Gå til innhold

Ble oppringt av en jobb jeg hadde søkt på og de ville ikke tilby meg en stilling sa de

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

He he he he, du kunne jo vært venninna mi jo! Lurer på hvem du er.....

For hun er også litt sånn "jammen, jeg har jo DEN ansvarsfulle stillinga. INGEN kan jobben bedre enn meg. Og jeg er MYE DYKTIGERE en sjefen".......

Som ei anna ei over her sa: innsikt er en fin bil.....:-D

jenter er jenter verst...

Som jeg forstår det, er det ikke det at du fikk avslag som plager deg, men at de uttaler seg om dine lederegenskaper uten å ha opplevd de? Jeg kan forstå det og jeg synes det er trist at mange her ikke tåler at en jente stikker hodet litt fram...

Hvis de som intervjuet hadde hatt et snev av menneskelighet hadde de sagt at du får dessverre ikke jobben, men takk for interessen...Så kunne de heller fortalt deg deres grunn om du hadde etterspurt den...

Lykke til videre!

Har aldri sagt at jeg vet best, at dette er noe jeg gjør bedre enn alle andre osv. Når jeg har fortalt dere at jeg er ydmyk har mange bare ledd av meg. Reagerte bare på måten dette ble gjort på, ingen som liker at andre uttaler seg om en når de ikke kjenner dere eller hva? Jeg kan ikke trekke konklusjoner om noen før jeg kjenner dem eller vet hvordan de arbeider. Det er noe med at kvinner er kvinner værst, finner det merkelig at jeg ALDRI har blitt ansatt av eldre kvinner men av menn, og måten de har behandlet meg på. Har også en cv som tilsier at jeg kan være en god leder, hvis ikke hadde jeg ikke fått jobbene jeg har hatt, er jo tydligvis noen som kan se meg for den jeg er der ute.

Dette handler ikke om å opphøye seg selv til de grader, men mer om realiteter for norske kvinner i arbeidslivet, det ER tøft og det kan vel ingen legge skjul på.

Annonse

Du har helt rett, det jeg reagerte på var uttalelser av noen som ikke kjenner meg eller har sett meg i arbeid, er helt sikker på at det er mange damer som har opplevd det samme der ute. Synes det er en skjult form for mobbing.

ISA-

jeg ser du har fått flere tilbakemeldinger på at du har dårlig selvinnsikt.

Utifra det du beskriver i ditt hovedinnlegg oppfatter jeg at de som representerer og håndterer ansettelsesforhold ved virksomheten du har søkt jobb i har dårlig innsikt i jobben de gjør basert på det faktum at de ringer til deg og forklarer i detalj hvorfor du ikke har fått stillingen.

Det er snodig og det skal ikke mye refleksjon til for å innse at slike handlinger får ringvirkninger. Ditt innlegg, din reaksjon er en uheldig konsekvens av måten disse personene har håndtert dette på.

Vi er alle menneskelige, leder eller ei. Noen er flinkere enn andre til å motta kritikk, de fleste kan kanskje bli bedre, sett at kritikken er konstruktiv og nødvendig. Jeg vil gå så langt som å si at det var en lite konstruktiv beskjed du fikk på telefon. Det var unødvendig.

Ved ansettelser må opplevelsen sees ifra begge ståsteder. Intervjuer og søker. Det er ikke en lett jobb å være en god intervjuer og det er flere feller og kilder til feil som kan resultere i et resultat som ikke er rettferdig sett utenifra, eksempelvis subjektive eller følelsesladede vurderinger.

Jeg synes at reaksjonen din er forståelig. Det er naturlig å gå i forsvarsposisjon når ting oppleves urettferdig og sårende, spesielt på det planet denne situasjonen ligger. Det er følelsesmessig og personlig.

Ihht til forvaltningsloven plikter virksomheter som omfattes av loven å underrette søkere som ikke får stillingen om hvem som får stillingen og også informere om retten til å se sakens dokumenter.

I det private mener jeg å tro at det er mer en vanlig praksis å underrette søkere som ikke får stillingen. Dog via email eller brev, ikke utdypende i en telefonsamtale.

Jeg synes virksomheten kunne ha godt av en tilbakemelding på din reaksjon til orientering. Jeg synes det er uheldig å opptre slik.

Den er grei du. Jeg bryr meg heller ikke om du er en god leder eller ikke, og om du blir aldri så mye headhuntet.

Men du var altså ikke førstevalget til denne jobben. Get over it..

Svar til lykkelig mor til 2.

Tusen takk for forståelse og godt velformulert saklig innspill fra deg.

Du har helt rett i det du skriver, i tillegg har jeg vanskelig for og forstå at andre har sett ledereegenskaper og gitt meg mye ansvar-så plutselig får jeg en helt annen tilbakemedling av folk som aldri har sett meg i arbeid, jeg er ung, kan se naiv og troskyldig ut og mange har dømt meg pga av dette, dette høres villt ut men har sett folk måpe når de har sett meg jobbe, de har nemlig trodd jeg ikke kunne noe, målt meg, vurdert meg og t,om en periode mobbet meg- til de inså at jeg kunne arbeidet mitt og gjorde det, sikkert derfor dette ble sårt.

Kommer ikke til å kontakte dem, jeg mener det er en skjult form for mobbing av meg som person, som du nevner skal man alltid ha skriftlige avslag.

Gadd ikke lese halvparten av dette her!! Igjen skjønner jeg hvorfor jeg så skjelden er her inne... Det er å om å kaste mest mulig dritt og trå andre ned! Fy faen sier jeg bare! Tror det er mange arbeidsledige soffaslitere her inne altså som ikke har bedre ting å gjøre enn å sitte å rakke ned på andre og prøve å overgå hverandre i drittkasting. d ER surt å ikke få jobber man har søkt på. HI se slik på d, det var en grunn til at du ikke fikk jobben, det var en mening med det! De hørtes ikke spesilt særiøs ut spørr du meg. Surt å ikke få det du ønsket, men ville du virkelig ha hatt slike arbeidsgivere da?? Lykke til videre og bedre lykke neste gang!

Takk til deg over her, nei- tror også det er en grunn til at jeg ikke skal arbeide med slike mennesker, tror jeg skal være fornøyd meg det jeg har, menneskene jeg arbeider med nå hadde ikke opptrådt slik.

Tror janteloven er sterk her i landet, du skal ikke tro du kan noe osv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...