Gå til innhold

CFC-gjengen går for GULL(ET):-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forresten, ang den nye kvinnelige legen på CFC så var det henne som satte inn eggene på meg sist. Ble nervøs da jeg så det var henne, men hun var bare veldig hyggelig og forsiktig. Og gravid ble jeg jo også! Så jeg er veldig fornøyd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håpefull 38: Ringte Riksen for et par uker siden, og køen går fremover. Så hvis vi var heldige kommer vi inn før sommeren, men mest sannsynlig til høsten!

Men jeg klarer jo ikke å vente på det, så driver med inseminasjoner imens da:) Har hatt 3 på rappen nå og er akkurat ferdig med min 4 hormonkur - så blir en ny tur til uka en gang.

Pippi9: Hvorfor jeg ikke blir gravid? Si det. Er jo ung og alle prøver er fine. Er den endometriosen da, og det gjør det jo veldig vanskelig å bli gravid. Ser ikke helt at jeg noen gang kommer til å få det til, men lever i håpet:)

Kanskje vi skulle begynt på en ny tråd? Denne er veldig lang nå!

Gjest Pippi9
Skrevet

Det ble utsatt for meg siden jeg skal nedregulere med spray og starter da på dag 21. Antar at gynekolog har påskefeire, så da skal jeg sikkert ikke begynne stimuleringen før i påskeuka slik at jeg kan ha første follikelscanning rett over påske. Kan velge litt mer tidspunktet for oppstart stimulering når man en nedrgulert på langt regime. Så tror nok ikke jeg skal nedover før rundt helga etter påske. Toppers at du har bestilt "fulpakke" til mai-rekka Håpefull38! ;-) kom mai du skjønne milde!

Singel_IVF:synes det er en veldig god idé å starte en Oslo-klubb for single mammaer med donorbarn..... Men først må jeg bli gravid :-/

Skrevet

Hadde håpt at eg kunne ha starta ein ny gulltråd men den gang ei, negativ test i dag:-( så da får eg håpe noen andre kan gjøre det.

Gratulerer til dere som har blitt gravid denne mnd. Har dere noen tips å dele med oss som ikke får egget til å feste seg? Drikker dere kaffe?

Fikk dere akupunktur? Trente? Sykemeldt i rugetida? Drakk dere vin i ukene før innsett?

Er lei nå og har satt min limit ved et forsøk til, men det kan jo endre seg da. Hva tenker dere andre om når det er på tide å gi seg?

Til Pippi og Håpfull, jeg har fulgt med dere lenge nå og håper på at mai må bli månden for dere, det blir jo supert med et januarbarn!

Skrevet

Det var trist hedvig72 :(

men syns ikke du skal gi opp enda, du er jo ikke gammel..

Aner ikke om det hadde noen betydning, men jeg tok det veldig rolig etter innsett. Hadde innsett fredag og reiste hjem med fly samme kvelden. lørdag og søndag holdt jeg meg bare hjemme. De sa det ikke var nødvendig, men jeg følte for å bare være helt i ro. Så gikk jeg på skolen som vanlig mandag igjen og resten av uka. det er jo heller ikke akkurat fysisk anstrengende.

Ikke akupunktur, ikke trening, drakk ingenting i perioden før,

ganske forsiktig med kaffe siden, men noen kopper har det blitt.

Absolutt ikke sikkert at dette har noe å si, men det funka hvertfall for meg da. Håper det går bedre for deg på neste forsøk. :)

Skrevet

Huff så kjipt hedvig72.

Jeg har ikke noe tips for å bli gravid, tror det var tilfeldig at det ble denne gangen, og at jeg jo absolutt hadde best odds denne gangen med å ha satt inn to firedelte egg mot et femdelt sist (og inseminasjoner før det). Forrige forsøk tok jeg akupunktur på CFC etter innsett, og jeg tok såkalt "babyklister" i rugetida. Det gjorde jeg ikke denne gangen. Begge gangene har jeg vært sykmeldt i rugetida og tatt det med ro (jeg trener heller ikke til vanlig da..men har en litt fysisk tung jobb). Jeg er avhengig av Pepsi max, har prøvd å drikke litt mindre men har ikke kuttet det ut. Hadde virkelig ikke trua denne gangen, og tenkte kanskje litt mindre på hele greia. Det var litt godt. Og sånn var det den gangen jeg ble gravid med nr en også, hadde egentlig gitt opp og tok ikke spesielle hensyn. Men troor det er tilfeldig da..

Dere som har fått positiv test, hvor lenge har dere fått beskjed om å fortsette på crinone? Jeg skal slutte til helga og kjenner jeg gruer meg litt...man hører jo så mye rart.. :-S

Lykkeligalene: hvordan gikk ultralyden?

Skrevet

Hei!

Her er det litt uvisst hva som skjer... :/ Gynekologen fant ikke noe på ultralyden. Ny test i kveld sier "Gravid" så da blir det blodprøve i morgen og en senere. Krysser fingrene for at det var en luring som gjemte seg godt og at ultralyden var litt tidlig. Til det motsatte er bevist, lever jeg i håpet!

LA

Skrevet

Huff, kjipt med sånn usikkerhet. Vi får virkelig krysse fingrene for at det er en luring som har gjemt seg litt ja! Skal du ta ultralyd igjen, eller blir det blodprøvene i første omgang?

Skrevet

Her ble det desverre game over:( Hcg var bare på 13 på testdagen og i dag var den 9. Så her har det ikke gått veien. Kjennes ut som jeg endelig slapp inn i himmelen og ble tuppet på hue og rævva ut igjen.

Ringer CFC i morgen og hører hva som blir veien videre. Det er jo bare å fortsette.

LA

Skrevet

Jeg føler med deg. Veldig. Håper du finner en ny vei videre. Det finnes jo veier! Ønsker deg lykke.

Gjest Pippi9
Skrevet

Det var leit å høre LA :-( Godt å høre at du tross alt er ved godt mot og satser videre.

Skrevet

Nei, så triste nyheter Lykkeligalene! Har du ikke fått hcg fra testdag før nå? Har vel vært en kjemisk graviditet i og med at det var så lavt på testdag. Men godt å høre at du satser videre. Klem til deg:-)

Noen som så programmet om fertilitet og barnløshet på nrk2 nå i kveld? Satt og tørket tårer på begynnelsen for jeg kjente meg så igjen i beskrivelsene om det å være bestatt på å få det til. Sammenlignet det med en narkoavhengighet. Men også bra at de tok opp hvordan det var for enslige. Nina Stork pratet veldig varmt for de singles evner til å fostre opp et barn, mens han fra bioteknologinemda mente det var forbeholdt par. 2 mødre gjorde ingen ting, men barnet skulle oppdras av par!!!! Dust!!!! Godt vi har et alternativ i Danmark:-)

Skrevet

Huff så utrolig kjipt LA! Så rart, siden du har fått positive tester fra testdagen og til nå, det er jo flere uker. Og ikke hatt noen blødning? Det har vel iallefall vært noe som har startet da, og det er jo et godt tegn. Masse lykke til videre!

Skrevet

Uff....det der hørtes litt tøft ut ja. Mye rart som kan skje.

Du er rimelig tøff som ser fremover allerede.

Skal teste i morgen. Hadde meg en snik test i går og mener at jeg så en strek der, veldig svak, men likefullt en strek. Er ikke så veldig spent på testen i morgen, det får bli som det blir, men blir nok litt rart i morgen hvis den skulle være positiv. Men har i grunnen ikke hatt så veldig troen denne gangen. Og med tanke på hva som skjedde med deg LA og med håpefull i høst og med andre så tror jeg jubelen blir noe forbeholden i tilfelle. Den som venter får se :)

Skrevet

Det var trist å høre LA, hadde virkelig troa på deg!

Lykke til med testing i dag tingeling71 - Spent på om streken blir tydligere i dag.

Selv har jeg fortsatt en stoooor cyste. GRRRRR. Skal sjekke igjen til uke for å se om den har blitt mindre, og forhåpentlig er helt borte.

Blir ikke noe forsøk på meg denne måned, og ikke neste pga påske. Så med litt flaks så er jeg klar igjen i Mai. Må si at det er litt deilig uten hormoner en liten periode nå. Lader opp, så kommer jeg sikkert sterkere tilbake, med nytt opplegg i tilleg!

Skrevet

Testet på fredag og mente fremdeles jeg kunne se en strek, men fremdeles veldig svakt så jeg er ikke sikker om det er innbilning eller hva det er for noe. Går jo på Crinone, kan det gjøre at mensen forsinkes noen dager? Tester igjen i morgen tidlig, hva gjør jeg da hvis ståa fremdeles er den samme? Skal jeg da hente ut mer Crinone eller kan jeg da regne med at det ikke har funket? Noen som har noen gode svar?

Skrevet

Oj! Så spennende tingeling71!

Jeg ringte CFC når jeg testa positivt og syns streken var svak - og de sa positiv er positiv. Du skal fortsette med crinone til og med uke 7.

Skrevet

Da var det et stort kryss på CB testen i morges.... jeg er altså gravid.

Litt i sjokktilstand tror jeg, har liksom ikke helt seget innover meg enda. Skal til legen på onsdag og vil få målt HcG nivået over noen dager for å se at det stiger som det skal.

Skrevet

Gratulerer tingeling71 !

Dette er velfortjent (leste nettopp gjennom den kronglete veien din hit) og blir kjempespennende:D

Lurt å få sjekka at hCG stiger som det skal ja

Gjest Pippi9
Skrevet

Gratulerer Tingeling71! Skikkelige gode nyheter :-) kos deg med spiren.

Skrevet

Så flott Tingeling! Lykke til videre:)

Skrevet

Så utrolig hyggelig Tingeling, lykke til :-). Dette har vært en god måned!

Skrevet

HURRA! Gratulerer:-)

Bra du har en plan for hcgmåling - det skal jeg neste gang!

LA

Skrevet

Takker for alle gratulasjoner. :)

Og lykkeligalene.... angående HcG måling så har jeg jo lært litt av din erfaring. Veldig greit med dette forumet, vi heier på hverandre og lærer av hverandre. :)

Nå bare håper jeg at det løsner for de som har prøvd mange ganger. All respekt til dere tøffinger.

Skrevet

Så leit og vondt å høre det ikke gikk veien for deg LA!!

Håper du finner styrke og mot til å reise deg og gå videre!

Og gratulerer så masse til deg Tingeling! Et stort hurra!

Jeg venter mensen i morgen eller torsdag, og starter på ny Puregonkur om noen dager. Dobbel dose i forhold til forrige gang som ble avbrutt, så da håper jeg i første omgang på god "eggproduksjon" slik at jeg i hvert fall får gjennomført et ivf forsøk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...