Håpefull38 Skrevet 16. februar 2011 #1 Skrevet 16. februar 2011 Den forrige tråden ble miserabel. Ingen positive tester, enda så mange som vi var! Da satser vi på nytt, gir oss ikke før vi sitter med GULLET i armene!!! Jeg fikk da tlf fra Lindenberg i går ettermiddag. Han lurte bare på om jeg hadde fått hjelp tidligere på dagen og om alt var greit! Jeg ringte etter scanning, og da skulle en sykepleier ringe tilbake og avtale hva vi skulle gjøre videre. Etter 2 timers venting ringte jeg på nytt. Avtalte med Marianne, så det var sikkert den beskjeden han hadde sett. Samtidig så han at jeg hadde fått hjelp, så det var da hyggelig av ham å ringe og sjekke at alt var greit! Og jeg ble så paff da han ringte at jeg glemte å spørre om noe jeg lurte på, så jeg måtte da sende en mail i dag tidlig. Får litt for lite gonal-f til fredag som er siste dag. Skal ta 187.5, men har bare 150 igjen da. Syntes det hadde var veldig dyrt å bestille ny penn til nesten 1800 kr for å bruke 37.5 i.e. I tillegg måtte apoteket få det med ilpost fra Oslo! CFC sa det ikke gjorde noe med litt lavere dose. Har jo tatt en dag ekstra i forhold til de andre gangene. Er så sinnsykt dyre billetter fra Nord-Norge nå, så jeg tenkte jeg skulle satse på uttak på mandag som Marianne sa var mest sannsynlig. Men spurte også om de tok ut på søndagene, og da svarte Marianne at de tok ut da om nødvendig, men hun regnet med at det ble mandag. Vi får se etter scanning på fredag! Så da var jeg like langt!! Blir vel enda dyrere billetter til fredag!
MissTaurus Skrevet 16. februar 2011 #2 Skrevet 16. februar 2011 God idé Håpefull 38! Vi må legge alt det negative bak oss og se fremover! Det haddet vært topp om det blir du som starter gulljakta! Får håpe det klaffer med uttak mandag og at det er mange gode egg. Jeg sendt mail i går til Lindenberg med spørsmål om jeg skulle fortsette neste måned eller vente noen måneder. Han anbefalte det siste. Det kan bli litt vanskelig å få det til før sommeren, men får bare ta tiden til hjelp selv om jeg ikke blir yngre:( Skal satse på kosthold som kan øke sjansene + at jeg har bestilt to bøker som forhåpentligvis har gode råd om hva som øker sjansen. Ingen ting skal være uprøvd.
tingeling71 Skrevet 16. februar 2011 #3 Skrevet 16. februar 2011 Enig med miss Taurus... hadde vært så bra om du håpefull var først ute med gullet Jeg venter på TR til tirsdag neste uke og skal da begynne på første forsøk med IVF. Sendte mail til CFC i går og ba om å få resept på medisiner av de, den er på vei sammen med skjema (som jeg antar er skjema over hvordan medisinene skal brukes?). Var hos fastlegen min for noen uker siden og fikk en henvisning til gynekolog, så nå har jeg endelig en fast gynekolog å gå til. De ringte meg opp hin dagen og var villig til å stille opp, det var bare å ringe når jeg trengte hjelp. Håper det klaffer første gangen jeg da. Lurer på å gå for assisted hatching med det samme, har en mistanke om at mine egg har hardt skall.... vet jo ikke, men i og med det ikke har skjedd noe som helst etter 5 inseminasjoner så raljerer tankene med den ene teorien etter den andre
minesmå *2 i magen* Skrevet 16. februar 2011 #4 Skrevet 16. februar 2011 Så kjedelig å vente noen mndr da, men sikkert lurt med litt pauser innimellom slagene. Er jo en enorm påkjenning både psykisk og fysisk dette.. Jeg skal ha uttak på lørdag og innsett på mandag, blir rush med bim-folk på CFC på mandag!! :-D Det var ikke mange folikler modne denne gangen heller, en på 17 mm og en på 18,( og 4-5 som var 12-14 mm. ). Håper egentlig på to egg inn denne gangen....
Stjernemagnolia Skrevet 17. februar 2011 #5 Skrevet 17. februar 2011 Hei håpefull38 I Gonal-f pennene har jeg observert det alltid er mer i pennen enn den oppgitte dosen. Selv bruker jeg aldri å klargjøre pennen før jeg setter første dose med pennen (sløser ikke med dyre dråper). Har brukt 187,5 hver dag og to ganger har jeg kjøpt Gonal pennen på 300 og den rekker til to dager dvs, det har vært 375 i hver penn om du ikke har klargjort pennen før bruk. (Skulle det formodning ikke være så mye igjen vil pennen ikke la seg trekke opp helt til innstilte dose.) God tur og lykke til! Alle dere skjønne damer i CFC-gjengen vil jeg også ønske lykke til fremover i jakten på gullegg som ligger der og venter på dere! Klem, klem
Lillie Vanillie Skrevet 17. februar 2011 #6 Skrevet 17. februar 2011 Lykke til alle sammen. Og håper det blir siste tur for dere alle, og kanskje spesielt for deg, Håpefull 38. Krysser fingre og tær, og er etter hvert veldig klar over hvor priviligert jeg er som kan få behandling på sykehus i nabolaget. Hadde barneønsket kommet litt før, måtte vi også dratt til Danmark, og det er en helt annen prosess, både rent praktisk og økonomisk. Heier på dere alle!
Tvillingmamma73 Skrevet 17. februar 2011 #7 Skrevet 17. februar 2011 Så flott at du lager ny trå, Håpefull38! Og helt enig...det er fryktelig dyrt å fly fra nord... Da jeg dro ned i januar steg turen med ca 1000 kroner pr døgn. Jeg hadde som deg uttak på mandag, men bestilte fly på torsdag, dagen før siste scanning....ha ha ha og jeg som ikke hadde gjort dette før.... Jeg fikk jo positiv test for noen uker siden og var på ultralyd i uke 5 for å se at det lå rett, hvilket det gjorde. Gyn kunne se 1 stk som lå fint til i livmora. Tidlig i denne uka var jeg på 7 ukers ultralyd og hei hei, der var det TO blinkende hjerter <3 <3 Si da at jeg har sovet døgnet rundt!! Nu e det bærre å håp og tru at de klora sæ fast i 7 mnd te!! Ønsker dere alle lykke te fremover
Håpefull38 Skrevet 17. februar 2011 Forfatter #8 Skrevet 17. februar 2011 Takk for støtten, damer! Pippi9 mente vi skulle lage en ny tråd siden det var så mye negative vibber på den andre. Den var veeeldig lang også. Så nå håper jeg det blir noen positive meldinger her på den nye tråden! Merkelig at ingen av oss skulle lykkes! Nå må det da bli vår tur;-) Miss Taurus: Hvorfor mente Lindenberg at du skulle vente noen mnd? Øker det eggproduksjonen neste gang? Tingeling71: Så bra at du er klar for ivf nå! Hvis eggene dine har hardt skall bruker de assisted hatching. Det har de brukt på mine 3 av 4 ganger. Kun den gangen jeg ble gravid de ikke trengte det! Merkelig! Stjernemagnolia: Jeg hadde ei 450-penn som jeg fikk mer ut av enn det som stod på. Trodde jeg skulle få det på den siste 900- penna også, men dengang ei! Når jeg skal begynne på ny penn har jeg ladet den først slik som det står. Tror det er for at man skal se at det kommer væske ut av den slik at den fungerer slik den skal. Jeg måtte lade den 2 ganger, for første gang kom det ikke noe ut. Da jeg ladet den på nytt synes jeg det kom mye ut, så jeg lurer på at det gikk med 37.5 ekstra. På den siste 450-penna kom det bare ut en bitteliten dråpe, så der gikk det ikke så mye bort. Er spent å se i morgen. Skal lade den på 187.5, så får jeg se om jeg får det eller om det bare er 150 igjen. Mintur?: Så fantastisk at det var 2 bankende hjerter på skjermen!!! Gratulerer med 2 i magen! Det var vel en stor overraskelse siden du bare hadde sett en først? Ser du skriver dialekt på slutten. Er du også fra Nordland? Sjekket prisene i dag, og det er forferdelig dyrt! Håper det blir uttak på mandag, for det var ikke lett å komme seg nedover på lørdag. Kommer ihvertfall ikke lengre enn til Oslo, og må da ta første fly over til Køben på sønd morgen! Men det var ikke mange billetter igjen!!
tingeling71 Skrevet 18. februar 2011 #9 Skrevet 18. februar 2011 Ok, så CFC bruker assisted hatching når de ser de må det, ellers ikke? Bare så det stod på prislisten og fant ut hva det var for noe og tenkte at det går jeg for Har fått resept og skjema fra CFC i dag. Skal bruke 225 gonal-f om dagen i 6 dager - har forstått at det er denne de endrer på i forhold til hvor mange og hvor store egg man får? Ellers orgalutran og ovitrelle - ovitrelle er eggløsningssprøyten? Henter dere ut all medisinen med det samme? Eller går det an å legge av? Tenker i tilfelle det ikke skulle gå veien så er det jo dumt å kaste bort mange penger på ubrukt medisiner. Er det noe av dette som kan være vanskelig å få fatt i? Ser det er sprøyter som skal tas. Setter dere sprøytene selv? Dette har jeg aldri gjort, er det vanskelig å få til?
lykkeligalene Skrevet 18. februar 2011 #10 Skrevet 18. februar 2011 Hei alle sammen! Da er uttak nummer 2 unnagjort - 4 egg ut. Det var en eggpose til, men den var tom. Så nå blir det lange dager til mandag. Har innsett litt over kl 13 og reiser kl 8.40 fra Gardermoen - så hvis ikke jeg kan få svar på eggdeling og befruktning søndag, kan det bli bomtur på mandag... CFC sa de ikke hadde folk på labben på søndager. Tingeling71. Jeg har satt sprøytene selv. Plundret med blanding av menopurpulver og væske på første ivf. Ba om å få gonal-f denne gangen og det var mye greiere å bruke (er en sånn penn) Jeg er ikke glad i stikkingen - så det har vært med delvis lukka øyner, pusteteknikk og mantraet"jeg-skal-lage-baby!" Her i Oslo er det ikke alle apotek som har medisinene. Så sjekk litt rundt. Jeg ville tatt ut det jeg skulle hatt av gonal-f og ovitrelle, og kanskje 2-3 av orgalutranen. Minesmå og Håpefull38: vi får ha kaffeslaberas på CFC på mandag:-) LA
Gjest Pippi9 Skrevet 18. februar 2011 #11 Skrevet 18. februar 2011 Tingeling71: du kan holde av medisinene på apoteket - jeg synes det er greit for da er du sikker på at de har alt du trenger, men slipper å bli sittende inne med mer enn nødvendig. De tar ikke retur, selv ikke på uåpnede pakker. Lykke til med stikkingen - det går helt sikkert bra. Jeg fikk demo hos gyn på hvordan blande (menopur) og sette sprøyten - anbefales. Ellers så synes jeg pusteteknikk fungerer bra - stikk på en lang utpust så slapper du mere av. Lykkeligalene: krysser fingrene for perfekt eggdeling :-) Selv har jeg emailet litt med Lindenberg og vi skal prøve blastcystdyrking neste gang om jeg har mange nok egg. Men først skal jeg ha en pausemåned.
Håpefull38 Skrevet 18. februar 2011 Forfatter #12 Skrevet 18. februar 2011 Har vært til scanning i dag og det var dukket opp fler follikler og en forsvunnet! Hadde 1 på 19, 2 på 16, 2 på 14(dobbelfollikel, lå tett med tynn hinne imellom. Så gyn visste ikke om det kom til å bli ett eller to egg av det), 1 på 13 og 1 på 12mm. Den største follikelen, på høyre side, hadde ikke vokst noe og blir antagelig ikke noe av. Så da slipper jeg kanskje uttak gjennom magen denne gang. Skal ha uttak på mandag kl 10.15. Fikk 187.5 ut av sprøyta i dag. Snakket med CFC og hun sa jeg skulle ta gonal i morgen også siden jeg tar det på morgenen. Det hadde ikke jeg regnet med, så jeg hadde ikke mer. Hun sa det ikke gjorde noe, men jeg var bare hjemme og hentet resepten og kjørte ned på apoteket i full fart for å høre om de kunne få det med ilpost fra Oslo. Så de skulle få det i morgen tidlig hvis det ikke var flyforsinkelser. Hun skulle bestille den på 300 i.e, så blir det ikke så mye som går til spille. Tingeling71: Gonal-f er ikke vanskelig å sette. Ikke så vond heller. Bare ta et godt tak i magen så kjenner du ikke så mye. Orgalutranen er verre. Den setter jeg i låret og den er vond ei stund etterpå. Lykkeligalene: Regner med jeg er ferdig på CFC kl 11 på mandag. Så vi kan godt møtes i kafeen inne på senteret som ligger inntil klinikken hvis du ikke har noe du skal gjøre.
Håpefull38 Skrevet 18. februar 2011 Forfatter #13 Skrevet 18. februar 2011 Lykkeligalene: 4 egg er bra! Ring dem i morgen litt sent på dagen, så får du høre om de er blitt befruktet. Eller så får du ringe dem kl 8 på mandag. Tror det er da de sjekker eggene. Det er jo egentlig bra at de dyrker dem i 3 dager, for da får du se hva slags egg som er gode. Selv om de har utviklet seg rett til dag 2, er det ikke sikkert de utvikler seg videre etter innsett. Pippi9: Hvor mange egg må du ha ut for å få blastocyst-dyrkning?
Hege72 Skrevet 18. februar 2011 #14 Skrevet 18. februar 2011 Lykkeligalene! Mitt forrige forsøk tok jeg ut egg på en lørdag og uttak mandag. Jeg ringte Mette Munch (sjefen på labben) på søndagen på hennes mobil for å høre hvordan det stod til med eggene mine. Det var hun selv som ga meg nummeret og ville at jeg skulle ringe. Hun var på jobb. Sånn jeg har forstått det så skal det være en på labben også søndager, men telefonen er ikke betjent. Mobilnummeret hennes er på skranken. Jeg venter med neste forsøk til juni/juli. Det var ei synsk dame som hadde pratet med pappa. Hun sa jeg ble ikke gravid før da. Så nå tar jeg en pause og får spart opp litt penger. Pappa skal prate med damen igjen neste uke da jeg ønsker å få vite litt mer. Spennende... Hun hadde visst overbevist pappa som er veldig skeptisk til sånn. Lykke til!
MissTaurus Skrevet 19. februar 2011 #15 Skrevet 19. februar 2011 Hei Lykke til dere som skal igang med uttak de nærmeste dagene! Satser på at det bare blir gullegg:) Håpefull 38: Jeg spurte om det var greit at jeg ventet litt siden jeg ville prøve med diverse kostholdsendringer som kan øke sjansen. Det hørtes ut som han mente det var greit. Men, som vanlig er det utrolig korte svar man får. Hege 72; morsomt dette med den synske damen og at faren din involverer seg! Får inderlig håpe at hun har rett.
lykkeligalene Skrevet 19. februar 2011 #16 Skrevet 19. februar 2011 Hei! Takk for tips - da skal jeg ringe i ettermiddag - tror de er der til kl 18. Mandag og kafe høres hyggelig ut:) Jeg har ikke noe annet på programmet enn forhåpentligvis innsett av 3 prima egg. Pippi9: Det høres interessant ut med blastocyst-prosjekt:) Hold oss oppdatert! God helg til alle prøvere:) LA
Gjest Pippi9 Skrevet 19. februar 2011 #17 Skrevet 19. februar 2011 Lindenberg ga meg ikke noe tall (antall egg), vi skulle se det an. Men jeg tenker at så lenge jeg har flere egg enn jeg kan sette tilbake så kvalifiserer det til blastocystdyrking. Har to ganger måtte destruere ett egg. Tenker at det må jo være bedre med blastocystdyrking enn frysing, og kostnaden er jo omtrent den samme. Uansett så hadde det vært veldig spennende å se hvordan/om de utvikler se til blastocyst - da vet vi jo straks mye mer :-)
minesmå *2 i magen* Skrevet 19. februar 2011 #18 Skrevet 19. februar 2011 Lykkeligalene, fikk du noe svar på befruktningen? Jeg har vært for uttak i dag, og fikk ut 13 egg! Ble veldig forundret da det ikke var mange modne folikler tidligere i uka. Denne gangen var det Claus som hadde uttaket, han har jeg ikke møtt før. Synes det gikk veldig bra, fikk litt "champagne" i veneflonen denne gangen. Sist fikk jeg bare lokalbedøvelse. Veldig spent på befruktningen nå da, men det er bare å vente til mandag..og venting er man jo vant til etterhvert. Lykke til håpefull og andre som har uttak og innsett disse dager!
Diddi72 Skrevet 19. februar 2011 #19 Skrevet 19. februar 2011 Hyggelig med ny tråd og ny giv her :-) Lykke til dere som farter nedover nå. Jeg har fått snakket litt med Svend. Lite nytt, han mener jeg skal fortsette med samme opplegget men starte med Gonal-f et par dager tidligere enn sist. Mente at noen ganger var det bare ingen folikler...uten noe spes grunn. Han sa og at jeg kunne prøve Tamoxifen istenfor Clomifen siden slimhinnen er veldig tynn når jeg har brukt hormoner. Kunne bestemme selv ?? så jeg er litt usikker, men får ta et valg snart kanskje ;-) Noen som har brukt Tamoxifen ?? Har sendt en mail vedr. et par spørsmål jeg lurer på og avventer svar...og så håper jeg å starte på'n igjen. Gir ikke opp nei! Har vært en lang tur i kjelleren men håper å klatre litt opp igjen ;-)))
Håpefull38 Skrevet 19. februar 2011 Forfatter #20 Skrevet 19. februar 2011 Lykkeligalene: Har du hørt med CFC om hvordan det står til med eggene dine? Da går jeg på kafeen og setter meg når jeg er ferdig med uttaket (ca kl 11). Får ta med meg en paracet så jeg kanskje klarer å sitte litt! Regner med at du kanskje er der omtrent samtidig? Denne gangen var First Hotel Vesterbro så dyrt, at jeg bestilte på Axel Hotel Guldsmeden. 4 stjernes med veldig gode tilbakemeldinger fra folk. Har ikke bodd der før. Pippi9: Spurte Lindenberg om blastocyst-dyrkning en gang, og mener han sa man burde ha rundt 6 egg ut. Tror det koster 5000 ekstra. Hvis du må fryse dem er det vel 2500 i tillegg. Minesmå: Det var da litt av ei eggsankning! Og du hadde ca 7 på ultralyd? Jeg har vel 7 stk nå, og håper det dukker opp et par til slik at det blir noen på frys også. Det ble noen dyre dråper med gonal på meg i dag! Hun på apoteket skulle jo bestille den på 300 selv om det stod 450 i resepten, men da jeg hentet den i dag så var den på 450. Og det ble da nesten 1800 kr for den ene dosen! Får inderlig håpe det var verdt det! Du får komme å møte meg og Lykkeligalene på kafe`på mandag. Når skal du sette inn? Diddi37: Noen ganger har man ikke eggløsning. Sånn er det bare med den kroppen! Så du trenger nok ikke uroe deg pga det. Hvor tidlig skal du begynne med Gonal-f nå da? Vet den kjellertrappa kan være veldig tung åklatre opp, men man greier det etterhvert;-) Ikke gi deg enda!
lykkeligalene Skrevet 20. februar 2011 #21 Skrevet 20. februar 2011 Jeg er så ør om dagene - så i går gemte jeg å ringe - kom på det etter kl 18 - så da venta jeg til i dag. Ringte på formiddagen og snakka med Klaus (tror jeg) Han kunne ikke si noe konkret om mine egg, men laboranten hadde sagt på morgenen i dag at alt så bra ut på et generelt grunnlag (så dere andre som har tatt ut egg fredag eller lørdag kan på et generelt grunnlag ta det med ro...) Jeg antar at om alle mine egg hadde paia, så hadde de sagt fra. I morgen drar jeg rett til Nørrebro stasjon og senteret - så da snakkes vi i morgen H38:-) - og kanskje Minesmå:-) LA
Gjest Pippi9 Skrevet 20. februar 2011 #22 Skrevet 20. februar 2011 Hei Håpefull38, For meg er regnestykket totalt sett litt annerledes. Fullt fryseforsøk koster kr 2500+4000 pluss litt medisiner og et par kontroller, blastocystdyrking kr 5000. Tenker at blastocystdyrking er et alternativ til vanlig fryseforsøk, får man så mange blastocyster at man har til frysing på det tidpunktet så er det bonus og et annet regnestykke. Uansett så har jeg lyst til å prøve blastocystdyrking (selv med færre enn 6 egg) for å se hvordan de utvikler seg - hadde vært interessant å vite! Jeg betaler, så da kan vel jeg bestemme? Har du forresten spurt om blodfortynnende? Jeg spurte Svend i en epost sammen med andre spørsmål og han svarte meg ikke vedr. blodfortynnende. Får se om jeg tar det opp igjen når jeg er i gang igjen. Lykke til i morgen alle tre, både med uttak og innsett av GULLegg!!
hedvig72 Skrevet 20. februar 2011 #23 Skrevet 20. februar 2011 Lykke til til dere som skal ruge på mange fine egg! Har på følelsen at dette blir en bra tråd:). Ang. blodfrotynnende sa min gyn at han og Hausken hadde hatt gode resultat med det. Han mente at forskningen ikke var tilfredstillennde for oss med noen år på baken.... Drikker på salvie og ingefær te, og får akupunktur. Syklusen min har ikke vært bedre på leeeenge så nå starter jeg snart på klomen. Har prøvd tamoxifen før, det ble få men gode egg og de modnes litt saktere..
Diddi72 Skrevet 20. februar 2011 #24 Skrevet 20. februar 2011 Håpefull: Skal begynne med Gonal-f 150 på dag 3, samme dag som jeg skal starte med klomifen eller tamoxifen. Sistnevnte skal man visst ta helt frem til egguttak. Hyggelig å høre at noen av dere skal treffes der nede :-)
minesmå *2 i magen* Skrevet 20. februar 2011 #25 Skrevet 20. februar 2011 Håpefull;ja, bare 6-7 folikler over 10mm på onsdag, så er veldig forundret over uttaket! Må jo ha vært mange av de som var umodne.. Jeg har med meg kone og barn på lasset denne gangen, så det blir vel bare en kjapp tur bort dit, men takk for tilbudet, veldig hyggelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå