Chulita Skrevet 24. februar 2011 #51 Skrevet 24. februar 2011 Hei, Jeg skal til CFC nå til uken. Har aldri blitt insiminert, men pga høy alder og egg reserva så føler jeg at jeg ikke har noen egg å 'miste' så min kjære og jeg har bestemt oss for å gå for IVF. Begynte på hormoner på fredag 300 puregon, og skal fra i dag ta 350 + en sprøyte med Oragalutran om dagen. Syntes egentlig at det går ganske greit, og føler heller ingen bivirkninger. Noen andre som gjør det? På mandag skal jeg scannes igjen. Syntes det er en spennende tid, samtidig at har jeg ganske mye å gjøre på jobben, som holder meg opptatt. Dr. Blakstad har sagt at det blir uttak til uken, men selvsagt vet vi ikke når. Har noen spørsmål: Jobber i TV produskjon, og har en stor direktesendt tv på neste lørdag, så uken min er egentlig helt crazy. Hva gjør dere med jobb, når dere skal ta ut og sette inn egg? Sykemelder dere dere?Blir man veldig dårlig etter man tar ut egg? En annen ting. Når man har tatt ut eggene, kan det gå mer enn 3 dager før man setter det inn igjen, eller er det uheldig ihht syklus? Aller helst skulle jeg bare ha ligget med bena rett opp og ruget når det ble satt inn igjen.. Merkelig å bruke så mye penger på medisiner og IVF, så er jeg redd for jobben? Merkelig situasjon... Den italienske restauranten er helt fantastisk... der har jeg sittet å spist alene en gang også...nydelig mat. Ønsker alle rugere lykke til...så spennende
hedvig72 Skrevet 24. februar 2011 #52 Skrevet 24. februar 2011 Utrolig bra at dere flotte jenter har fått satt inn så mange fine egg!! Eg har kjempestor tro på mange små donortroll i november:) Har vært hos homopat og fått noen piller jeg skal ta før, under og etter innsett .De innholder natrium altså salt...??? Kan der være så enkelt? Frøya Klinikken bruker disse ved insett. Tro kan flytte fjell, så det er verdt et forsøk! Eg har prøvd både det å være sykemeldt og det¨å være i jobb etter innsett. Tror ikke det er superlurt å gå på jobb, om det gjør deg veldig stressa eller at du har mange tunge løft, ellers kan det være godt å ha noe annet å tenke på Lykke til! Ha ei fin rugetid heldige rugere!
januar-jenta Skrevet 24. februar 2011 #53 Skrevet 24. februar 2011 Så utrolig gøy å lese om alle som har vært i Køben og fått ut så mange egg - masse lykke til alle sammen:) Jeg var til scanning idag, på syklusdag 10 - og der var det mange follikler ja. 3 stk på 20 mm og 1 på 18 mm, så blir tur allerede imorgen for inseminasjon. Er på venteliste på riksen for donorsæd og IVF så vil ikke bruke så mye penger på IVF i Køben. Derfor jeg sverger til inseminasjoner enn så lenge:)
Klar39 Skrevet 24. februar 2011 #54 Skrevet 24. februar 2011 Her er på denne tråden er det masse aktivitet, og morsomt å se at så mange er i gang denne måned. Har følgt dere alle, selvom jeg har stått litt på sidelinje. Lykke til alle sammen!! :-) Jeg er selv i gang igjen med IVF forsøk nummer 2. Er på dag 6 med menopur (300ie, denne gangen), og satt også Orgalutran i dag i tillegg. Var til scanning på onsdag, og hadde 5 follikler, og skal scannes igjen i morgen. Veldig spennt. Min faste gynekolog er på ferie, så jeg går til en "vikar", men han er flink og hyggelig han også :-) Bare litt uvannt. Regner med at det blir en tur til København tirsdag 01.mars. Noen flere som skal til København i uke 9?
Alene35 Skrevet 25. februar 2011 #55 Skrevet 25. februar 2011 Hei! Jeg er i København nå og skal sette inn 2 av 6 egg på Mandag hos CFC. Så jeg blir her hele helgen om det er noen flere her så er jeg lett med på en kaffe kopp :-)
Håpefull38 Skrevet 25. februar 2011 Forfatter #56 Skrevet 25. februar 2011 Hehehe:-), Lille Egg, jeg ler enda av kommentaren din på akupunkturen vi fikk! Meget eksentrisk og spesiell dame hun!! Ble gnudd på og banket på jeg også. Hun klappet meg på magen og sa at jeg måtte sende noen gode energier ned dit innimellom. Måtte også klappe og stryke meg litt på magen. Hun tok meg litt for sent inn, og måtte dermed ut å utsette timen min for innsett. Skulle få komme inn en halvtime senere, og enda hørte jeg Lindenberg rope på meg da jeg var inne på kontoret hennes og betalte.
Håpefull38 Skrevet 25. februar 2011 Forfatter #57 Skrevet 25. februar 2011 Chulita: Jeg får sykemelding når jeg drar nedover, og det tror jeg de fleste andre også får. Er også sykemeldt i rugeperioden. Hvis jeg blir gravid blir jeg sykemeldt hele svangerskapet pga risikosvangerskap. På CFC setter de eggene inn 2 dager etter uttak, men har du uttak på en fredag setter de dem ikke inn før mandag. Spiste på den italienske restauranten på onsdag også, og fikk en veldig hyggelig velkomst siden servitøren kjente meg igjen. Hummersausen var heeeelt fantastisk!!!! Lykke til!
MissTaurus Skrevet 25. februar 2011 #58 Skrevet 25. februar 2011 Hei Håpefull Normalt skal slike utblandinger brukes rett etter bruk, men aldri lengre enn etter 24 timer. Det er to grunner til det; preparatet inneholder ikke konserveringsmiddel og selve virkestoffet kan få redusert effekt. Ser at prisen for 3 sprøyter koster under 200 kr og det er derfor ikke verdt å spare på rester. Prisen er langt lavere enn for ovitrelle som jeg fikk. Vet du hva som gjorde at du fikk Pregnyl?
Håpefull38 Skrevet 25. februar 2011 Forfatter #59 Skrevet 25. februar 2011 Gynekologen min sier også at jeg må kaste den. Den er heldigvis billig. Fant også ut at jeg hadde 3 stykker, så da bruker jeg dem. Men det var skikkelig vrient å knekke dem! Den første ble det mye glass-skår av. Både oppi pulveret og noe falt på gulvet. Heldigvis holdt jeg innpakningspapiret til sprøta over da jeg knakk, ellers hadde jeg skjært meg kraftig i tommelen. Pulveret i ampullen var hardt, så jeg helte bare ut glass-skårene! Jeg har bestandig tatt pregnyl eggløsningssprøyte, og CFC sa jeg også kunne bruke den til HCG-støtte.
tingeling71 Skrevet 26. februar 2011 #60 Skrevet 26. februar 2011 Da har jeg nettopp satt første skuddet med Gonal-F. Pustet noen ganger før jeg tok meg sammen og satt sprøyten inn på neste utpust. Hehe.... det gjorde jo ikke vondt i det hele tatt, ikke noe å grue seg for. Sikkert magefettet som endelig gjør litt nytte for seg. Var til scanning i går og CFC sa at jeg skulle vente en dag med å begynne med Gonal-F fordi endometriet målte 5mm, regner med de vil at det skal være litt større da. Så nå kan jeg nesten ikke vente til torsdag for å få sett utviklingen. Litt spennende dette her, sjøl om det setter en del følelser i sving om noen uker.
Måne66 *gravid* Skrevet 26. februar 2011 #61 Skrevet 26. februar 2011 Klar39: Jeg har uttak tirsdag :-) IVF-forsøk nr 3. Har hatt noen ukers bim/baby-fri for å slappe av litt men nå er jeg i gang igjen. Ni dager med 187,5 Gonal-F og fire med Cetrotide (Orgalutran) var det som skulle til og fredag var det mange folikler som vokste og koste seg. Blir spennende å følges ad de neste 2-3 ukene! Det med å tilrettelegge for å være borte fra jobben uten er like slitsomt hver gang, det passer jo like dårlig hver gang selv om jeg prøver å planlegge litt. Og jeg missliker sterkt å måtte lyve. Bruker den velkjente "skal ha et ufarlig inngrep som må tas nå"-forklaringen denne gangen. En av gangene jugde jeg på meg sykt barn. Uff og uff. Jeg måtte flytte fem møter til uken, pluss melde avbud til syv til. Det verste er den store konferansen vi har jobbet med i et halvt år og hvor jeg skulle ha åpnings- og avslutningsinnlegget (har direktørtittel på visittkortet). Og så er det barnevakt til 4,5-åringen, da. Men nå er alle planene på plass så da er det bare å slappe av og tenke positivt :-) Lykke til til oss alle!
Håpefull38 Skrevet 27. februar 2011 Forfatter #62 Skrevet 27. februar 2011 Tingeling71: Gonal-f er ingen sak å sette. Orgalutranen er nok litt vondere. Spesielt hvis du skal sette den i låret. Satte pregnyl-sprøyta for første gang forleden, og skal også sette den i morgen(i dag)(hcg-støtte). Den var forferdelig lang og veeeldig tykk. Rene stoppenåla av tykkeste sort! Måtte presse den igjennom mageskinnet. Gruer litt for å sette neste. Det at du måtte vente en dag med å begynne med gonal-f, var fordi endometriet enda var for tykt, du har ikke blødd ut alt som skal ut fra forrige syklus. Den skal være helt smal når man skal starte stimuleringen, og så vokse på nytt. Min var enda 9mm da jeg scannet første gang(hadde småblødd litt flere dager etter forrige innsett, så visste ikke helt hvilken dag jeg skulle regne som dag 1). Blødde ganske kraftig da jeg var hos gyn, så hun mente det var ok å starte dagen etter for da ville det meste være kommet ut. Lykke til med stikkingen!
tingeling71 Skrevet 27. februar 2011 #63 Skrevet 27. februar 2011 Det med endometriet hørtes litt rart ut. Før "i gamle dager" blødde jeg ganske mye under TR, det er det slutt på nå. Blør i knappe 3 dager. Så når jeg ble scannet på fredag var det svært lite som kom ut etter det, bare pittelitt brunlig utflod (sorry, detaljer). Så da tenker jeg at kanskje endometriet ikke endrer seg slik det skal? Jeg spurte gynekologen min om dette, om det var sånn at endometriet allerede hadde begynt å bygge seg opp igjen på 3. syklusdag og det svarte hun bekreftende på. Hun sa at det går veldig fort. Har nevnt endringen i TR forløpet til et par gynekologer tidligere, men de sier bare at det er helt normalt at det endrer seg i løpet av livet. Greit nok tenker jeg, men at det endrer seg så drastisk som hos meg synes jeg fremdeles er rart.
Klar39 Skrevet 27. februar 2011 #64 Skrevet 27. februar 2011 Måne 66: Så bra at du også er i gang igjen :-) Er enig i at det er slitsomt med å være borte fra jobb og tilrettelegging. Jeg har vært ærlig til min leder, og til noen kollegaer jeg har mye med å gjøre, og som jeg trenger "hjelp" av i mitt fravær.Det var det letteste for meg. Ble mer stress for meg å måtte lyve. Jeg er avdelingsleder, og for mine anssatte skal jeg også ta ett lite inngrep. Har informert jobben at jeg vil være borte fra tirsdag og ut uken. Nå ser det ut at Danmarksturen blir en dag forsinket, men da får jeg bare slappe av en dag ekstra. Sikkert bare lurt. Jeg har 6 follikkler, men 2 av de var fortsatt veldig små på fredag så derfor skulle jeg scannes en gang til på mandag, og jeg håper at alle 6 blir klar for uttak. :-). Spennende dette her. Kanskje vi kan møtes til en kaffe i køben? Skal du være der i alle disse 3 dager?
Måne66 *gravid* Skrevet 27. februar 2011 #65 Skrevet 27. februar 2011 Klar 39; sånn da var jeg på rett sted :-) Jeg skal nok bare dra opp og ned to ganger for uttak og innsett pga barnevakten her hjemme og har ikke så mye slingringsmonn, bare det mest nødvendige for å ikke risikere å miste uttakstidspunktet. Ellers så skulle jeg gjerne blitt med på en kaffe! Jeg har bestemt meg for å ikke si noe på jobb, vurderer det dithen at det bare skaper usikkerhet om hvorvidt jeg evt. blir sykemeldt eller skal i permisjon denne måneden eller om x antall måneder eller aldri. Vi har akkurat vært gjennom en omorganisering og da er slik usikkerhet ikke så bra. Men jeg har verdens flotteste direktør og kollegaer, også i ledergruppen, så hvis/når jeg lykkes blir det full åpenhet. Jeg har fått ut mange egg før, se profilen min, så det blir vel en liten "haug" denne gangen også selv om det på scanningen så ut til at det var litt færre denne gangen. Krysser fingrene for at folliklene dine vokser godt i innspurten og at det er et gullegg i en av dem!
hedvig72 Skrevet 28. februar 2011 #66 Skrevet 28. februar 2011 Tingeling: min TR har endret seg på akkurat samme måte...lurte på om det var lite blodgjennomstrømningen i livmora som var grunnen men det skal det ikke være. Er på syklusdag 7 i dag og skal begynne på menopur. Håper jeg ikke må reise til Danmark før på søndag. Hvordan ligger du an i løypa? Er det andre som nærmer seg Danmarkstur?
tingeling71 Skrevet 28. februar 2011 #67 Skrevet 28. februar 2011 Jeg er en dag etter deg jeg da. Begynner på menopur på onsdag. Hadde regnet med å reise nedover tirsdag neste uke, men siden det er første gangen min med ivf så er jeg noe usikker på utviklingen
singel_IVF Skrevet 1. mars 2011 #68 Skrevet 1. mars 2011 Håpefull38: Er du sikker på at du har brukt riktig nål til Pregnyl? Da jeg satte den brukte jeg samme som med FSH-stimuleringen(menopur). En sånn liten 12 mm kanyle. Du kan sikkert bruke det? tror ikke det er nødvendig at pregnyl-sprøyten må være så voldsomt tykk. hørtes veldig vondt ut i alle fall...
Måne66 *gravid* Skrevet 1. mars 2011 #69 Skrevet 1. mars 2011 Tolv egg ut i dag og basert på erfaringene fra de to forrige forsøkene så regner jeg med innsett av tre fine eksemplarer torsdag. Håper på et par til fryseren også, hvis jeg har veldig flaks. Vet at Klar39 ligger nokså likt i løypa (lykke til i morgen!). Flere?
hedvig72 Skrevet 2. mars 2011 #70 Skrevet 2. mars 2011 Måne 66 så flott at du får så mange befrukta egg hver gang. Hva går du på? Har vært på scanning og har ca 8 egg på gang, håper på å få noen på frys denne gangen. Eg har litt tynn slimhinner denne gangen, kan det være pga pergotime? Tror eg får uttak på lørdag:) Hvordan går det med dere rugere?? Kjenner dere noe nytt?
Måne66 *gravid* Skrevet 2. mars 2011 #71 Skrevet 2. mars 2011 Jeg er takknemlig for at jeg i min alder har så mange og gode egg men det hjelper ikke å ha mange hvis de ikke fester seg ordentlig.Håper det sitter bedre denne gangen. Brukte 9 dager med 187,5 Gonal-F. Har ingen diagnose, ønsker meg "bare" et barn til. Åtte follikler er da jammen bra! Når det gjelder slimhinne så har jeg hørt at Sven Lindenberg sier at at mellom 5 og 20 er helt greit og normalt så det er tydeligvis stort slingringsmonn. Lykke til med uttaket når det kommer.
Lille Egg *3. IVF* Skrevet 2. mars 2011 #72 Skrevet 2. mars 2011 Artig at det er så mange voksne damer her med god eggproduksjon - man kan bli misunnelig til tider! ;-) Er i kraftig RUGERUS etter å ha ruget på 3 egg i en uke. Symptomjakta er godt i gang, noe som medfører hang til BIM og tidvis kraftig konsentrasjonsvikt på jobben. Svarte på en publikumshenvendelse hvor jeg måtte flire av meg selv til slutt, for jeg måtte jo fremstå som komplett idiot som ikke klarte snakke ordentlig. Opplevde på burikken for to dager siden noen plutselige, sylskarpe stikk i underlivet med stråling oppover (vanskelig å beskrive). Måtte stoppe opp til smerten gikk over. Dette skjedde et par ganger til og håper at det kanskje kunne vært festesmerter. Neste dag kjente jeg en underlig "krøllende" følelse i den ene eggstokken, som jeg aldri har kjent før. Har selvfølgelig ømme pupper, samt stinn og oppblåst mage av Crinonen. Buksene føles mye mindre på bare en uke, men det kan jo være all den gode maten i Danmark og at jeg ikke tør trene denne rugeperioden. ;-) Fikk et plutselig kviseutbrudd på mandag med STORE, ekle kviser både her og der, men de er på retur nå. Småvondt i korsrygging og svak mensmurring ellers. Har ikke brukt Crinone før, så jeg vet ikke om det kan sammeliknes med Uterogestan. Den siste uka blir ulidelig spennende - og man blir jo engstelig hver gang man synes det er "stille" der nede. Og nå har jeg også klart å innbilde meg at jeg er kvalm, men det har jeg også vært før IKM uten å ha vært i nærheten av å være gravid. Hva med dere andre som ligger foran meg i løypa? :-) Fortell om deres store og små symptomer...Lykke til folkens!
Klar39 Skrevet 2. mars 2011 #73 Skrevet 2. mars 2011 Da er jeg kommet til København. Uttak blir i morgen kl 0930. Er meget spent på hvor mange det blir, de har modnet veldig treg :-)Var på scanning onsdag, fredag, søndag og tirsdag, og fikk endelig klar signal på tirsdag å sette ovitrelle. Jeg ble så utåmmodig. Det skal være ca 5 folikkler som er modne nok. Jeg håper og tro, at sen modning betyr bra kvalitet :-). Har bare egg på høyere siden, etter fjerning av kyste og eggleder på venstre siden i juni 2010. Måne 66: Så utrolig flott med så mange egg!! Lykke til i morgen med innsett. Kanskje vi ses hos CFC. Krysser fingrene for alle rugere!! Tvi tvi. Dette er en utrolig spennende måned.
Håpefull38 Skrevet 2. mars 2011 Forfatter #74 Skrevet 2. mars 2011 "Symptomene" mine er veldig likt som du har det, Lille Egg! Kom nok på 1-1.5 kg i Køben. Kafe`- sitting i mange timer for dag tar på;-) Sent på kvelden på lørdag kjørte jeg fra et vennepar. Fikk noen plutselig kraftige stikninger på venstre side. Så litt svakere stikninger etterpå. Håper også det var festing på gang! Har forferdelig ømme pupper, og må snart ut å kjøpe meg ny BH! Hatt litt mensenmurringer og litt stikninger, litt vondt i korsryggen også. Har ikke kjent så mye i dag, så nå tror jeg det selvfølgelig blir negativt denne gangen også. Har vært kvalm på morgenen/formiddagen et par dager. Værst idag. Da måtte jeg stoppe opp litt og henge over vasken da jeg ordnet meg. Kan sikkert være bivirkninger av utrogestanen. Har jo enda 10 dager igjen til jeg kan teste siden jeg har tatt HCG-tilskudd. Lykke til dere som er i gang!
Håpefull38 Skrevet 2. mars 2011 Forfatter #75 Skrevet 2. mars 2011 Singel_IVF: Fikk sprøyta av gyn for å ha i tilfelle jeg måtte sette eggløsningssprøyta selv. Skulle da sette den dypt i muskelen i låret, så det kan være derfor den var så stor. Kunne sikkert brukt ei mindre for å sette i magen. Den var 5 cm lang og 0.8 mm tykk. Ikke så veldig godt nei, men har tatt siste i dag. Stakk ikke den så langt inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå