Gå til innhold

CFC-gjengen går for GULL(ET):-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gratulerer til alle dere med positive tester!

Og dyp sympati til deg, Håpefull38. Håpet i det lengste på at du skulle ha gode nyheter og ble derfor nesten like deppa på dine vegne som på mine egne. Håper du får en fin 40-årsdagsfeiring og får dette litt på avstand. Vi får komme sterkere tilbake seinere på våren/sommeren. Ergerlig at vi ikke var de heldige som kom med i rushet av nygravide damer denne måneden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for det Måne66!

Det ser iallefall bra ut så langt. Skal si fra uansett i morgen :-)

Måtte det bare bli MANDAG!

Skrevet

Takk for det Pippi9.

Håpefull38: dette var leit, du hadde virkelig fortjent positiv test nå. Men bra at du ikke gir opp. Så lenge det er egg, er det håp.

Kan jeg spørre dere damer om noe annet. Jeg har jo testet positivt, og er selvfølgelig kjempehappy for det. men så er det noen dumme tanker som plager meg. nemlig tanken på at barnet ikke får pappa, og heller aldri muligheten til å få vite hvem han er. Kjenner jeg har litt dårlig samvittighet for dette. Hva tenker dere andre om dette, for mange av dere har det vel på samme måten eller? jeg valgte å gjøre dette fordi jeg har få egg, dvs dårlig tid, sånn som en del andre her, og slik sett har jeg jo en "unnskyldning" for å gjøre det jeg gjorde. Men likevel... Hadde vært fint å høre litt om hva andre i akkurat samme situasjon tenker om dette. ikke noe godt å gå med dårlig samvittighet for babyen sin...=/

(dette burde sikkert vært postet i en annen tråd, men det er jo her jeg har dere samlet :)

Skrevet

Positiv :-) Da ble det et bidrag til på CFC gull listen.

Tenker på dere alle sammen og krysser fingrene for at det går neste gang:-)

Skrevet

Nå vet jo ikke jeg enda om jeg holder på å bli gravid eller noensinne blir det, men tanken på at jeg ikke kan gi barnet en far plager meg også. Det har det i grunnen gjort siden jeg begynte å sysle med tanken om dette. Jeg velger å gjøre dette fordi alderen min begynner å bli noe høy for å få barn og det er ingen mann i sikte, men så har jeg alltid visst at jeg vil ha barn. Jeg har alltid fått veldig god kontakt med barn.

Men spørsmålene fra barnet vil før eller siden komme. Dette snakket jeg litt med Stork om under samtalen før oppstart. De sier at det går veldig bra med donor-barna og at man bør være åpen med barnet om hvorfor barnet ikke har en far. Så håper jeg på at jeg greier å gi mitt evt. fremtidige barn såpass med selvtillit at barnet takler situasjonen. Også tenker jeg at mange adopterte kjenner heller ikke sin opprinnelse, noen tenker ikke på det mens andre blir veldig opptatt av å finne ut hvem de er. Sånn vil det vel også være med donorbarn.

Skrevet

Jeg er enig med tingeling71. Jeg ønsker veldig høyt å få barn, og utsikten på en mann på kort tid kan jeg ikke satse på siden jeg akkurat har blitt 40 år. Har gjort meg mange tanker om det, og derfor ble den avgjørelse tatt så sent. Kunne ønske meg at jeg hadde tatt denne avgjørelse litt tidligere. Spørsmålene rundt en far er jeg veldig bevisst på, og jeg tror også det med ærlighet er veldig viktig. Samtidig har jeg fokus på at dette eventuelle barnet vil ha ett nettverk rundt seg som vil elske dette barnet. Har snakket mye om dette med familie og noen gode venner. Dette barnet trenger dette sikkert litt ekstra....Og så håper jeg at en dag en god farsfigur og en eventuell partner for meg vil dukke opp. Kan ikke se i fremtiden, men har troa :-).

Sikkert er at dette barnet er veldig ønsket!

Skrevet

Hei jenter,

Da ser det ut til at jeg kan melde meg inn i gullklubben. Testet positivt på testdag fredag, men siden jeg hadde megajobbehelg klarte jeg ikke helt å forholde meg til det. Så jeg testet igjen i går - og fremdeles positivt. Så da kan jeg vel begynne å tro at det er sant? Selv om det føles helt merkelig. :)

Og hvis det kan være til trøst - det er bare ett egg som skal til! Jeg fikk "bare" ut 3 egg denne gangen (tross 10 follikler), alle tre ble befruktet, ett var av topp kvalitet og ble satt inn, mens de to andre ikke hadde frysekvalitet og gikk i bøtta.

Lykke, lykke til dere andre som ruger eller skal igeng med nytt forsøk. Måtte det være deres tur nå! :)

Jeg skal fortsette å venne meg til tanken på å være gravid og krysse fngrene for at det holder hele veien. Jeg vet det fremdeles kan være mange skjær i sjøen.

Stor klem til alle :)

Gjest Pippi9
Skrevet

Hurra-hurra! Hvilken fantastisk gulltråd - her strømmer det jo på med positive tester :-) Gratulerer til dere to sist annonserende også!

Her i gården kom mensen i dag allerede. Hvis alt ser greit ut på UL torsdag så er jeg klar for nytt forsøk og da klamrer jeg meg fast til denne gulltråden ;-)

Så over til dette med bruk av donor og barn uten far. Det er jo en problemstilling som antakeligvis vil føles ugreit når barnet vokser opp ja. Men det er da ikke så uvanlig med alenemødre. Og tenk på de tilfellene hvor mannen nekter å ha noe med sine avkom å gjøre - det må jo være veldig sårt og trist. Tror som flere av dere andre at det er viktig med et godt nettverk rundt seg. Selv har jeg tenkt spesielt på dette med å ha noen mannlige rollefigurer i tillegg til mammaen sin. Det finnes så mange slags familiekonstelasjoner i dag - de fleste klarer seg veldig bra. Vi kommer langt med åpenhet, ærlighet og masse kjærlighet! :-)

Skrevet

Gratulerer så masse Isola og Alene35! Dette ble jo en gulltråd selv om jeg ikke fikk være med der selv;-) Noen av oss måtte jo bli gravid nå siden ingen ble det i forrige runde!

Pippi9, jeg er så enig i det du skriver om dette med å vokse opp uten en far og det med familiekonstellasjoner. Som jeg skulle sagt det selv. Selv om barnet har en far er det ikke selvsagt et det følges opp. Mange vokser opp uten å ha særlig kontakt med sin far. Så jeg har ikke noe dårlig samvittighet for at jeg gjør dette uten en far med på laget. Men jeg skulle gjerne skulle hatt en mann, men når det ikke er noen i sikte så er dette løsningen for meg :-)

Har selv ei tantejente på 15 som nå nesten ikke har kontakt med sin far og sine brødre fordi stemora er et stort naut! Hun har laget så vanvittig mye bråk siden hun kom inn i bildet da ungen var 2 år at det er ikke til å tro at det går an av et voksent menneske! Det toppet seg skikkelig i fjor pga noen bagateller som hun hang seg vanvittig opp i. Selv foreldrene til faren troppet opp hos dem og kjeftet dem opp. Godt de har tatt jentas side. Stemora har vært så forferdelig stygg med henne, og faren har aldri turt å ta jentas parti. Han har også vært en stor dust oppi dette. Men takk og pris for at jenta er så sterk som hun er og har mange andre rundt seg som støtter henne. Det er på langt nær alle som hadde tålt dette.

Skrevet

Gratulerer til alle med positive tester :-)

Jeg holder ikke til hos CFC, men på Rikshospitalet og har naturlig nok slev grunnet på dette med å få barn på denne måten. Vi er to kvinner.

Jeg er helt enig at biologi ikke sier noe om omsorgsevne. Jeg kjenner selv til barn som blir nedprioritert feks. i forhold til ny partner eller karriere.

Jeg velger dog ikke å sammenligne våre forsøk på å få barn ved hjelp av donorsæd med feks. de foreldrene som svikter barna sine, altså, jeg sammenligner ikke oss med de som svikter.

Hvis vi får barn skal vi jammen meg bli de beste foreldrene vi kan. Er det noen barn som er ønsket her i verden, så er det de som kommer til verden på denne måten. Uavhengig av kjønn eller antall, tror jeg disse barna kommer inn i svært ressurssterke familier, og det er det som teller for de fleste barn. Jeg vet at enkelte barn nok vil bli mer nysgjerrig på sitt opphav enn andre, og vi må faktisk leve med at det kan bli akkurat vårt barn.

Det ble også avgjørende for vår del, vi var innstilte på anonym donorsæd (blant annet fordi vi mente det var riktig og viktig at det var VI som var familien, og at det faktisk ikke er en "pappa", hverken som donor eller som farsfigur), men etterhvert tenkte vi at det faktisk kan være ok for en arving at det er en åpning for å få svar. Jeg mener uansett at vi er voksne nok til å ta valg på vegne av våre barn, og at vi må være forberedt på å håndtere konsekvensene. Og det tror jeg vi er.

Jeg var forøvrig tilstede og så domonstrasjonen mot felles ekteskapslov som kristenfolket dro i gang i Oslo, hvor de skjøv barna foran seg under parolen "ikke ta pappa fra meg" (som om noen hadde tenkt å nappe 3-åringer fra foreldrene), og jeg skal love deg at det var mye dårlig foreldreskap og vurderingsevne ute og gikk der. (for ordens skyld; de må gjerne være i mot ekteskapsloven, men barnehagebarn er ikke demonstranter).

Skrevet

Hei

Jeg er enig med dere over og satser på at jeg og mitt nettverk av venner og familie er godt nok.Drømmen min har alltid vært "postkort" familien med mann og mange barn, hytte og hund. Men sånn ble ikke livet mitt. Har tenkt mye på om dette er rettferdig eller ikke mot mitt barn men har ikke dårlig samvittighet eller kvaler ved mitt valg som er å stifte familie uten en far. Tror det er viktigere med et nettverk av med-mennesker som følger opp og er der, enn hvem der er.

Jeg tenker faktisk mer på sæd donor som sæd donasjon, dvs at det ikke er en donor som kan kontaktes eller være en del av barnets liv(slik som det kan være ved adopsjon) men mer som "blodgiver" om det er mer forståelig.. Jeg tror nok velger å være åpen om dette til de fleste også barnet, om alt skulle gå iorden - krysser fingrene for det, 4 uker og 4 dager i dag :-)

Det er mine tanker om dette.

Skrevet

Har snakket med CFC i dag, og det var selvfølgelig hun kvinnelige legen som ingen er fornøyd med! Hadde det veldig på følelsen at det kom til å bli henne. Men hun var ok på telefonen. Jeg er litt forundret over at de ikke setter seg inn i journalen til pasientene når man har en avtale om når man skal ringe dem. Det virket bare som de tok henne fordi hun var nærmest da jeg ringte. Ikke visste hun noe om hva jeg hadde gjort tidligere, så hun måtte lese litt i journalen og spurte meg i tillegg. I følge henne stod det ingen ting i journalen om hvor mye gonal-f jeg hadde brukt forrige gang.

Hun mente jeg skulle bytte om til menopur og øke dosen til 225 i.e. Hun virket litt overrasket over at jeg ikke hadde fått det før, og at de ikke hadde økt dosen siden jeg bare hadde fått ut 5 egg på det meste. Hun mente menopur er bedre siden det også er LH i den. Skulle visst bedre eggene. Nå har jeg jo hatt god kvalitet på eggene, men skulle gjerne hatt ut noen fler så man hadde fått på frys også. Kan jo ikke la det ene lille egget ligge alene i fryseren;-)

Tok en FSH-prøve på mandag, men har ikke fått resultatet av den enda. Går ut fra den må komme i morgen, ellers må noen ha rotet den bort.

Og så kom gynekologen min med beskjed om at hun skulle ha 4mnd overlegepermisjon fra neste helg! Morsomt-not! Fikk nå et par tlf.nr jeg kunne ringe når jeg trenger scanninger, samt hennes private mailadr. hvis det var noe jeg lurte på. Hun er så snill med meg:-) Men er veldig spent på vikarene!

Gjest Pippi9
Skrevet

Sikkert ikke så dumt med Menopur - jeg har brukt det hele veien og vært veldig fornøyd med eggene (selv om jeg ikke har blitt gravid)

Har vært hos gynekolog i dag og var klar for å starte nytt forsøk.... men så startet forvirringen. Gyn pleier å få stimuleringsskjema direkte fra CFC. Der stod det at jeg skulle har kort regime med Menopur fra i dag. Har ikke hatt det før. Fortalte at jeg hadde mailet med Lindenberg og at han mente jeg skulle fortsette som forrige gang med lavstimulert (Pergotime+Menopur) og at vi skulle prøve blastocystdyrking om det ble mange nok egg. Så da ringte gyn til CFC for oppklaring og fikk snakket med Jan Blaabjerg og de ble enige om langt regime med spray siden jeg hadde et forsøk i høst med dette hvor jeg fikk noen flere egg og med veldig bra kvalitet..... sukk, men sikkert ikke så dumt å ha flere egg å ta av når vi skal prøve blastocystdyrking. Da begynner jeg med spray 5. april og regner med at det blir uttak etter påske.

Skrevet

Gratulerer med positive tester, singel-ivf, alene35 og isola71!! Utrolig gøy at det ble så mange.

Men utrolig kjipt å lese at dere testet negativt Håpefull38 og januarjenta, dere har jo virkelig vært igjennom nok turer. :-( Skjønner det er tungt.

Dere som har testet positivtnylig, skal dere til tidlig ultralyd?

-Lykkeligalene, du må jo være spent som fikk satt inn tre egg!

Jeg skal neste fredag, er da nesten 7 uker. Veldig spent! Føler jeg kan slappe av litt mer om alt ser greit ut da.

Skrevet

Gratulerer til dere som har testet positiv! Håper trenden fortsetter:)

Skrevet

Sjøl om jeg prøver å la være så er jeg veldig oppmerksom på magen og kjenner nok litt etter symptomer. Har kjent litt på stikninger de siste dagene, men akkurat nå kjenner jeg mest på PMS-vondt-i-ryggen. Så er ikke så veldig positiv enda, men det er jo en uke igjen til test da.

Gratulerer til de som har fått positive tester og lykke til videre.

Skrevet

Pippi.... hva er blastocystdyrking? Har sett du har nevnt det flere ganger. Er det for å sjekke om egg utvikler seg ytterligere?

Skrevet

Ja jeg har fått time til ultralyd 01.04. Jeg føler også at jeg kan slappe av litt mer om alt er ok på ultralyd men vil nok ikke feire før jeg er over 3 mnd :-)

Skrevet

Heia!

Jeg har time til ultralyd allerede tirsdag 22.mars - er veldig spent! På alt i grunn:) Det er litt tidlig - men blir det vanskelig å se noe, så får jeg ta en time til om en uke eller to. Ellers er formen bra. Ikke kvalm enda, oppblåst som f... og ganske trøtt.

LA

Gjest Pippi9
Skrevet

Ja, når det befruktede egget utvikler seg videre fra å være firedelt e.l. På dag 2 så kan de fortsette å dyrke det noen dager til på laben. Etter ca 5 dagers utvikling kalles det en blastocyst. Det er da embryoet klekkes ut av skallet og fester seg til slimhinnen i livmora. Jeg kunne tenke meg å prøve det for å se hvordan eggene utvikler seg videre fra dag 2. Det skal visst nok være større sjanser om du kan sette tilbake en blastocyst men også større risiko ved å ha eggene flere dager i "prøverøret"

Skrevet

Spennende med ultralyder! Ja, kan ikke vente til å komme over tre mndr..men husker fra sist at bekymringene desverre fortsatte..."bare den ordinære ultralyden er over" , eller bare ungen blir født... osv.. ;-) Fortsatt en bekymret mor, men heldigvis litt roligere 2,5 år etter fødselen..

Spennende med dere som ruger nå også, kjenner veldig godt til det å lete etter symptomer. For meg kjente jeg absolutt ikke noe forskjell mellom det positive og negative ivf-forsøket. Hadde begge gangene mye gravid-symptomer første uka, og mindre og mindre symptomer mot testdagen.. Har hatt mye menssmerter fra rundt positiv test til nå, skummelt, men det er visst mange som har det sånn.

Skrevet

Gratulerer til dere siste som har testet positivt!

Minesmå: Takk, og i like måte!!:) Jepp, jeg har vært på tidlig ultralyd i uke 10. Også skal jeg enda en gang om et par uker. Liker å følge med på hva som skjer :) får du gjort det i norge eller drar du over?

Enig i alt dere sier om det å vokse opp uten far. det er jo noe vi gjør fordi vi så inderlig sterkt ønsker oss dette barnet, men vet at vi ikke har evigheter på oss. Jeg håper barnet kommer til å forstå valget mitt, i alle fall når det blir eldre. Men skulle gjerne blitt kjent med noen som gjør det samme som meg og kjenner litt på de samme tingene.

Noen her inne som er interessert i å møtes etterhvert kanskje? både gravide og fremtidige gravide;p jeg bor i oslo :)

Skrevet

Jeg tar privat ultralyd her hjemme ja. Selv om det er dyrt blir det jo billigere enn å fly til Køben. ;-) Jeg kommer også til å bestille meg en rundt 12 uker. Hadde ultralyd da sist også og det var utrolig gøy å se babyen da!

Skrevet

Nå har jeg endelig fått svaret på FSH-prøven, og den var på 8. Superbra i følge gynekologen min. Betyr at jeg enda har gode egg. Hun mente at menopur ville være bra for meg. Skulle visst være å foretrekke for kvinner som nærmer seg 40. Så hun har stort håp om at jeg kommer til å lykkes. Synes CFC tar litt for lett på dette med opplegg. Er så lett å si at "vi kjører samme opplegg som sist" uten å ha sett i journalen og vurdert hva som er det beste. Virker som man må stå på og være kritisk selv. Da har jeg fått håpet litt tilbake. Det siste negative ivf var en stor nedtur.

Pippi9; så nå må du vente en mnd til? Kanskje vi blir høvelig likt i løypa da. regner med tur nedover i påskehelga. Har bestilt plass til deg og meg på gull-lista i mai:-)

Januar-jenta: Så synd det ikke gikk veien for deg denne gangen heller. Når får du starte med ivf her i Norge?

Skrevet

Pippi9: Jeg spurte forresten hun legen på CFC om blodfortynnende. Men hun sa det ikke hadde noe å si for implantasjonen. Gynekologen min sa tidligere at jeg skulle få det hvis jeg ble gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...