hedvig72 Skrevet 8. mars 2011 #101 Skrevet 8. mars 2011 Gratulerer begge to, er kjempe glad på deres vegne, og så er det utrolig kjekk lesning for oss rugere. Har selv fått to inn og to på frys. Går dere rett tilbake på jobb etter innsett eller tar dere det med ro noen dager?
tingeling71 Skrevet 8. mars 2011 #102 Skrevet 8. mars 2011 Gratulerer så masse til både minesmå og lykkeligalene. Glimrende jobbet (eller ruget kanskje
singel_IVF Skrevet 8. mars 2011 #103 Skrevet 8. mars 2011 Gratulerer så mye dere som har testet positivt. Måtte den klore godt fast! Jeg har forresten også testet positivt (bare ikke annonsert det så veldig her). skal til Køben i morgen (onsdag 9/3) og ta blodprøve og ultralyd. flere som skal dit da? si ifra så kan vi møtes!!
MissTaurus Skrevet 8. mars 2011 #104 Skrevet 8. mars 2011 Gratulerer til dere med positiv test! Håper dere setter standarden for oss andre.
tingeling71 Skrevet 9. mars 2011 #105 Skrevet 9. mars 2011 Da har jeg vært på mitt første egguttak. Forundrer meg at de overhodet ikke hadde peiling på at jeg aldri har vært hos dem før. Så når de lurte på hvor mange egg de skulle sette inn sa de kun ett. Bare ett? sa jeg og så ble vi enig om 2. Vel oppe på benken strevde hun lenge for å finne en åre å stikke i, prøvde seg på hånden, men det gjorde bare vondt. Så da sa de at du er en sterk kvinne, vi kjører på uten. Så det ble kun lokalbedøvelse. Veldig vondt når hun stakk, ble helt kvalm etterpå, følte meg slett ikke særlig i form og ble liggende en halvtimes tid før jeg gikk derfra. Fikk ut 6 egg. Så nå får jeg bare håpe på at alle sprøytene de 2 siste ukene og vondtene i dag ikke er forgjeves. Dere som har gjort dette før? Hvordan er innsettet? Må man ha bedøvelse da også eller bare plasserer de egget inn i livmoren? Det jeg lurer på er vel om det også er vondt?
Stjernemagnolia Skrevet 9. mars 2011 #106 Skrevet 9. mars 2011 Kjære vene Tingeling uttak skal ikke gjøre så vondt! Du må si ifra om du trenger mere bedøvelse for det kan være individuelt hvor mye man trenger. Synes synd på deg nå for det er ikke meningen du skal sitte igjen med en skrekkopplevelse. De fleste har litt vondt etterpå ikke under inngrepet Innsett er som en normal gynekologisk undersøkelse Gratulerer med 6 egg ut, måtte minst ett av dem være gullegget du venter på. Tvi, tiv..
tingeling71 Skrevet 9. mars 2011 #107 Skrevet 9. mars 2011 Si i fra? Jeg lå jo og hoppet på benkenn nærmest. Sykepleieren forstod at det var vondt, holdt meg i hånden og jeg tror jeg knep veldig hardt i den. Ser at det er flere her som har klaget litt på hun damen som gjør uttak, det var henne jeg var inne hos i dag.
hedvig72 Skrevet 9. mars 2011 #108 Skrevet 9. mars 2011 Tingeling, jeg tror hun er uerfaren og litt hardhendt. Var skjelven da jeg såg henne i gangen på klinikken da jeg skulle ha innsett, men heldigvis var det en mann, ikke Svend som gjorde det. Vi får håpe på at hun ikke setter inn egg.....Innsett er ikke vondt, selv om jeg hadde trange ganger og han måtte jobbe litt var det helt ok. Lykke til, håper det går bra med eggene dine:-)
Håpefull38 Skrevet 9. mars 2011 Forfatter #109 Skrevet 9. mars 2011 Så bra at du har fått ut 6 egg, Tingeling! Har hørt flere historier om hun dama som tok ut på deg. Mange som har hatt forferdelige smerter. Synes at de som har opplevd det bør si fra til CFC på en eller annen måte. Hun skulle sette inn egg på meg forrige gang, men hun klarte ikke å få dem helt opp til slimhinna. Styrte noe voldsomt der inne. Måtte prøve å hoste for at hun skulle få de opp, men det gikk ikke. Måtte hente Svend til å sette dem inn. Det gjorde han uten problemer. De andre som har satt inn har aldri plagdes med å få dem på plass. Normalt skal du ikke kjenne så mye til et innsett. Er som en inseminasjon. Lykke til videre! Gratulerer med graviditeten, Singel_IVF!
singel_IVF Skrevet 11. mars 2011 #110 Skrevet 11. mars 2011 Tusen takk for det, Håpefull38! Ønsker deg masse lykke til med testingen i morgen!!!!
Gjest Pippi9 Skrevet 11. mars 2011 #111 Skrevet 11. mars 2011 Enig med Håpefull38 om at man må gi tilbakemelding når man opplever dårlig behandling - vi er da kundene deres! og de vil jo oss alt godt selv om det går litt fort unna noen ganger eller at de er klumsete. Gratulerer med graviditeten singel_IVF! Kommer du etter i morgen Håpefull38? ;-) Fingers crossed!
MissTaurus Skrevet 11. mars 2011 #112 Skrevet 11. mars 2011 "Dama" satte inn hos meg sist, og det gikk greit. Men, hvis det er flere her som ikke er fornøyd kan det være greit å si i fra. Krysser også fingrene for deg Håpefull38!
tingeling71 Skrevet 11. mars 2011 #113 Skrevet 11. mars 2011 I dag har jeg vært til innsett Fikk jo ut 6 egg, av de var det kun 2 som egnet seg til videre bruk og begge ble satt inn i dag. Innsettet gikk fint. Tror det var Svend som gjorde det, han var jo blid og omgjengelig. Merket at jeg var noe stresset i det han satte inn spetelet, ikke noe unormalt med det, det er jeg alltid, men da er det bare å ta 2 dype pust og konse på å slappe av så går det greit. De 2 eggene hadde delt seg i 4 og 6, eller var det 6 og 8? 4 og 8? Forvirret Husker ikke helt. Men damen på laben mente det måtte være 2 gutte egg, for de var så store. Så er det bare å vente og se. Er hvertfall i godt humør i dag. Fikk med meg crinone for 14 dager og det skal vel gå greit å bruke, så lenge det ikke er mer sprøyter så er jeg fornøyd. Håper veldig for deg Håpefull38. Mange gode tanker er på vei din vei.
lykkeligalene Skrevet 11. mars 2011 #114 Skrevet 11. mars 2011 Huff, vanskelig med slike tilbakemeldinger... Men som du sier Pippi9, vi er kundene deres. Jeg går ikke tilbake til en dårlig frisør - men når jeg skulle ned på andre ivf, klarte jeg ikke å si fra at jeg ikke ønska henne igjen. Ble superlykkelig når jeg fikk Jan. Det står så mye på spill for oss - økonomisk, tid og psyke - så kun det beste er godt nok. Jeg sa fra etter 2.uttak til sykepleieren som fulgte meg inn på hvilerommet. Men en mer formell henvendelse er kanskje på sin plass. Håpefull38: Får du sove i natt? Jeg kommer til å sprette opp for å sjekke hvordan det går med deg:-) LA
Håpefull38 Skrevet 11. mars 2011 Forfatter #115 Skrevet 11. mars 2011 Tok en sniktest i dag. Regnet med at om den var "skikkelig" positiv, så kom den til å være positiv i morgen også. Men den var negativ! Kunne skimte en skygge hvis jeg la godviljen til. Det er sikkert hcg gfra sprøyta som henger litt igjen. Så regner med at den er negativ i morgen også. Burde vel vist noe i dag hvis det skulle bli positivt siden det er dag 16. Så det var visst ingen gullegg denne gang heller! Ikke nok med det, men rett etter test så måtte jeg sitte 2 timer i bil sammen med faderen for så å gå i en begravelse til et eldre familiemedlem. Måtte bare prøve å ikke tenke på dette. Kom hjem i ettermiddag og da var det litt brune rester på papiret og litt svakt rødt. Har ikke kommet mere etter det, og det kjennes ut som mensen er på tur. Og nå kom tårene da jeg leste alle lykkeønskningene fra dere snille damer! Skal i familieselskap i morgen, men kjenner jeg har mest lyst til å være hjemme. Er så møkk lei alle disse nedturene. Hadde man bare visst hva som gjør at det ikke fester seg! Blir ihvertfall ikke noe ny tur før i påska. Må ha minst ei lønning til før jeg kan dra. Kan hende det da blir innsett på 40-årsdagen min! Hvis jeg kommer meg nedover da. Er jo noen superhellige dager innimellom der.
Gjest Pippi9 Skrevet 12. mars 2011 #116 Skrevet 12. mars 2011 Nei så forferdelig kjedelig Håpefull38 :-( stor trøsteklem fra meg! Man må jammen være sterk og rik i denne prosessen... Lurer selv på hvor mange ganger jeg orker, men klarer ikke helt å slippe det heller når alt ser fint ut helt til jeg skal teste. Har plaget Svend med en del spørsmål om hva man kan gjøre for at det skal feste seg men får ikke mye til svar, så de vet nok ikke så mye om dette de heller. Skal prøve blastocystdyrking neste gang, så får vi i alle fall se om de utvikler seg så langt. Håper du klarer å slappe av og nyte litt "fri"fra sprøyter og UL - en pause gjør godt både for kropp og sjel :-)
januar-jenta Skrevet 12. mars 2011 #117 Skrevet 12. mars 2011 Utrolig kjipt Håpefull38, vet akkurat hvordan du har det da testen viste negativ til meg også og mensen er i anmarsj. Livet er utrolig urettferdig og kjipt akkurat nå! Vet sannelig ikke hvordan jeg skal få nye krefter og nytt håp....
Håpefull38 Skrevet 12. mars 2011 Forfatter #118 Skrevet 12. mars 2011 Takk for klemmen, Pippi9! Var nok negativt i dag også. Blør litt så regner med mensen er på tur. Kjennes ihvertfall slik ut. Håper bare den kommer nå slik at det kan bli tur i slutten av april. Bare ikke denne påska ødelegger. Må finne ut når gyn tar ferie. Har sendt mail til Svend, og håper bare at det er han som svarer og ikke noen av sykepleierne! Spurte om det var noe som skulle forandres på, men får vel sikkert samme opplegg som sist. Når starter du på igjen Pippi9?
Klar39 Skrevet 12. mars 2011 #119 Skrevet 12. mars 2011 Så utrolig trist Håpefull 38 og januarjente. Dere hadde virkelig fortjent en positivt test. Det er litt av en reise dette her :-( Sender dere en stor trøsteklem og håper det vil hjelpe litt!
lykkeligalene Skrevet 12. mars 2011 #120 Skrevet 12. mars 2011 Nei og nei Håpefull38... Dette var trist. Beundrer ditt pågangsmot og forstår at det er godt å planlegge neste tur. Si fra om du trenger mellomlanding og pit-stop i Oslo neste gang. Du kan få husrom og hjerterom hos meg. God klem fra meg. Januarjenta: Du er tøff som står i dette. Håper ventetiden her i Norge går fort for dere. LA
Gjest Pippi9 Skrevet 12. mars 2011 #121 Skrevet 12. mars 2011 Det var kjipt å høre at det ble negativt på deg også Januarjenta :-( synes det er veldig rart at det ikke har klaffet for deg etter så mange forsøk du som er så ung - kan det være noe som bør utredes? Kjenner til endometrisen din, men kanskje det er noe annet også? heier på deg! Håpefull38: venter mensen neste helg og er da klar for nytt forsøk.
MissTaurus Skrevet 12. mars 2011 #122 Skrevet 12. mars 2011 Uff, skikkelig leit å høre at det ikke gikk veien for dere Håpefull og Januarjenta. Det hadde virkelig vært på tide nå. Du er tøff Håpefull som satser videre etter så mange forsøk. Ikke så lett å opptre som normalt i selskap med andre mennesker. Men, kanskje kan det være greit å tenke på noe annet for en stund. Hadde vi bare visst hva som skal til..
tingeling71 Skrevet 12. mars 2011 #123 Skrevet 12. mars 2011 Håpefull38 og Januarjenta: Så mange som heier på dere og sender gode varme tanker.... håper jo at det gir dere litt mot på veien videre. Hadde vært fint om det var mulig å finne ut hva som gjør at noen lykkes og andre ikke og hva som gjør at det ikke fester seg. Sender mange varme tanker hvertfall.
Alene35 Skrevet 13. mars 2011 #124 Skrevet 13. mars 2011 Huff og huff Håpefull 38! Stå på, nestegang kommer du med på lista du å! Kjenner ei som lyktes på sin 40 års dag så det er sikkert en lykkedag! Vil bare si at du og dere andre har gikk meg en kjempestøtte gjennom tøffe dager alene. Har ikke skrevet mye(en gang mens jeg vetnet i Kjøbenhavn) men vært inne og lest om symptomer og hvordan det har gått med dere alle - dere har gikk meg masse positiv energi og jeg tror jeg kan hive meg på GULL listen! Testen var positiv i morges men skal egentlig ikke teste før i morgen! Skal rett til legen og ta blodprøve(flere av testene var svakt positive sist også men da var det kjemisk graviditet) Så her kommer iallefall enda et (mulig positiv) tilskudd til listen!
Måne66 *gravid* Skrevet 13. mars 2011 #125 Skrevet 13. mars 2011 Så spennende, Alene35! Jeg tar sjansen på å sende en forsiktig gratulasjon og lykkeønskinger for blodprøven :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå