minesmå *2 i magen* Skrevet 20. februar 2011 #26 Skrevet 20. februar 2011 Å, godt å høre at jeg på generelt grunnlag kan ta det med ro inntil videre! Blir veldig spennende i morra, lykke til håpefull og lykkeligalene! Jeg har time 13.40, så er jo ikke etter.
minesmå *2 i magen* Skrevet 20. februar 2011 #27 Skrevet 20. februar 2011 Er det noen av dere som tar eller har prøvd dispril ifm IVF for blodfortynnende effekt? Tenkte litt på det denne gangen, men ikke somlet meg til å kjøpe.. Prøvde babyklister forrige gang, og på en av inseminasjonene, men droppet det nå. Andre gode tips til rugetida (som jeg håper starter i morra)?
Lille Egg *3. IVF* Skrevet 20. februar 2011 #28 Skrevet 20. februar 2011 Juhu! Jeg er også på CFC mandag i halvnitiden for uttak. Trudde jeg skulle ha uttak på fredag, men da jeg kom for scanning på CFC på torsdag, var ikke eggene blitt særlig større siden onsdagen. Var på ny scanning på lørdag og det var så mange og storre eggposer at Steen(?) ikke gadd måle eller telle dem. Har nå superspreng og gleder meg til å få "lettet på trykket". Innsett på onsdag etter lunsj. Ettersom jeg trudde jeg skulle ha uttak på fredag, ble det altså to ekstra dager og nesten en uke i Køben. Dessverre er min kjære reist hjem i kveld og jeg må booke om flybilletter og ordne med parkering for de to ekstra dagene på flyplassen. Fri har jeg fått fra jobben og også. Ikke akkurat slik jeg tenkte dette skulle gå, men pytt. Har kost meg i helga og bor nå privat til jeg reiser hjem på onsdag. Hadde jo vært litt gøy å hilse på dere andre. Men dere kan jo ta kontakt om dere ser meg surre rundt der i røde sko og rød veske. :-) Og hvis ikke, så lykke til dere andre. Nå er det gull vi går for!!!
Håpefull38 Skrevet 20. februar 2011 Forfatter #29 Skrevet 20. februar 2011 Da er jeg akkurat kommet til Køben og har sjekket inn på hotellet! Tusen takk for alle lykkeønskninger! Pippi9: Jeg har også spurt CFC om blodfortynnende, men fikk til svar første gang av Jan at han trodde ikke det hjalp meg. Under dette forsøket spurte jeg om det kunne hjelpe med blodfortynnende eller HCG-støtte. Fikk til svar av Marianne at HCG- støtte kunne være noe for meg. Sa ingen ting om blodfortynnende. Det kan da vel ikke skade å prøve hvis de ikke vet om det hjelper. Kanskje gjør det det! Skal spørre i morgen også. Har i hvertfall en avtale med gyn om at jeg skal få blodfortynnende hvis jeg blir gravid. Har hatt superømme pupper de siste dagene, det hadde jeg ikke før 2-3 dager etter innsett forrige gang. I tillegg til masse slim(sorry for detaljer) som jeg heller ikke hadde så mye av sist. Så nå tror jeg forholdene må være perfekte;-) Henger kanskje igjen litt hormoner siden sist. Lille egg: Du får komme inn på kafeen på senteret ved CFC. Er sikkert der rundt 11.
Lille Egg *3. IVF* Skrevet 21. februar 2011 #30 Skrevet 21. februar 2011 Hei Håpefull38! Det ble ikke noe cafe i dag selv om jeg passerte den inne på senteret. Var ikke helt i form etter uttak, men vil gjerne forsøke igjen på onsdag om det lar seg gjøre. Er nå i overraskende bra form etter å ha fått lokalbedøvelse og ikke "sjampis" denne gangen. Til tross for ørti eggposer, ble det "bare" seks egg ut. Tror ikke de tok ut alle heller. Det var første gang jeg møtte Lindeberg selv. Han var jo hyggelig. Men nå en god lur. Er spent på hvordan det gikk med dere andre i dag. :-)
minesmå *2 i magen* Skrevet 21. februar 2011 #31 Skrevet 21. februar 2011 Seks egg er jo bra! Av mine 13 hadde 7 blitt befruktet, og seks delt seg riktig! Over all forventning etter forrige runde med tre egg ut og ett befruktet! Akkurat samme medisiner.. Jeg fikk satt inn to egg nå, og 4 på frys. Det hadde jeg ikke trodd jeg skulle få, så er veldig fornøyd og glad nå. :-) Hvordan gikk det med resten?
Isola71 Skrevet 21. februar 2011 #32 Skrevet 21. februar 2011 Ser at flere av dere kun har fått lokalbedøvelse ved uttak nå. Er det ny policy der nede? Eller kunne dere velge? Blir litt engstelig med tanke på uttak onsdag. Jeg vil veldig gjerne ha champagne, nemlig.
minesmå *2 i magen* Skrevet 21. februar 2011 #33 Skrevet 21. februar 2011 Forrige gang fikk jeg bare lokalbedøvelse ( men fikk lagt inn veneflon så hadde vel fått champagne om jeg hadde ropt og skreket litt ;-)). Denne gangen fikk jeg veneflon med "champagne", og lokalbedøvelse i tillegg. Ble ikke spurt noen av gangene.. Begge uttakene gikk helt greit, men det var litt mindre vondt, spesielt rett etterpå, med champagne itillegg.
Lille Egg *3. IVF* Skrevet 21. februar 2011 #34 Skrevet 21. februar 2011 Fikk heller ikke velge hva jeg ville ha. Lindeberg sa bare at denne gangen skulle de forsøke noe nytt, som var mer skånsomt. Jeg har omtrent ikke blødd denne gangen og var fin og rask i flere timer etterpå. Men plutselig gikk bedøvelsen over med en god del smerter. Men hva er vel dette i forhold til å føde og gå gravid med ulike plager?! Tar det derfor fullstendig med ro i kveld.Sykepleieren som km inn til meg etterpå spurte forresten om jeg hadde veneflon som han skulle ta bort, så det er vel litt hipp som happ hva de gjør? Fikk forresten Medrol denne gangen og har investert i babyklister og e-vitaminer. Akupunktur blir det jo også. Må dessuten flire av at CFC ikke akkurat holder seg til donorønskene mine. Sist fikk jeg en "bitteliten" donor, mens denne gangen har de funnet en kjempe. Jaja, høyden er jo egentlig så viktig for meg.
Håpefull38 Skrevet 21. februar 2011 Forfatter #35 Skrevet 21. februar 2011 Det ser ut som det er 5 som er tallet for meg, for jeg fikk ut 5 egg denne gangen også. Det var Lindenberg som tok uttaket, og jeg fikk ikke satt veneflon en gang! Ingen sjampis på meg denne gangen heller. Var veldig pigg rett etter uttaket, og fikk kommentarer av pleierne der at jeg så så sprek ut. Hun på siden av meg hadde det mye verre. Der var det mye stønning på hvert utpust og det kom en del styggord! Ble spurt om hvor mange egg jeg ville ha satt inn, så jeg spurte hva Svend mente. Fortalte han at Jan mente jeg bare skulle ha 2 sist pga muskelknuten. Da svarte han at nå var det han som skulle sette inn, så han syntes jeg skulle sette inn 3! Så da krysser vi fingrene for at det blir det! Fikk et par timer på kafe`med Lykkeligalene, og det var kjempekoselig! Det var ikke vondt å sitte en gang. Dro inn til byen etterpå og gikk på ny kafe`. Satt der også et par timer. Smertene kom først etter 5 timer. Har gitt seg litt nå, men veldig vondt å nyse. Isola: Det er ikke noe å grue for. Syntes ikke det var vondt uten sjampis! Kjente akkurat like lite som med. Men ber du om det, så får du det sikkert. Lille Egg: Når skal du sette inn på onsdag? Jag skal ha akupunktur kl 13 og innsett kl 13.30. Kan godt ta en tur på kafe`. Lykkeligalene: Takk for kjempehyggelig prat! Spent på hvordan det gikk med deg!
Lille Egg *3. IVF* Skrevet 21. februar 2011 #36 Skrevet 21. februar 2011 Grattis med 5 egg , Håpefull38. :-) Sender deg en PM.
lykkeligalene Skrevet 21. februar 2011 #37 Skrevet 21. februar 2011 Heia! Her gikk det skikelig bra i dag! alle 4 eggene var bra. 3 av de var blitt 8-delt og det 4. egget var 6-delt. Siden jeg er over 38 kunne jeg velge om jeg ville ha 2 eller 3 - og jeg går for gull og valgte 3:) Det siste som var 6-delt var ikke fryseegnet - men med 3 egg inn er jeg fornøyd:) Innsett med crinone var noe herk - hadde bare tatt det i går kveld og i dag tidlig, men var skikkelig sår. Jeg fikk "champagne" på første uttak men ikke på andre. Det var jan som tok ut sist - og han var mye mer smidig i utførelsen enn hun som tok ut første gang:/ Håpefull38: Veldig hyggelig med selskap og en god prat:) Da satser vi på BIM-treff i Oslo med store mager neste gang:) Minesmå: jeg visste ikke at du hadde tid rett etter meg før jeg leste her nå i kveld - men jeg ante vel at det var dere jeg så på venterommet når jeg kom ut:-) Lykke til videre med innsett og uttak og sprøyter og hormonsvinginger. Ta godt vare på dere selv! Nå skal det ruges! LA
minesmå *2 i magen* Skrevet 21. februar 2011 #38 Skrevet 21. februar 2011 Å, det var jo kjempebra, lykkeligalene! Og så spennende å ruge på tre! Jeg var så stressa og spent da vi kom dit i dag, så la ikke merke til noen der jeg... :-/ Tenkte egentlig du allerede var ute av dørene. Lykke til med rugingen.
Håpefull38 Skrevet 21. februar 2011 Forfatter #39 Skrevet 21. februar 2011 Det var jo kjempebra, Lykkeligalene!! Da har de delt seg fint, og nå må ihvertfall ett av dem sette seg fast. Synes det er litt skummelt å skal sette inn 3, hva om man plutselig sitter med 3 små alene!!! Men det er vel ikke så sannsynlig for oss "oppi årene". Ta det med ro i rugetiden og tenk på deg selv!
Lille smurf71 Skrevet 22. februar 2011 #40 Skrevet 22. februar 2011 Supert å følge alle dere som har hatt uttak/innsett de siste dagene! Liker denne tråden Trodde selv jeg skulle bli en del av CFC gjengen nå som jeg var i gang med hormonbehandling for 1.ivf forsøk etter 8 inseminasjoner hvorav 3 SA. Men, her ble ivf forsøket avbrutt før det egentlig hadde begynt. Ble ikke godt nok stimulert av Puregonkuren (150 ie), så da ble forsøket gjort om til enda et inseminasjonsforsøk hos Stork. Var der fredag, og føles veldig greit at jeg i hvert fall fikk gjort et forsøk. Selvom vi kun så noen få folikler på UL på dag11 så føltes det som et ras av egg på eggløsningsdagen. Har aldri kjent EL så tydelig, og var helt "støl og stinn" i 2 dager. Nå er jeg i det berømte "vente dpo land", og det blir spennende å følge alle dere andre som også skal teste i begynnelsen av mars. Jeg heier på dere alle, og satser på at vi er flere som tar det største gullet i disse VM tider! LYKKE TIL!
Lille smurf71 Skrevet 22. februar 2011 #41 Skrevet 22. februar 2011 Supert å følge alle dere som har hatt uttak/innsett de siste dagene! Liker denne tråden Trodde selv jeg skulle bli en del av CFC gjengen nå som jeg var i gang med hormonbehandling for 1.ivf forsøk etter 8 inseminasjoner hvorav 3 SA. Men, her ble ivf forsøket avbrutt før det egentlig hadde begynt. Ble ikke godt nok stimulert av Puregonkuren (150 ie), så da ble forsøket gjort om til enda et inseminasjonsforsøk hos Stork. Var der fredag, og føles veldig greit at jeg i hvert fall fikk gjort et forsøk. Selvom vi kun så noen få folikler på UL på dag11 så føltes det som et ras av egg på eggløsningsdagen. Har aldri kjent EL så tydelig, og var helt "støl og stinn" i 2 dager. Nå er jeg i det berømte "vente dpo land", og det blir spennende å følge alle dere andre som også skal teste i begynnelsen av mars. Jeg heier på dere alle, og satser på at vi er flere som tar det største gullet i disse VM tider! LYKKE TIL!
Gjest Pippi9 Skrevet 22. februar 2011 #42 Skrevet 22. februar 2011 Ønsker dere alle sammen lykke til med VM-gullene! Det er så mange som er i Køben i disse dager at jeg har mistet helt oversikten.....;-) Håpefull38: ble det blodtynnende på deg?
Håpefull38 Skrevet 22. februar 2011 Forfatter #43 Skrevet 22. februar 2011 Har ikke fått spurt enda! De her legene løper jo ut av rommet med en gang de har tatt ut eggene, så det går jo ikke an å få spurt om noe! Var ikke kommet opp av benken en gang da Svend forlot, så da han åpnet døra kunne hvem som helst ha sett "rett hjem". Heldigvis gikk det ingen forbi;-) Får spørre i morgen før innsett. Håper bare ikke det er hun kvinnelige legen som rotet sånn oppi der sist. Svend måtte ta over for henne for hun fikk det ikke til. Er fristet å spørre når jeg melder meg om hvem som skal gjøre det. Har sittet i timesvis på kafe og restaurant i dag. Vært på en italiensk restaurant på Kulturtorvet. Kan sterkt anbefales! Kjempekoselig plass og veldig hyggelig betjening. (Ble sjekket opp av en av kelnerne der i sommer. Han ville absolutt ha tlf.nr mitt og ville at jeg skulle drikke vin med ham etter jobb!!! Har heldigvis ikke sett ham der nå) Pastaen og ostesausen er bare helt fantastisk! Nylaget foccacia og oliven blir satt på bordet før maten kommer. Og jeg som til vanlig ikke klarer å spise oliven synes de her er helt nydelige! Har spist det samme der 3 ganger nå! Alt de bærte ut så fantastisk ut, så jeg lurer på at jeg må dit i morgen også. Da skal jeg spise noe annet;-)
hedvig72 Skrevet 23. februar 2011 #44 Skrevet 23. februar 2011 Jeg har stor tro på at det blir positiv test for mange i mars! Har fått piller av en homopat, de skal hjelpe egget til å feste seg. Innholder visst nok bare salt...Frøya klinikken bruker disse før og etter innsett. Tro kan flytte fjell, så jeg prøver å "mane" et lite egg til å feste seg:)
Håpefull38 Skrevet 23. februar 2011 Forfatter #45 Skrevet 23. februar 2011 Nå ruger jeg på 3 flotte egg:-) Det var ett til som hadde delt seg riktig, men det kunne ikke fryses. Lindenberg viste sykepleieren grundig hvordan muskelknuten min lå i forhold til slimhinna. Han sa det var sjelden de fikk så gode bilder av et fibrom. Fikk meg en god latter der oppe, og det skal jo hjelpe på! Lindenberg sa jeg kunne reise meg da han hadde satt inn eggene. Hvor både jeg og sykepleieren sa samtidig at han nok måtte fjerne instrumentene først! Han sa at jeg bare skulle ta med meg det spekteret, men sykepleieren nektet for det var så dyrt! Jeg måtte si at jeg ikke hadde noe tro på at jeg kom til å få bruk for det hjemme, så han skulle bare ta det. Vi lo godt alle 3. I tillegg fortalte han om en tabbe han hadde gjort da han jobbet som lege på Rikshospitalet. Så nå er det bare å vente lenge, men jeg håper og tror det vil skje noe nå! Skal ta hcg-støtte dag 1,3 og 5 og har testdag 12.mars.
tingeling71 Skrevet 23. februar 2011 #46 Skrevet 23. februar 2011 Ja, latter skal jo være bra Uansett fint å få med seg på veien. Ønsker dere lykke til alle dere som går og ruger nå, har mistet litt oversikten jeg også. Jeg skal på første scan på fredag og var å hentet Gonal-F i dag. En på 450 ie og en på 900 ie. Jeg skal ta 225 ie pr dag i 6 dager. Også lurer jeg litt på.... på resepten står det 2 x 900 ie + 1 x 450 ie. Trenger jeg begge 900 ie pakkene da? Og Orgalutran begynner jeg med på dag 7 i syklusen?
lykkeligalene Skrevet 23. februar 2011 #47 Skrevet 23. februar 2011 Håpefull38: herlig at det ble 3 egg inn:) Hvilken HCG støtte skal du ta? Høres ut som noe annet enn crinone? Tingeling71: I tilfelle de vil at du skal ta mer enn 6 dager er det greit med noe ekstra - men skal du bare ta 6 dager er det nok med en på 900 og en på 450. Det finnes i 300 også - så kanskje du får ta ut en på 300 ved behov på apoteket? Det er dyre dråper å ha liggende:/ Lykke til med oppstarten:) LA
MissTaurus Skrevet 23. februar 2011 #48 Skrevet 23. februar 2011 Så flott Håpefull38 at du fikk satt inn 3 egg. Humor må man ha i denne prosessen:) Nå er det bare å håpe at eggene klistrer seg fast. Lykkeligalene; Ovitrelle gis som HCG støtte. Jeg har brukt det 2 ganger og det utsatte spottingen med flere dager.
Håpefull38 Skrevet 23. februar 2011 Forfatter #49 Skrevet 23. februar 2011 Skrev litt feil lenger opp. Skal ta HCG-støtte dag 1, 4 og 7. Lykkeligalene: Crinonen er progesteron, HCG er graviditetshormonet. Utsetter mensen noen dager og skal lure kroppen til å tro at den er gravid. Fikk det siden jeg blør tidlig hver gang. Det er eggløsningssprøytene de bruker til det. Skal ta pregnyl. Lindenberg sa jeg skulle ta halvparten i ei sprøte og den andre halvparten i ei annen sprøyte. Skulle ta den ene og legge den andre i kjøleskapet til neste skal tas. Går det an å la den ligge i kjøleskapet i 3 dager når den er åpnet og blandet? Gynekologen min sa jeg måtte ha flere ampuller, for jeg skulle bare ta en liten dose av den og resten måtte kastes. Det mener jeg å ha hørt fra før også. Noen som vet?
Lille Egg *3. IVF* Skrevet 24. februar 2011 #50 Skrevet 24. februar 2011 Vel hjemme fra Danmark rugende på 3 egg. To firedelte og et todelt. Måtte krangle litt for å få lov til å sette inn det siste. Alder og antall forsøk ble tunga på vekta. Det lille todelte egnet seg uansett ikke til frysing. Denne gangen er det Crinone som gjelder og jeg fikk utdelt en g-test for første gang. Opplevde at ett egg hang igjen og de måtte ordne klart for ny innsetting. Det ble ekstra lenge med sprekter innabords og er litt sår fortsatt. Hadde en merkelig god følelse da jeg suste ut mot flyplassen like etterpå. Fikk sjokk da noen ropte navnet mitt på bussen - der satt en tidligere kollega av meg - en sladrekjerring av verste kaliber. Det ble mye roing gitt, for jeg er ikke spesielt åpen om prosessen overfor så veldig mange, selv ikke nærmeste familie. Ellers hyggelig cafébesøk med Håpefull 38, som også kom inn nesten samtidig for akupunktur (vodoobehandling!?). Da krysser vi fingrene for babyboom blant IVF-erne fremover! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå