Gå til innhold

Dere med skolebarn. Ville dere sent med en slik niste?

Anbefalte innlegg

Utrolig hva barna spiser. Noen spiser loff eller lyse knekkebrød med sjokolade eller syltetøy på og drikker sjokolademelk til. Ville dere sent med en slik niste? Sender dere med ungene kjeks eller kaker i matboksen? Å ja det er faktisk mange som gjør dette.

Fortsetter under...

Jeg har sendt med både sjokoladepålegg, loff og jordbærsyltetøy. Gjør jeg det hver dag? Nei. Men en og annen gang innimellom hender det at barna mine har elendig matlyst, de kan nettopp ha vært syke, vi kan ha glemt å kjøpe inn noe annet osv osv.... Så ja det har skjedd, men det hører til sjeldenhetene. Men selv fikk jeg saft og sjokoladepålegg HVER dag i 10 år som niste... Utrolig nok har jeg overlevd:-)

Jeg er lærer i barneskolen og ser stort sett sunne matpakker. Men, det er ofte jeg ser alt fra kanelboller, kjeks, kakerester og sjokolademelk.

Men en trend har vært å sende med ungene mr.Lee nudler og varmt vann på termos. Mr. lee innholder NULL næring...

Jeg synes det er kjempe rart at foreldrene ikke tenker mer næringsrik mat når barna er på skolen i flere timer og skal faktisk lære noe.

Annonse

Jeg sender med gutten brødskiver med skikkelig pålegg. Og grønnsaker og/eller frukt. Iblant et beger yoghurt.

Han drikker dessuten melk på skolen, i tillegg til at han har med vannflaske.

Så nei - jeg ville ikke sendt med en slik niste. Men ser jo at det er barn i min sønns klasse som har med loffskiver med sjokoladepålegg og saft i flaska HVER eneste dag, så ingenting forundrer meg lenger. Tragisk... men ikke noe jeg kommer til å gjøre noe med. Ikke barnevernmateriale, akkurat...

Jeg legger meg ikke oppi hva andre gjør jeg heller, men selv er jeg nokså nøye i ukedagene spesielt... Har ikke skolebarn, men barnet mitt har fortsatt ikke smakt hverken brus eller sjokolade pålegg...men den tid kommer nok for en dag...men prøver å leve sunt uten at det blir hysterisk..