Gå til innhold

Ble oppringt av en jobb jeg hadde søkt på og de ville ikke tilby meg en stilling sa de

Anbefalte innlegg

ja, jeg setter det du sier sammen og det var ganske morsomt. men det var litt dårlig gjort.

jo, jeg har opplevd konkuranse mellom kjønn, og jeg har opplevd konkuranse mellom to av samme kjønn i mange ulike settinger. og som feminist er jeg apselutt for kvinnlige ledere!

men konkuranse er det alltid når det er fler som vil ha en stilling en antall stillinger. desverre må noen "tape".

og det betyr ikke så mye annet en at du ikke var den de så etter.

Fortsetter under...

Hadde du vært en god leder vil jeg tro du klarte å få litt flere på din side i denne saken. En av de beste egenskapene til en leder er å være ydmyk, og det høres det som du mangler en del åpå det området. Selvinnsikt er også en fordel.

Du fremstår ikke særlig ydmyk her ihvertfall og det er mulig du har gitt det førsteinntrykket til dem også kanskje?

Uansett så skulle en tro at de som faktisk jobber i den bedriften og kjenner til hva den bedriften trenger også vet hva slags leder den trenger.

Jeg setter fokus på noe som er viktig og ikke glemme i dagens samfunn. Det å ha tro på seg selv er ikke noe en skal skamme seg for, med en gang noen vet at de kan blir de regelrett mobbet, kalt bitch og ledd av som over her.

Kunne ikke brydd meg mindre, men det ER mange som gjør det.

Det jeg reagerte på er en tlf samtale der de går direkte på egenskaper med meg, samtidig som de vet at jeg jobber i esagt samme stilling ..da blir det noe som skurrer, vitner ikke om positivt menneskesyn. De vil ha dem som er som de, alt i alt handler det om å bli likt.

Ulike bedrifter i ulike sitvasjoner krever ulike lederegenskaper. De mente sikkert at du ikke hadde den typen lederegenskaper som de anså som nødvendige i den aktuelle stillingen. Det betyr ikke at du ikke kan være dyktig i en annen stilling.

Ja, det er sant power, den gang var det så klart viktig for meg, kan da umulig være så ille..

Jeg er ikke arrogant, har MYE selvinnsikt og er veldig reflektert- men de spilte ett spill hele tiden, liker ikke spill

Annonse

Er stor forskjell på å ha tro på seg selv og og være et arrogant menneske som det virker som du er..

ikke noe galt i å tro på seg selv, men man må da klare å takle nederlag på en ordentlig måte, uten å gå rett i strupen på de som valgte å ikke ansette deg. Man må kunne tåle nederlag også...

Nei, det er ikke noe å skamme seg over at man er flink, at man tror på seg selv og at man vet at man duger. Men i samme åndedrag må man også utvise litt ydmykhet og menneskelighet.

Og selvfølgelig handler det også om å bli likt, at man passer inn i bedriften, at man passer inn sammen med de andre ansatte osv. Det er mange aspekter ved det å få en bedrift til å skulle gå rundt og det at de ansatte passer sammen og går overens er en viktig del.

Selv om man er rett for en stilling i en bedrift så er ikke det ensbetydende med at man er rett person i en annen bedrift.

Noen ganger så kan det også være lurt å peke litt på seg selv før man legger all skyld over på alle andre.

Joda:)

men hør då, jeg er sosial og smiler mye har gjort mye for de stedene jeg har vært pga av det, sprer glede og ER ikke arrogant selv om mange av dere tror det, er så Utrolig mye her i verden jeg IKKE kan, men det jeg jobber med KAN jeg, ingen forbrytelse det vel, opp med humøret vil ikke krangle med folk, prøv og forstå meg

ja, det handler om å bli likt. alle vil jobbe med mennesker de liker og som de har lyst til å omgås og som man også føler at man kan samarbeide med.

det blir som på et studie, halle studerer det samme og har derfor mye av den samme kunnskapen, men det er langt fra alle du ville ansatt, selv om de kanskje har gode karakterer.

og så lenge det er fler som søker, som er kvalifiserte så velger man den man tenker passe best inn i arbeidsmiljøet. det oppleves som tryggest. det er helt grunnleggende psykologi

Jeg er faktisk enige med mange av dere MEN jeg jobber nå som leder i samme stilling som ble søkt til...det er identisk arbeid, gjør mye bra for mange mennesker, derfor synes jeg det er urettferdig og ikke se mitt ståsted men at dere kaller meg en arrogant bitch, for det er jeg ikke.

om jeg skal prøve å forstå deg, så tolker jeg det dit hen at fordi du opplever kan dette yrke og putter mye stolthet og tid, og får mye selvtilitt av det du gjør, så blir veldig såret når du ikke får jobben. og reagerer litt med sinne, fordi du føler deg urettferdig behandlet.

prøv og tenk på det sånn "vil de ikke ha deg, så fortjener de deg heller ikke"

Jo, men vi skjønner alle at du syns det er urettferdig.

Men samtidig så har arbeidsgiver rett til å vurdere søkerne etter det inntrykket de fikk... og å velge den de anser som best egnet. Det er ingen automatikk i at siden du jobber med dette i dag så MÅ de ta deg ansette til samme type stilling..

Annonse

Som jeg skulle sagt det selv frøken veldferdsrett, hva er du utannet som?

når du gjennomskuer slik psykologi der de går direkte på egenskaper er det ikke riktig, kan gjerne peke på meg selv og finne feil, men det det handler om her er kun dårlig kjemi, ikke mine manglende kunnskaper, da hadde jeg umulig arbeidet som leder nå og det er du vel enig i?

Du er skuffet over ikke å ha fått jobben. For deg er det sikkert også en ny opplevelse. Det er ikke morsomt, men noer de fleste opplever nå og da. Hvilke krav og ønsker man har til en leder varierer. Disse ønsket tydligvis noe de ikke så hos deg. Det er ikke noe å ta på vei for. Andre vil sikkert se dine egenskaper som viktigst.

Jeg fikk selvtillitt av det jeg gjorde, men nå er det intigrert på en annen måte hvis du forstår meg, cluet er at arbeidssteder har forandret seg mye og fått mer glade mennesker etter jeg lusket inn, vanskelig og forklare når jeg ikke kan si alt..

men kan du ikke fortsette med det i den jobben du har som er relativt lik?

eller føler du at det er på tide å bytte miljø?

for i tilfellet så burde du vente på neste ledige stilling et annet sted.

du kan jo ikke la ett avslag brenne deg. du må bare stå på og prøve igjen

Det er vel også ganske naturlig at de som intervjuer ser etter noen som vil passe inn både faglig og personlig. Har selv intervjuet personer som har hatt de beste kvalifikasjoner men når man har snakket med dem så har man følt at deres personlighet ikke har passet sammen med arbeidsgjengen.

Er jo det som er med disse intervjuene, en har ikke så mye tid på å vise at man har alt det som skal til og en vet jo ikke om personen som var der før klaffet bedre på flere områder. De fant rett og slett noen som passet bedre på flere punkter enn det du gjorde. Det er noe dritt men sånn er livet ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...