Gå til innhold

Dere som har kjent bevegelsene fom uke 12-13, hvordan var/er disse bevegelsene?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg begynner å tro på at jeg kjenner "bevegelser" eller liv inne i magen. Er 14+1 og har hatt en rar følelse i magen i ca 2 uker. Nå kommer denne følelsen hver dag, regelmessig, flere ganger om dagen.

Det er ikke tydelige spark, det er mer glidene bevegelser inne i magen, jeg bare kjenner noe varmt der inne og at noe beveger seg inne...:)

Er andregangs og første gang begynte bevegelsene på en helt annen måte- etter uke 18 og tydelig spark.

Hvordan kjennes ut deres bevegelser så tidlig?

Fortsetter under...

Egentlig å beskriver du det veldig bra, omtrent som det jeg følte. Men jeg tror jeg kjente babyen fra uke 11 og da hvis storesøster satt på magen slik at livmoren ble presset nedover, da kjente jeg en slags "kravling" mot urinblæra. Det holdt på helt til presset ble borte. Jeg kunne også trykke selv og da kom denne vibrerende, kravlende følelsen i blæra. Så det tror jeg var babyen jeg kjente. Etterhvert ble det mer sånn som du beskriver det.

Men nå, når jeg er 18 uker på vei og livmora er kommet godt opp i magen, kjenner jeg ikke liv i det hele tatt. Må innrømme at det bekymrer meg litt, men kan komme av at jeg har foranliggende morkake.

Hei!

Jeg har kjent bevegelser siden 13 uke. De første ukene var det mest bobling, kjentes ut som store såpebobler bevegde seg i magen og ploppet.

Etter hvert ble følelsen sterkere og gikk over til små dunk, spesielt på kvelden. Hvis lillegutt sparker eller bokser (!?) kjenner jeg regelmessige dunk, dunk, dunk og kjenner det godt i hånda når jeg legger den på magen. Nå kan man også se at magen skumper he he! Er nå i 25. uke :)

Heia

Jeg kjente barn nr 2 i 13. uke og babyen i magen nå i starten av uke 12.

Jeg kjenner det som dirring og fiskehale!!!!

Spesielt om jeg sitter framoverbøyd med strem bukse :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...