Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hatt litt søvnproblemer med vår lille, han hater nemlig å sove på dagen (han er 11 uker). Etter han fikk mm i 17-tida ble han så trøtt og holdt på å sovne, men våkna opp og ville ikke sove.

Jeg prøvde å gi han mm på nytt, drakk ca 20 ml, skiftet bleie, prøvde med mere mat men han ville ikke ha.. så jeg la han i senga (med vanlige klær på), og han har sovet siden kl 19 tror jeg..

Når han nå våkner, når enn det blir, har dere tips til hva jeg skal gjøre?

Skal jeg stelle og mate han på soverommet i mørket, eller ta han med opp og på stua for mating osv..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei, jeg ville holdt meg til mørket på soverommet. Hvis han hadde rein bleie like før kl 19, så trenger du ikke skifte på han enda synes jeg.

Hadde min mini endelig sovnet etter en lang dag men før jeg hadde rukket å få på pysjen, så hadde jeg bare latt han sovet i de klærne han hadde på, såfremst det var behagelige klær da :)

Så ville jeg ha matet han på soverommet, lagt han og ventet til neste oppvåkning for bleieskift, evt se det ann.

Husker jeg tenkte søvn forran alt :D

Skrevet

Ja, det er litt det jeg tenker jeg å, søvn foran alt :) Han har kanskje sovet 2 timer til sammen siden han stod opp kl 8 i dag! Det er for lite.. Men da gjør jeg alt på soverommet tenker jeg :)

Skrevet

Ja, hadde holdt meg på et mørkt rom. Samme om du må bytte bleie. Min erfaring er at babyer blir lys våkne om det er for lyst rundt dem.

Skrevet

Plutselig sover han til i morgen tidlig ;) Det gjorde plutselig mi nemlig. Begynte å lure på hva som foregikk, men jammen var det godt! Og hvis han våkner før det er morgen ville jeg tatt alt på rommet ja, men jeg tror ikke jeg hadde giddi å skifte bleie hvis det ikke er bæsj. Her har vi på bleia både 11 og 12 timer og natta, og det har aldri vært noe problem :)

Skrevet

Han våknet en del ganger før det ble morgen, for å si det slik.. Han er så sulten for tida, driver å vurderer å gi han ett mme-måltid. Men han har jo sovet i sikkert 12-13-timer til sammen! men han er så urolig i søvne når klokka er 5-6.. Sliiitsomt

Skrevet

min er også sånn for tiden, våkner rundt kl 6 og babler i vei. Har pågått i noen uker nå og startet da han ble forkjølet. Innen det sov han til 8, så 6 er altfor tidlig for meg :) men skal jo ikke klage, han legger seg stort sett for natta rundt halv 8 :)

Godt å høre at han fikk sovet og hvilt den lille kroppen sin. Min sover heller ikke så mye om dagen, er blitt litt bedre enn da han var fra 4 ukers alder. Han sov ALDRI! Og jeg som trodde små babyer sov hele tiden, hvor feil kan man ta :) vet selvfølgelig at noen babyer sover mye om dagen da....bare ikke min.

Nå siden vi står opp i halv 7 tiden sover han vel 4-5 små dupper på 20-30 min om dagen.

det som gjorde forskjell for meg, var å legge han til sin første dupp allerede etter en time, ventet jeg for lenge med første dupp, ble hele dagen ødelagt. Lærte å se tretthets signalene hans, gnikking i øyenene, kloring/gnikking på hodet, gjesping selvfølgelig også lager han sånne små søte -jeg er trett- lyder :)

Og en ting til, har nattlampe både på soverommet og på badet, sånn at vi ikke trenger slå på lyset for å se om natta.

Skifter forresten ikke bleie fra han legger seg til han står opp såfremst det ikke er bommelom der :)

Skrevet

Er han ikke straks 3 mnd? Da holder han sikkert på med øking! Ammer du igjen? Eller pumper du?

Skrevet

Jeg skal lete litt etter signalene, for i dag har han kun hatt to dupper på 20 min. Jeg å trodde babyer sov hele tida :P

Han sover, og så skjer det et eller annet med han for han bråvåkner.. så skal han til å sovne igjen, men så bråvåkner han på nytt.

La han i senga i sted, satte på en sånn uro med behagelig lyd (bryter vel alle fornuftige soveregler nå, men desperate tider!).. og han skulle til å sovne, og så mistet han smukken så han våknet. Dette skjedde vel 3-4-ganger men trooor han sover nå. *krysser fingre* Ble så oppgitt isted at jeg kastet en smokk i gulvet.. stakkars lille gutten, jeg ser jo han er trøtt, likevel kaver og kaver han.

puttelita: -pumper ja, han får morsmelk fra flaske.(han har en fødselsskade som førte til at vi ikke fikk til å amme, fikk vi vite i ettertid...) 3 måneder 1. mars :) Mulig det er øking på gang ja.

Skrevet

Min gutt på 12 uker fungerer også aller best hvis han får en lang hvil tidlig på dagen. Kanskje din gutt har likt søvnbehov? Vi står opp rundt 8, og han er stuptrøtt igjen innen 9.30. Da legger vi ham ut på balkongen i vogna og han sover 2,5-3,5 timer der. Senere på dagen er det kun smådupper, vanligvis 2 stk på ca 30 minutter hver, rundt kl 14 og 16.30. Sovner fint om kvelden rundt 18.30 og kan sove hele natten. Jeg er sikker på det er fordi han får godt med søvn på dagtid at nettene er så bra, så jeg ønsker deg virkelig lykke til med dagsovingen!

Skrevet

Romsa; Det der var akkurat som jeg skulle ha skrevet det selv! Jenta mi på 3 mnd er stuptrøtt etter 1,5 time våkentid om morgenen. Vi står opp mellom halv 7 og halv 8 da, men ellers var det helt likt ;) Og hun sover aller best om natta hvis hu får sovet lang-duppen sin på 3-3,5 timer midt på dagen. Jeg er litt av den oppfatningen at søvn avler søvn, i alle fall når det gjelder denne frøkna her. I går hadde hu en veldig rotete dag på søvnfronten pga helsestasjonsbesøk og litt, og natta i natt falt hun liksom aldri ordentlig til ro. Sutring hver gang smokken ramla ut. Vanligvis sover hu jo så godt at hu ikke merker det..

Skrevet

Vi har hatt en super natt:) Tror nok søvn avler søvn til de fleste:) Han sovna i armene mine 1815 i går, jeg la han sovende i senga kl 19 og da sov han til 1945. Da våknet han og var sulten, så da tok jeg han opp og da var han våken til 21-22. Sov til klokka 3.30, fikk mat, sov til 5, fikk mat og sov til litt over 8.

Da tok jeg han opp i senga mi, ga han mat der og så vi og duppa litt begge to til klokka var 1030 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...