Gå til innhold

Dere med barn som er 4 til 5 år....

Anbefalte innlegg

Er det jevnaldrende barn i nabolaget deres?

Er ditt barn ute alene på dagene/helgene og leker med nabounger?

Datteren min er 4 1/2 år men det finnes ingen lekekamerater for henne her v bor, er så trist for henne:(

Hun har ingen venner:(

Fortsetter under...

Ja det er jevnaldrende bar her.

I sommer som var fikk hun begynne å være ute alene. Hun var da nesten 5 år.

Når høsten og mørket kom ville hun ikke være ute alene lengre og vil ikke gå på besøk til noen.

Regner med det tar seg opp til våren.

Samme her, har en på 4 1/2 og det bor ingen jevnaldrende barn i mils omkrets. Heldigvis går h*n barnehage, så h*n får sosialisert seg der, men skulle selfvølgelig ønske at det bodde noen barn i nærheten som h*n kunne leke med på fritiden..

Jeg har to gutter som blir 4 og 6år nå i vår. Vi har mange barn i gaten - heldigvis.

Men i vintermørketet er det ikke mange ute. 4-åringen er en skikkelig vims også, så han venter vi litt med å slippe alene ut. Men om sommerne er det mye liv og mye lek - veldig koselig.

Her er det dessverre og slik, han har ingen å leke med her. Så blir til at vi må dra avgårde. Ser frem til skolealder der de blir kjent med flere barn på sin alder i et større område her så får vi heller kjøre eller gå med han.

Annonse

nei, ikke så mange barn i området her.

ikke noe problem egentlig. Vi foreldre avtaler at ungene kommer på besøk til hverandre i helgene. Ukedagene er allerede fylt opp av barnehage og fritidsaktiviteter, så da hadde det ikke vært tid til lek i gata uansett!

Går ikkje jenta di i barnehage?

Guten vår er snart 5 1/2 år og blir skulegut til hausten. Eg har aldri sett andre barn på den alderen i nabolaget, det er vel ikkje andre enn oss her som er under 50 år.

Men guten vår går i barnehage fire dagar i veka og har gode vener der. Spesielt ein gut leikar han mykje med, og dei leikar også saman av og til i helgene. Han bur eit par km unna, så vi må kjøre og hente, men det går jo greitt. Dessverre bur vi i forskjellig skulekrins, så dei skal ikkje begynne i same klasse. Blir spennande å sjå når han begynner på skulen om det faktisk er andre her i området som begynner i same klasse, men eg har mine tvil.

Utanom ungane i barnehagen så har eg fleire veninner som eg har blitt kjent med via open barnehage, dei har og barn på same alder og vi treffast innimellom når vi har fri på dagtid eller vi lagar filmkveld eller et middag saman når fedrene jobbar seint/er på sjøen osv.

Så for å svare kort: Nei, det er ikkje jevnaldrande barn her. Nei, guten er ikkje ute og leikar med naboungar. MEN han leikar ute saman med oss voksne eller søstera, eller vi (eller han aleine) drar på besøk eller får besøk av vener. Det at det ikkje er jevnaldrande i nabohuset er ingen grunn til at ungar ikkje skal ha nokon å leike med...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...