Gå til innhold

Ble oppringt av en jobb jeg hadde søkt på og de ville ikke tilby meg en stilling sa de

Anbefalte innlegg

hvorfor? jo, fordi de ikke hadde sett noen lederegenskaper.... ( og det på 25 minutter) jeg jobber som leder, gjort det noen år- i stillinger jeg har blitt head huntet til..

det betyr at eventulle arbgiver her ikke har tatt seg tid til å lese cven min, de ba meg fortelle taushetsbelagte opplysninger der jeg måtte henvise til det.. greit nok at det ikke er kjemi mellom mennesker MEN måten de opererte på synes jeg ble feil, de har ikke belegg til å påstå noe slikt, ikke er det etisk riktig heller.

Fortsetter under...

Ulike øyne ser ulike ting og det kan godt være at de ikke så noen lederegenskaper hos deg. Det betyr ikke at de har rett, men de må handle og ansette noen utfra det inntrykket man gir på intervju og denne gangen kom du til kort.

Trasig, men slik er det når man søker jobb. Bedre lykke neste gang:)

Hvis ikke de så noen lederegenskaper hos meg er ikke de kvalifisert til å ta intervjuer. Det de ikke likte var at jeg ikke lot meg styre.

Pleier ikke søke jobber, de siste jeg har hatt har jeg blitt forespurt om jeg vil ha- og JA som leder;)

Det handler ikke om lederegenskaper men mennesker de kan styre som de vil.

Gjest Kira ønsker seg en til ♥

Først og fremst så reagerer jeg på at intervjuet kun varte i 25 minutter. Spesielt hvis det gjelder en lederstilling. Det er ganske vanskelig å komme "under huden" på ukjente mennesker på så kort tid. Enkelte mennesker trenger også litt tid på å bli varm i trøya, og da er dette rett og slett for kort tid. Vi setter alltid av 1,5 time til førstegangsintervjuene, og noen ganger føler vi at det er knapt!

Sannsynligvis har de lest CV`en din, ellers hadde du nok ikke blitt kalt inn på intervju. Men som du sier er det enkelte ganger man føler at det kanskje ikke er helt kjemi eller at personen ikke ville passet inn med resten av teamet. Da føler jeg at det er mest fair å være ærlig om det. Dessverre er det noen arbeidsgivere som ikke alltid tør å si i fra på en ordentlig måte hvorfor de føler at kandidaten ikke er den rette for dem, og da er det kanskje lett å komme med andre påstander/unnskyldninger.

Men nå er det deres rett å kunne ansette den de mener er best kvalifisert og du nådde ikke opp.

Skjønner at du er irritert, men utfra hvordan du ordlegger deg så må jeg nok si at jeg ville kanskje heller ikke ansatt deg som leder.

Javel, de intervjuene jeg har vært på tidligere har gått veldig fort- og har blitt ansatt. Cluet er at jeg ALDRI har opplevd å bli ansatt av damer, dere skulle sett øynene på hun ene da jeg reiste meg, hun rakk meg nesten til magen...der ligger mye av svaret, damer vil ikke ha meg som kunkurrent hvis de ikke er på høyde med meg faglig, utseendemessig og sosialt.

Og så skylder de på noe helt urellevant som lederegenskaper- har blitt kalt ett naturtalent og jobber som leder, hadde ikke gjort det hvis det ikke var slike egenskaper med meg;)

Annonse

Jeg er reflektert, oppriktig med mennesker, har intigritet og har jobbet som leder noen år nå, ingen klager på arbeidet mitt, de er glade for at jeg er lederen deres, mye fordi jeg er ydmyk og inkluderende.

Når mennesker lyger for meg, slik jeg oppfattet dem har jeg lov å bli irritert når de også skryter av sitt positive menneskesyn, det blir feil.

Ikke best kvaliffisert? greit nok at jeg ydmyk og at jeg stadig lærer men jeg har blitt headhuntet til lederstillinger, med høyere utdannelse pluss min sosiale kompetanse er jeg mer enn nok kvaliffisert til en slik jobb, har feid mange av banen før- selv om jeg ikke har ment det slik.

Ydmyk? Jeg må bare beklage, men min oppfatning av deg (i denne tråden) er at du er arrogant og en svært dårlig taper. Og det er neppe de meste attraktive egenskaper å ha for en leder? Så å si at de lyver blir ikke helt riktig.

Du må gjerne si at du mener de tar feil, men i deres øyne er du ingen leder og det må du nesten bare akseptere. Man kan ikke alltid vinne, vet du, og noen ganger så blir man slått på målstreken av noen andre som er bedre.

Det er faktisk nesten så jeg tror at du tuller litt med oss her (særlig ditt svar til Kira).

Annonse

Jeg kan ikke ta slike ting alvorlig vinterflickan, ingen med slik cv som meg som ikke er en leder, startet opp på bunn-har slitt i åresvis for å tilegne meg en slik kompetanse, kostet meg DYRT, ingen skal ta det fra meg, reagerer slik jeg gjør fordi de løy for meg-ikke riktig å behandle noen mennesker slik.

Ehm... så du mener at fordi de ikke ansatte deg, så er de ikke kvalifisert til å intervjue deg?

Det er viktig å ha troen på seg selv når man skal søke jobb, men det kan bli litt i overkant også.

fantastisk tråd.

"jeg er ydmyk og har gode sosiale, inkluderende egenskaper og alle som ikke ansetter meg er redd for meg og for konkuranse"

hahahaha

Hvordan kan en som har jobb som leder, og har arbeidet som det de siste årene, blitt headhuntet til slike stillinger og har fått fast jobb ikke ha lederegenskaper... mener en bør være reflektert nok til å forstå at de bommer her..

jeg kjenner mage som har jobbet som leder i flere år, i mange stillinger og som har blitt headhuntet, som jeg mener ikke har lederegenskaper.

det spørs jo hvordan leder man ser tter

Dette var en veldig underholdende tråd, om ikke annet. Det virker veldig viktig for deg å fremheve at du pleier å bli headhunted etc. (ikke bare i denne tråden). Jeg klarer ikke helt å tro at du klarte å legge fra deg den arrogansen du viser her, da du var på intervjuet.

Men... om de ikke vil ha deg så har de lov til det. De kan jo ansette den de anser som best kvalifisert, det er ikke nødvendigvis deg i alle sammenhenger i arbeidslivet.

At de kaller deg inn til intervju betyr jo ikke at de er forpliktet til å ansette deg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...