Gjest Pippi9 Skrevet 2. mars 2011 #76 Skrevet 2. mars 2011 Spennende dette her damer! Både med uttak, innsett og ruging.... Jeg hadde også masse stikkinger i livmor og eggstokker ved siste forsøk men det ble negativt, men det kan jo også være festesmerter - tvi-tvi :-) hedvig72: pergotime kan gi tynne slimhinner, men mine har vært ok de gangene jeg har gått på pergo. Tror FSH stimuleringen bedrer slimhinna. Har dog vært litt bekymret siden mensen alltid er mindre etter pergo og har spurt Svend på epost om dette men han svarte ikke på det spørsmålet. Så får vel slå meg til ro med at det er ok så lenge slimhinna er tykk nok.
tingeling71 Skrevet 2. mars 2011 #77 Skrevet 2. mars 2011 Jeg sendte spørsmål til CFC om slimhinnen min som sannsynligvis ikke er blitt særlig under 5 mm etter forrige TR. Svend svarte at det har ingen betydning og at jeg bare skulle gjøre slik de sa. Men så tenker jeg at dersom det ikke har noe å si så hvorfor skulle jeg da vente en ekstra dag? Men får jo bare stole på at det er greit. Det er det jo sikkert også.
minesmå *2 i magen* Skrevet 3. mars 2011 #78 Skrevet 3. mars 2011 Da har jeg fått positiv test både i går og i dag!!! Tør ikke helt juble ennå, det er jo veldig tidlig (fikk en positiv test etter ins i høst, men ble negativ før testdato, muligens kjemisk gravid). Offisiell testdag fra CFC er på mandag 7. Det er 12 dager siden uttak i dag. Har hatt nøyaktig samme symptomer som på forrige forsøk som ble negativt. Murring og stikking (mage/korsrygg), ømme bryst første uka men ikke nå, innimellom litt svimmel/uvel.. Så det er nok mest bivirkninger fra medisinene ennå. Føler meg ikke gravid i det hele tatt, og hadde virkelig ikke trua denne gangen! Men akkurat sånn var det da jeg var gravid med nr 1, så det lover vel bra.
tingeling71 Skrevet 3. mars 2011 #79 Skrevet 3. mars 2011 Da har jeg vært på scanning i dag. Og som gynekologen sa: "det var ikke så mye å juble for". Hun fant 3 follikler på høyre side; 13, 11 og 7 mm, og to på venstre; 14 og 12 mm. Endometriet var veldig bra, 10 mm. Så i dag fikk jeg beskjed fra CFC om at jeg skal ha ny scanning på mandag og skal fortsette med Gonal-F frem til og med mandag, og siste orgalutran skal jeg ta på søndag. Dere som vet, betyr det at jeg kan satse på uttak på tirsdag? Eller bør jeg vente med å bestille flybilletter til jeg har snakket med CFC etter scanningen på mandag? Hvordan planlegger dere reisene?
singel_IVF Skrevet 4. mars 2011 #80 Skrevet 4. mars 2011 Minesmå: Har du tatt eggløsningssprøyte som inneholder hcg? feks Pregnyl el ovitrelle. Da ville jeg vært litt forsiktig med å teste før testdato, fordi hcg fra sprøyta kan henge igjen noen dager og dermed gi falsk positiv test hvis du tester for tidlig. Men det ER vanskelig å vente. Uansett, vi krysser fingrene for deg!! tingeling71: Ikke så mye å juble for? syns ikke det var så ille jeg. Husk at kvalitet er viktigere enn kvantitet du trenger bare det ene perfekte egget for å bli gravid. Jeg hadde også bare 5 follikler på scanning. Men ble gravid Kan jeg spørre hvor du går el hvilken norsk gyn du bruker? Begge gangene jeg dro til Køben ventet jeg til jeg visste akkurat når jeg skulle ha uttak, fordi det KAN hende det blir forandringer. Hvis du skal ta eggløsningssprøyte på mandag bruker den 35-36 timer for å virke, og da blir det kanskje ikke uttak før onsdag uansett. Men jeg vet ikke helt behandlingsopplegget ditt, så litt vanskelig å råde deg til noe. Lykke til
minesmå *2 i magen* Skrevet 4. mars 2011 #81 Skrevet 4. mars 2011 Tingeling71: jeg hadde også bare to folikler på vei, og noen som var mye mindre, men jeg fikk ut 13 egg på uttaket, så alt kan skje siste dagene! Lykke til. Singel_ivf: jeg tror ikke det kan være ovitrelle for det er over to uker siden den ble satt. Veldig vanskelig å vente med testingen ja, dette var tilsammen forsøk nr 12 så det har blitt en del tester!! :-/ Men to positive tester i dag også, så det lover jo bra. To uker siden uttaket i morra!
tingeling71 Skrevet 4. mars 2011 #82 Skrevet 4. mars 2011 Takk for det singel_IVF og minesmå. Satser jo på at de folliklene som er bærer egg og vokser seg store og sterke, og at det kanskje dukker opp flere etterhvert. Jeg går til Kristina Johannesen, eldre dame som fastlegen min synes er litt streng, men jeg synes hun er veldig ålreit. Rett frem, ikke noe tull Hvor mye erfaring hun har med IVF vet jeg ikke, men hun driver nå å scanner på mange som prøver å få barn enten det er med inseminasjon eller IVF. Håper egentlig veldig at det fungerer denne gangen, jeg syntes dette sprøyte greiene ble både dyrt og drepte mye av gleden ved å prøve. Liker i utgangspunktet ikke sprøyter, det går alldeles glimrende å ta de... ikke noe pes det liksom. Men hele prosessen ble så klinisk liksom, som om det å være barnløs skulle være en alvorlig sykdom nærmest. Akkurat nå tror og føler jeg verken positivt eller negativt om dette. Vil egentlig bare ha det som skal skje i Køben overstått. Det som driver meg videre er tanken på at hvis jeg ikke prøver, jeg er overbevist om at jeg kommer til å angre veldig veldig mye hvis jeg gir opp nå, før jeg har gjennomført de tre forsøkene som jeg har bevilget meg selv i første omgang.
Klar39 Skrevet 5. mars 2011 #83 Skrevet 5. mars 2011 Uff. Da fikk jeg en trist telefon, og ingen egg er befruktet. Skal inn for en samtale etterpå. Dette er litt tungt akkurat nå. Spesielt når en har vært i København i 3 dager og ventet...for ingenting. Må bar hive meg på neste forsøk med en gang og tro på at alt ordner seg. Akkurat nå må jeg bare tillater meg selv til å være lei meg i en del timer til. Ikke så lett å sitte alene på ett hotelrom akkurat nå :-(
Diddi72 Skrevet 5. mars 2011 #84 Skrevet 5. mars 2011 Skjønner godt at det er tungt nå Klar39....og ikke moro å være alene der nede! Sender deg derfor masse gode tanker. Tror det også er bra å unne seg å være trist og få ut skuffelsen. Samtidig er det bra å høre at du tenker å fortsette neste runde. Stå på! Stor trøsteklem til deg.
tingeling71 Skrevet 5. mars 2011 #85 Skrevet 5. mars 2011 Uff, Klar39.... det er lov å være lei seg nå. Det blir kanskje godt for deg å få pratet med de etterpå. Ord blir litt fattige, men sender deg masse gode tanker jeg også.
hedvig72 Skrevet 5. mars 2011 #86 Skrevet 5. mars 2011 Såå kjipt Klar 39, er i Køben om du har lyst å treffes.... Klem til deg. Har selv fått ut 5 egg i dag og kan bare håpe nå. Det var vondt i dag, syns ikke dama som gjorde det var noe flink. Håper ikke det er hun som skal sette inn. "Da er vi ferdig, ops der var et stort egg til..." "slimhinna di er 5, nei 10 mm." Hva skal jeg tro?? Satser på at alt går bra. Har det som deg Tingeling, synes det er et ork og vil bare bli ferdig. Er så heldig å ha et gull fra før, men det er ikke kjekt å lyge for så å avlyse deler av ferien... Har ikke den store go`feelingen denne gangen, MEN har stor tro på deg Håpfull, hadde samme feeling sist du var gravid... Ha en fin lørdag.
Klar39 Skrevet 6. mars 2011 #87 Skrevet 6. mars 2011 Da har jeg kommet vel hjem etter en avlyst IVF :-(. Takk for trøstende ord :-) Hedvig72: Sendt deg Pm. Disse 2 gangene har jeg brukt Menopur. Første gang 150ie (3 follikler, 2 tomme eggposer, og ett toppegg) andre gang 300 ie Menopur (3 follikler, ingen befruktet) og her må det nevnes at det var en stor cyste på ca 22 mm som jeg tror bidro at de andre follikler ikke ble modne nok. I etterkant ser jeg nå at det hadde vært best å avbryte forsøket, men det var ingen som foreslo det. Så dette har absolutt ikke fungert så bra. Jeg har fått nytt opplegg. Da blir det 150mg pergotime dag 3 til 7 og start med FSH på dag 7. Jeg har tidligere hatt 2 follikler med 50mg pergotime(insiminasjon). Noen som har gode erfaringer med lignene opplegg? Når ble det uttakk og innsett i dette opplegget for dere? Dette ble tøffere en jeg trodde, men må tenke positivt, og prøve igjen :-) Har lyst til å starte opp ved neste cyklus. Det er best for meg å være i gang. Hadde 3 måneders opphold mellom forsøk 1 og 2, og det ble heller ikke noe bedre. Ha en fin dag videre alle sammen!!
Lille Egg *3. IVF* Skrevet 6. mars 2011 #88 Skrevet 6. mars 2011 All sympati til Klar39! Hadde gått rett i kjelleren med en slik telefon jeg også. Håper du kommer raskt i gang og legger dette bak deg Til dere andre symptomjegere med IKM den kommende uka, hvordan går det med dere? Her forsvant ømme pupper og oppblåstheta for to dager siden. Utrolig lite mensverk og i hvert fall ikke noe som kan minne om stikninger. Har vært småkvalm halve uka, men det hjelper så lite. Testa blendahvitt i morges 13 dager etter uttak. Siden magefølelsen suger, ser jeg fremover og håper på nytt forsøk når feriepenga kommer. Håper det står bedre til hos dere andre! :-)
lykkeligalene Skrevet 6. mars 2011 #89 Skrevet 6. mars 2011 Klar39: stakkars deg! Det var ikke noe hyggelig beskjed å få:/ På min første ivf tok jeg 375 ie menopur fra dag 3 og fikk ut 3 egg. På andre forsøk ville cfc sette meg på samme dose. Siden jeg har respondert med flere egg på 100 mg pergotime tidligere nevnte jeg det. Å! det stemmmer, så da fikk jeg 150 ie menopur annenhver dag fra dag 3 og 150 mg pergotime hver dag fra dag 3. Fikk ut 4 egg - selv om gynekologen sa på ultralyd at hun mente det ville bli minst 7 egg. Minesmå: Så fantastisk at du har fått positiv test:-) Når det ble pos i dag også, så kan du nok konstantere at du er gravid:-) Gratulerer! Jeg sniktesta på fredag og fikk negativt. Har ingenting som ligner på symptomer, så hvis man, etter å ha fått 3 flotte 8-cellede egg satt inn, kan si man blir meget overrasket over positiv test, så er det nok det jeg vil si i morgen om jeg skulle oppleve positiv test. (Sånne lange setninger har jeg øvd altfor lite på! Puh! :-)) Tingeling71: så bra at stikkingen går fint. Klinisk er dette, og hakket verrre når det er ivf - men tenk så spennende likevel:-) Håper du får ut de eggene du har - kvantitet og kvalitet er ikke det samme. Masse lykke til! Krysser fingrer og tær for oss som skal teste denne uka xxx LA
Måne66 *gravid* Skrevet 6. mars 2011 #90 Skrevet 6. mars 2011 Uff, Klar39, det var både ergerlig og leit. Men det er nok som du sier; bare å legge det bak seg og tenke positivt. Har ingen erfaring med annet enn Gonal-F så kan ikke gi noen råd. Håper du kan starte på første syklus, jeg syns også det er best å være i "business" framfor å vente. Det var bare to av mine 12 egg som ble befruktet og de syns de var litt rart siden de hadde forventet mellom 5 og 10 basert på tidligere forsøk. Men enten er det visst bare naturlig variasjon eller så er eggene rett og slett gamle og slitne eller så var de ikke modnet godt nok. Jeg var litt sånn halvdeppa for at det bare ble to fine egg men når jeg leste om deg nå så fikk jeg et annet perspektiv på det.... Jeg har vært litt ute av lage siden uttaket, eggstokkene har vært litt ømme, og på innsettdagen på vei til CFC fikk jeg kjempesmerter som varte i 25 min, jeg bare hang over en stang midt i cph og håpet jeg ikke besvimte eller kastet opp. Så slapp det nesten like raskt som det kom. Iflg CFC var det eggstokkene som vred litt på seg og med mindre det varte bortimot en time eller var uutholdelig så var det greit. I alle andre tilfeller måtte jeg dra til sykehus. Har ikke kjent noe lignende siden. Noen som har erfaring med dette og vet om det kan komme tilbake de nærmeste dagene? PS Hyggelig å lese om positive tester! DS
Lille Egg *3. IVF* Skrevet 7. mars 2011 #91 Skrevet 7. mars 2011 Nøyaktig 14 dager etter uttak, kom spottingen, så da var spenningen over for denne gangen. Vil bare løpe hjem fra jobb nå og være helt alene nå! Irriterende at det begynte så bra, for så å dabbe helt av. :-( På grunn av økonomien har jeg ikke råd til nytt forsøk før feriepengene kommer og må i mellomtida ta alle testene på nytt for 4. år på rad!!! Er så jævlig lei av dette! Og i mens blir muskelknutene mine bare større og større og snart er livmora sikkert helt ubrukelig! Ja, bare måtte ha ut litt frustrasjoner her.
lykkeligalene Skrevet 7. mars 2011 #92 Skrevet 7. mars 2011 Jeg fikk en supersvak positiv test i dag! Og det har jeg ikke vært i nærheten av før. Sist begynte jeg å spotte dagen før test. Denne gangen hadde jeg mensmurringer i helga - men nå er det borte. Åpner ikke champagnen ennå - har vært ute og kjøpt 2 nye tester og hentet en pakke crinone. Huh... spennende! Var hos fastlegen og fikk tatt blodprøve - en tur jeg sikkert kunne spart meg - får ikke svar før om 4-5 dager. Men-men. I følge mamma kommer det flest babyer etter fullmåne - og den helga mine egg ble befruktet på labben til cfc var det visst største fullmåne på lenge - så kanskje man skal høre på mora si:-) Venteland, Rugeland, Testeland - jeg hører hjemme i alle:-) LA
Klar39 Skrevet 7. mars 2011 #93 Skrevet 7. mars 2011 Så utrolig spennende lykkeligalene! Dette skal nok gå bra :-) sender deg noen forsiktige gratulasjoner :-)
Håpefull38 Skrevet 7. mars 2011 Forfatter #94 Skrevet 7. mars 2011 Åååå, så spennende, Lykkeligalene!!! Håper det slår til med en skikkelig sterk strek i morgen. Syntes nå det var litt tidlig at du testet på fredag og regnet med at det kom til å være negativt i dag også! Så synd det ikke gikk denne gangen heller, Lille egg! Jeg er litt delt om hvordan jeg tror det går denne gangen. Lørdag kjente jeg ingenting, og da var ikke troen til stede at det skulle ende positivt. I går hadde jeg en del mensmurringer og i tillegg et par plutselige stikk i magen. Var litt mer positiv i går. I dag har jeg ikke kjent noe særlig... Har enda superømme pupper, er visst noe hormonell også. I går rant tårene til det meste jeg så på tv!! Håper testen blir positiv på lørdag!!! Hvis ikke må nok jeg også vente. Må ha et par lønninger til hvis jeg må nedover igjen. I tillegg går det vel litt penger til feiring av 40-årsdagen i neste mnd, selv om jeg ikke synes det er noe morsomt å skal feire at man blir 40! Kjedelig å måtte vente også!!!
tingeling71 Skrevet 7. mars 2011 #95 Skrevet 7. mars 2011 Oj, spennende Lykkeligalene. Håper på at lykken slår til denne gangen. Lille egg: skjønner du er skuffet. Og at du synes dette er tungt forstår jeg også godt. Lov å være litt lei nå, men så får du bygge deg opp igjen til neste forsøk. Jeg har vært til scanning i dag. Fant 3 store follikler på høyre og 4 på venstre, pluss flere små. Måtte hente ut en sprøyte til med urgalotran. Apoteket sa det var så og si umulig å få fatt i en pakninger, men de hadde åpnet en 5 pakning og jeg fikk kjøpe en enkelt. Heldigvis. Måtte kjøpe en ekstra fordi jeg har fulgt det som står i skrivet fra CFC, om at man begynner på egghemmende på dag 7. Så i stedet for å vente til jeg hadde vært på scan dag 8 og fått beskjed fra CFC om å begynne, så begynte jeg på dag 7 uten å spørre noen. Hva har jeg lært av det? Gjør nøyaktig som de sier og spør uansett hvor dumt det føles. Uttak på onsdag kl. 9.45 og innsett fredag i 13-tiden. Gleder meg mest til å sove lenge et par dager og å komme hjem igjen. Endelig bare en sprøyte igjen som jeg skal ta om en times tid.
Gjest Pippi9 Skrevet 7. mars 2011 #96 Skrevet 7. mars 2011 Gratulerer så mye Minesmå og Lykkeligalene! Jammen på tide med litt go'nyheter :-) Klar39: veldig trist å høre at du måtte avbryte der nede - for en nedtur. Den gode nyheten er at jeg har prøvd det samme regimet som de foreslår til deg et par ganger, og har fått ut 5 og 6 egg hvorav 4 ble befruktet og delte seg videre. Eggene har vært av veldig god kvalitet. Skal prøve blastocystdykring neste gang så spurte Svend om jeg ikke skulle prøve kort regime i stedet for å få flere egg, men han mente at kvaliteten med lavstimulert (pergotime+menopur) for meg er så bra og at jeg kunne risikere dårligere kvalitet på eggene ved større doser. Så fortsetter med lavstimulert på neste forsøk også. Krysser fingrene for at det fungerer bra for deg også :-)
minesmå *2 i magen* Skrevet 7. mars 2011 #97 Skrevet 7. mars 2011 Takk for det, utrolig å endelig oppleve positiv test, etter ett år og sju turer til Køben! Tør fortsatt ikke helt tro det, tok en test senest i kveld for å sjekke og de blir fortsatt positive! Og i dag var jo offisiell testdato fra CFC. Høres jo bra ut for deg også Lykkeligalene, krysser fingrene for en veldig positiv test i morgen!
lykkeligalene Skrevet 8. mars 2011 #98 Skrevet 8. mars 2011 Ser ut som fullmånen har hatt god innvirkning på både deg minesmå og meg:-) Positiv test i dag også her! Ojojoj! Ser ut som 11.11 2011 kan bli en flott dag:-)
Håpefull38 Skrevet 8. mars 2011 Forfatter #100 Skrevet 8. mars 2011 Måtte bare inn å se om det var nyheter fra deg, Lykkeligalene, og det var det sannelig!! Hurraaaaaaa!!! Så morsomt at det endelig ble din tur! Gratulerer så masse med spiren i magen! Gratulerer så masse med spiren til deg også, Minesmå!!! Gøy at det endelig blir litt positivt på gulltråden:-) Hadde voldsomt med stikninger og en del murringer utover kvelden i går, så er litt mer positiv nå. Satser på at 14.11.11 også er en fin dato;-) Gratulerer med kvinnedagen, jenter!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå