La vita è bella <3 Skrevet 16. februar 2011 #1 Skrevet 16. februar 2011 Mini her var to uker gammel i går. Han gulper noe kollosalt. Flere ganger mellom hvert måltid, noen ganger mer enn andre. Er ikke bekymra for selve gulpingen, men det går jo ut over klærne og sengetøyet. Vi må jo skifte flere ganger for dag, og føler vi er konstant skitne og lukter gulp:P Han er veldig liten, så har ikke begynt med noe smekke e.l. enda. Gjør dere noe spesielt for å berge klær og sånt for gulp? Eller er det bare skifting og klesvasking?
Tamu Skrevet 16. februar 2011 #2 Skrevet 16. februar 2011 Kjenner til det, hadde en gulpegutt selv! Har brukt smekke siden han var knøtt for å berge det meste, og vasket MYE tøy, både meg og han! Og håret i hestehale Pleide å få han til å rape godt mens han spiste og la han på ryggen en god stund etter mat, det hjalp hvertfall her
drømmen Skrevet 16. februar 2011 #3 Skrevet 16. februar 2011 Har det samme problemet med min gutt. Jeg fikk moren min til å sy en slags "kappe" med hull i midten til hodet, som jeg trer utenpå han. Da holder klærne seg tørre og fine hele dagen, og jeg bare tørker av "kappen" når han gulper på den. Moren min har begynt å selge de, så om du er interresert, så si ifra!
Mamma'n og englebaby'n Skrevet 16. februar 2011 #4 Skrevet 16. februar 2011 Har ikke noe erfaring med det privat, men vet fra jobb at gulpingen kan skyldes at babyen drikker mye av den tynne melka og at det holder seg bedre i magen hvis babyen drikker mer av den fete melka. Så om du bytter bryst under ett måltid kan det kanskje hjelpe å amme litt lenger fra det første brystet før du skifter. Og at du begynner med høyre og avslutter med venstre først, og så begynner med venstre og avslutter med høyre (eller motsatt). Da får baby hele tiden brystet med minst melk først, og kommer fortere inn på den fete melka. Det kan jo godt være du allerede gjør alt dette, ville bare gi tipset uansett, for det greieste er jo om man kan slippe unna litt gulping
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå