinær ul i uke 15, sa de 3 April. Etter sist kontroll ble det dattert ny termin utfra vektsten å slikt på bebin til 25 mars. Hvem dato skal jeg forholde meg til? Jordmora på sykehuset mener 3 april er rett. Men fastlegen min og min Faste komunale jordmor mener 25 mars. :/ Skjønner ikke no...
Trultesmamma Skrevet 16. februar 2011 #2 Skrevet 16. februar 2011 Babyer vokser litt forskjellig i magen, men normalt forholder leger seg til UL termin da babyer ligger omtrent på samme størrelsen innen ordinær termin. Men har hørt at dersom størrelse på baby virker større og en blir litt usikker om det er rett termin så kan de ta en ny titt på deg. Hør med legen om han/ hun kan sende deg til en ekstra UL kontroll for å få tatt en ekstra titt. Bare si at du er forvirret og at du ønsker å ha en dag du kan forholde deg til. Lykke til !
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄ƷKajaƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ2imagen Skrevet 16. februar 2011 #3 Skrevet 16. februar 2011 Tenker at ordinær ul i uke 15 var litt tidlig for ordinær. Er vel mellom uke 17 og 19 eller noe at de sammenligner vekst med gjennomsnittet. Fordi da er de fleste normale babyer omtrent på samme stadie i vekt og lengde. Så kanskje du skal høre på fastlege og ordinær jordmor? Men babyen kommer når den er klar for det. Hvis du tenker i forhold til permisjon, så kan du jo gå for den tidligste terminen, og kanskje få noen rolige dager før fødsel. Lykke til uansett termindato
hope<3 Skrevet 16. februar 2011 #4 Skrevet 16. februar 2011 Føler jeg har samme problemet. Først var terminen 25 April, så på ordinær ul så sa de 4 mai. Så var vi på 3d ultralyd for 2 uker siden ca, og da sa de 27 april. Jeg føler 27 April er riktig, men vet ikke hvilken jeg skal følge=/ Dessuten gjør de jo ikke om på det på papiret etter ordinær ultralyd.
Trultesmamma Skrevet 16. februar 2011 #5 Skrevet 16. februar 2011 Helt enig med deg hope! Dagene før termin kommer til å gå seint litt kjekt å få mest mulig permisjon når den lille har kommet:-)
Gjest Skrevet 17. februar 2011 #6 Skrevet 17. februar 2011 Det er jo ikke snakk om så mange dagers forskjell, ultralyden gir en pekepinn + - 2 uker, og det er den ordinære ultralyden både sykehus og du skal forholde dere til. Babyen kommer når den er klar.
Mia2011 Skrevet 17. februar 2011 #7 Skrevet 17. februar 2011 Ja babyen kommer den er klar inntil da må du nok bare smøre deg med tålmodighet og forholde deg til jordmora på sykehuset sin termin. Du kan i utgangspunktet være så uenig du bare vil, men til syvende og sist er det den datoen som blir brukt dersom du går på overtid og skal settes igang.. (med mindre det dukker opp noe helt spesielt da..)
Mia2011 Skrevet 17. februar 2011 #8 Skrevet 17. februar 2011 Ja babyen kommer den er klar inntil da må du nok bare smøre deg med tålmodighet og forholde deg til jordmora på sykehuset sin termin. Du kan i utgangspunktet være så uenig du bare vil, men til syvende og sist er det den datoen som blir brukt dersom du går på overtid og skal settes igang.. (med mindre det dukker opp noe helt spesielt da..)
Jente0411*Høygravid!* Skrevet 17. februar 2011 #9 Skrevet 17. februar 2011 June: er du utskrevet fra sykehuset nå? har riene gitt seg? husker jo du ble innlagt rundt uke 28-29 alt..
Mrs. Zoidberg Skrevet 17. februar 2011 #10 Skrevet 17. februar 2011 Det husker jeg også. Hvordan går det med deg June? Har tenkt på deg og hvor kjipt du hadde det på sykehuset. Håper ting er bedre
*høygravid med lillemor* Skrevet 17. februar 2011 Forfatter #11 Skrevet 17. februar 2011 Takk for svar.. Jeg er nå utskrevet i fra sykehuset. Men er på kontroll 1 gang i uken for å måle livmorhalsen å har svangerskapskontroll.. Nå går ting litt bedre, men har forsatt rier, men det har ingen påvirkning på livmorhalsen, så derfor Er jeg skrevet ut. Så nå går vi bare å venter på at den lille skal komme ut. Håper det ikke er lenge til. Har 2 cm åpning, så håper det er et tegn på at det skal skje noe snart ! Selve sykehus oppholdet slet veldig på meg, å etter så mange uker på sykehus mister man litt energi å piffen, men når jeg kom hjem ble alt som normalt igjen:) Jeg får ikke bøye meg eller løfte tungt, å helst bare ligge på sofaen å være sofa gris. Hehe.. Takk for omtanken dere:)))
MissSofie - Jente09Baby11 Skrevet 17. februar 2011 #12 Skrevet 17. februar 2011 UL som blir tatt nå blir jo helt feil. Feks er snuppa mi 15% under gjennomsnittet(jeg får små arn) og å lage ny termin utifra det blir jo helt feil! Ordinær ul i uke 15 er det mest riktige og det man skal forholde seg til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå